Seznam.cz experimentuje s personalizací?

Obsah

efektivn-reklama-v-skliku-impact-hub-2212016-60-638Včera jsme si společně s Filipem Podstavcem na prvním výročí našich nových kanceláří všimli toho, že Seznam.cz poskytuje jiné výsledky v desktopovém hledání a jiné v mobilním hledání. Google začal personalizovat již v roce 2005 a odstartoval tím nezbytný konec nekritického uctívání pozic. Seznam naopak je (byl?) známý tím, že nepersonalizuje a stejně jako Google nemá mobilní index. Proč tedy poskytuje jiné výsledky na mobilech a desktopu? Proč v rámci 2 hodin poskytuje různé výsledky? Proč má jiné výsledky v mobilním anonymním režimu a v běžném režimu bez přihlášení? Proč v anonymním režimu nezobrazuje PPC reklamy? Samé otázky, samé otázky.

Nyní již screenshoty:

Desktopové vyhledávání

Desktopové vyhledávání.
Desktopové vyhledávání.

Mobilní vyhledávání, anonymní režim 9:40 ráno

Povšimněte si jiného řazení výsledků i jiných souvisejících dotazů. Vyhledávána byla stejná fráze – “SEO”.

seznam.cz-mobil-seo-anonym-09_40_21_04_2016

Mobilní vyhledávání, anonymní režim 11:06

O pár hodin později, druhá polovina SERPu má úplně jiné řazení a ano, i jiné související dotazy.

seznam.cz-mobil-seo-anonym-11_06_21_04_2016

Proč jsou tak rychlé změny? Souvisí to s fluktuací pozic, které můžeme vidět v Collabimu?

Odpovědi zatím nemám, ale zkusím se je co nejdříve získat.

6470 zhlédnutí (celkově) 2 zhlédnutí (dnes)
Rate this post
Sdílením buduješ SEO!Share on facebook
Facebook
0
Share on pinterest
Pinterest
0
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
0
+ posts

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 4

  1. I na velmi nízký kurz bych si vsadil, že to personalizace není 🙂

    Jinak koukám, že aktualizovaný graf https://static.oncollabim.com/search-engine-trends?date=2016-04-24&daysInterval=30 ukazuje totéž, co vidím ve mnou sledovaných webech – Seznam se zbláznil ještě více ve čtvrtek a v pátek. Kromě pozic sleduji i to, že si teď Seznam často vybírá pokaždé jinou stránku z webu, mnohdy dost nerelavantní. I když nevím, jestli se tohle netýká jen konkrétního webu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge