Obsah
Včera jsme si společně s Filipem Podstavcem na prvním výročí našich nových kanceláří všimli toho, že Seznam.cz poskytuje jiné výsledky v desktopovém hledání a jiné v mobilním hledání. Google začal personalizovat již v roce 2005 a odstartoval tím nezbytný konec nekritického uctívání pozic. Seznam naopak je (byl?) známý tím, že nepersonalizuje a stejně jako Google nemá mobilní index. Proč tedy poskytuje jiné výsledky na mobilech a desktopu? Proč v rámci 2 hodin poskytuje různé výsledky? Proč má jiné výsledky v mobilním anonymním režimu a v běžném režimu bez přihlášení? Proč v anonymním režimu nezobrazuje PPC reklamy? Samé otázky, samé otázky.
Nyní již screenshoty:
Desktopové vyhledávání

Mobilní vyhledávání, anonymní režim 9:40 ráno
Povšimněte si jiného řazení výsledků i jiných souvisejících dotazů. Vyhledávána byla stejná fráze – “SEO”.
Mobilní vyhledávání, anonymní režim 11:06
O pár hodin později, druhá polovina SERPu má úplně jiné řazení a ano, i jiné související dotazy.
Proč jsou tak rychlé změny? Souvisí to s fluktuací pozic, které můžeme vidět v Collabimu?
Děje se nám tu taková věc. Lítají nám tu grafíky na Seznamu. https://t.co/1LNCCDI6A1 pic.twitter.com/5JHprVCur3
— Linki linkbuilding (@LinkiCZ) 20. dubna 2016
Odpovědi zatím nemám, ale zkusím se je co nejdříve získat.
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
I na velmi nízký kurz bych si vsadil, že to personalizace není 🙂
Jinak koukám, že aktualizovaný graf https://static.oncollabim.com/search-engine-trends?date=2016-04-24&daysInterval=30 ukazuje totéž, co vidím ve mnou sledovaných webech – Seznam se zbláznil ještě více ve čtvrtek a v pátek. Kromě pozic sleduji i to, že si teď Seznam často vybírá pokaždé jinou stránku z webu, mnohdy dost nerelavantní. I když nevím, jestli se tohle netýká jen konkrétního webu.
Martine, týká se to více webů, vybírá si různé URL, dokonce i kabonizované nebo s UTM parametry.