Obsah
Všechny nahrávky najdete v playlistu SEOloger na Soundcloudu.
Prezentaci Basta Digital najdete zde.
Prezentaci se SEOlogeru najdete tady: Image search
Aplikaci ContentKing, o které mluvil Steven Van Vessum, najdete na: https://www.contentking.cz
Trochu netradiční SEOloger. Rozhovor s Martinem Žufánkem vás nenechá na pochybách, že někdy to jde skvěle i bez SEO. Na místě vás obslouží barman z Alkohol.cz, abyste mohli ochutnat to nejlepší od Martina Žufánka.
Kdy se slova stávají autorským dílem? A patří vám nebo vašim klientům? Jde zatočit s vykradači textů?
Kdy a jak používat názvy konkurentů a jejich značek? Dá se konkurenční ochranná známka použít v PPC?
A na co dohlíží ve vaší práci stát? Umíte chodit v osobních údajích? A musíte vůbec?
Přijďte si na tahle a další témata promluvit s Petrou Dolejšovou. Mluvit se bude o konkrétních případech, paragrafy a právnické poučky vzduchem lítat rozhodně nebudou.
Smlouva pro AUTORA – je přednastavená tak, že když budete něco tvořit, sám si do smlouvy vyškrtáte, co povolujete svému klientovi s dílem dělat a co ne. Je nastavená výhodněji pro tvůrce díla: Licence pro AUTORA díla
Smlouva pro OBJEDNATELE, přednastavená výhodně pro klienty. Tzn. tak, aby za ujednanou cenu mohli s dílem cokoliv: Smlouva pro OBJEDNATELE
Co to je crawl budget a proč byste se měli o něj zajímat? U jakých webů jej má smysl řešit, u jakých naopak ne? Jakým způsobem můžete ovlivnit, jak robot vyhledávače stahuje vaše stránky – a má vůbec smysl robota nějak limitovat? Přijďte si popovídat o tom, jak neházet robotům klacky pod nohy.
Lidskou řečí o JavaScriptu na webu, o tom jak indexace či scraping probíhá, a co ro-botům pomáhá, nebo škodí.
Jak vyhodnocujete výkonnost jednotlivých kanálů ve vaší online komunikaci? Pohled napříč všemi kanály je jistě na místě, ale je to vždy odpovídající pohled na skutečnost? Podrobte své kampaně důkladné prověrce z pohledu návratnosti investic a odprostěte se od vyhodnocování na základě návštěv, protože jsou to lidé (né návštěvy), kdo vám tvoří váš obrat. To a ještě více se dozvíte na úterním Seologeru!
7 měsíců práce v zahraničí, z toho polovinu doby přímo v kancelářích velkého Asijského startupu iPrice. Jak se liší práce SEO konzultantů a linkbuilderů v Asijském prostředí, v čem je jiná a co se můžeme od jejich práce naučit v ČR?
There are plenty of SEO auditing tools, but most of them completely miss the mark because they don’t take into account the continuous nature of SEO. You need a tool which supports this. Meet ContentKing. ContentKing is a website optimization and monitoring suite which monitors your websites, makes recommendations and tracks changes.
Předvánoční SEOloger bude opět speciální: sejdeme se v H1.cz a uslyšíme hned tři skvělé přednášky! Názvy a anotace budeme postupně doplňovat, ať se máte na co těšit.
Na Vánočním SEOlogeru uslyšíte:
Organic návštěvnost v multichannelu (přednáši Luboš Květ): Když se řekne multichannel marketing, většina z nás si představí měření a optimalizace nákladů brandových a výkonnových kampaní. Ale co organic, jeho vliv v konverzní cestě uživatele a následná návratnost investice do SEO? Ano i návštěvnost z přirozeného vyhledávání má své místo v multichannelu.
Mastering link building with SEMrush (hold in English): During this session, Ivan Maslennikov, Product Owner of the Backlink Audit tool in SEMrush, will guide you through the most efficient ways of discovering high-quality backlinks using various combinations of SEMrush features.
Why your websites need continuous SEO monitoring (ContentKing, hold in English): There are plenty of SEO auditing tools, but most of them completely miss the mark because they don’t take into account the continuous nature of SEO. You need a tool which supports this. Meet ContentKing. ContentKing is a website optimization and monitoring suite which monitors your websites, makes recommendations and tracks changes.
Podařila se skvělá věc. S podporou českého Google si s námi přijde přes Hangouts popovídat John Mueller, Webmaster Trends Analyst z Google Switzerland. Bude to poprvé co bude SEOLoger online a celý v angličtině (z pochopitelných důvodů). URL s Hangoutem zveřejníme společně s Google ČR v den akce. Pokud máte dotazy, prosím napište je formou komentáře k statusu na Google+ https://plus.google.com/…/48GovndmQfq a může i hlasovat pro nejlepší dotazy tím, že k nim přidáte své +1. Nejlepším dotazům se John bude věnovat.
Unikátní SEOLoger otázek a odpovědí s Dušanem Janovským se Seznam.cz, večer nekompromisně moderuje Pavel Ungr.
Jak pracuje PPCčkař, jak se liší jeho přístup ke klíčovým slovům od toho, co řeší SEO specialista a co by měli holky a kluci ze SEO vědět o datech z PPC. V neposlední řadě se dostaneme i k otázce proč je často reklama ve vyhledávání lepší než organický výsledek a s čím vším si může PPCčkař pohrát, aby reklamu co nejlépe přizpůsobil uživateli, zatímco organic vrací dává stejnou odpověď všem. Kontroverzní diskuse není vyloučena.
Jak řídí svoje osobní procesy Honza Tichý, Pavel Minář, Dan Gamrot a Pavel Ungr? Jak řeší e-maily, komunikaci s klienty a zda používají Evernote? Je lepší Gmail nebo Inbox? Ukázky našich osobních procesů v praxi.
V panelové diskuzi probereme mimo jiné následující otázky:
Absence Seznamu na Slovensku má svoje výhody, ale taky nevýhody. Nemáme návrhář klíčových slov od Skliku, klíčová slova v Google Analytics taky moc nelze využít. Ukážu vám, jaké alternativní postupy jsem byl nucen hledat a jak to můžete využít pro český trh. Dále se podělím o svoje zkušenosti s rozdíly v linkbuildingu. Nakonec představím vlastní nástroj na technickou analýzu, který si efektivně si poradí s více než 500 000 URL a používám ho například v analýzách projektů na SME.sk.
Google Tag Manager a další nástroje zažívají v poslední době velký boom. Pojďte se na ně podívat trochu z blízka. Zjistit, jak je využít pro SEO, a zeptat se na to, co nevíte.
Jak se provizní program potkává se SEO? Může mu pomoci? Jaká jsou rizika? Co Zdeněk zjistil o affilu za poslední dva roky vedení top #czaffil programu.
Role SEO a obsahu v zákaznické cestě. Jakým způsobem SEO ovlivňuje PPC a naopak? Cílem SEO a obsahu nemusí být jen přivádět návštěvy tržby, ale i pomoci efektivně vynakládat výdaje na ostatní kanály.
Proč vlastně řešit rychlost načtení? Proč v souvislostí s rychlostí nemluvit jen o rychlosti načtení stránky? Jak zjistit nedostatky webu související s rychlostí? A co chtít po kodérech, když je objevíte?
Martin Michálek je specialista na frontend kodéřinu. Na volné noze píše blog Vzhůru dolů, pořáda školení a vyvíjí weby.
Před vánoci si trošku zasoupeříme. 3 skvělé nástroje nám představí jejich autoři.
Můžete se těšit na Phoenix Tools z dílny datových kouzelníků Weps s konzultacemi mé maličkosti, WordGun z dílny známéhoSEO nástroje Collabim a Marketing Miner z dílny Filipa Podstavce, známého hořovického linkbuildera.
Praktická přednáška a workshop, na kterém si projdeme problematická místa webu, kde se mohou křížit názory nebo potřeby SEO a UX specialisty. Mezi tato místa patří například návrh navigace, filtrace, používání textů a jejich nutnost, vytváření vstupních stránek, používání duplicit, nastavení prolinkování, vytváření rozcestníků, volba popisů a slov, pořadí jednotlivých prvků na webu a mnoho dalšího. Na praktických ukázkách si projdeme pro a proti jednotlivých možností a který pohled by měl ve kterém případě vyhrát.
Projdeme si také využití analýzy klíčových pro návrh webu a jak může celkově tato analýza UX specialistovi pomoci, co by měl SEO specialista umět touto analýzou předat a na jaké otázky se poté může těšit.
Na SEOlogerovi se schází opravdu početná skupina SEO specialistů, proto se těším na různé pohledy účastníků a zajímavou diskuzi. Sebou si nemusíte brát nic, stačí, jak přijdete. Budeme se na Vás těšit.
Praktický workshop s Gephi. Vizualizace interního prolinkování webu a napojení odkazového profilu. Příprava a import dat do Gephi. Společně projedeme celý proces vizualizace. Vyzkoušíte si základní i pokročilé funkce programu.
Workshop je zaměřený především prakticky. Vezměte si s sebou notebook a před začátkem nainstalujte Gephi. Workshop je určený především pro začínající uživatele. Pokud s Gephi umíte pracovat, neblokujte místa dalším zájemcům, prosím.
Připravím dataset, který budeme společně zpracovávat. Pochopitelně si ale můžete připravit i vlastní data. Optimální velikost webu je cca 1000–5000 URL pro počítače s 2–4 GB RAM.
Stáhnout Gephi: http://gephi.github.io/users/download/ (Win, Mac i Linux). Pokud se chcete předem připravit a seznámit se s Gephi, přečtěte si článek Vizualizace interního prolinkování webu pomocí nástroje Gephi: http://www.tyinternety.cz/…troje-gephi/
Téma regulace cookies nás online marketéry trápí už dlouho, ale protože nemá údajně zásadní oporu v české legislativě, a nebyla nijak vyžadována a trestána, tak ji nikdo neřešil.
Google to ale rozsekl zasláním e-mailů, které působí docela děsivě. Co nás čeká? Co nám hrozí, když to nebudeme dodržovat? Co české a EU právo? Jaká je správná technická implementace?
Co máme naším klientům říkat? Jak to ovlivní měření?
To vše na unikátním zářijovém SEOlogeru, kam dorazí vzácní hosté advokátní koncipient Mgr. Bc. Jiří Prouza, kluci z vývojářské firmy AW-dev (Martin Henych a Michal Voják) a já s informacemi z Google.
A poté vy! Zvídavé publikum plné důležitých otázek na naše hosty.
Návod od AW-dev na ipmlementaci hlášky o cookies pomocí Google Tag Manageru.
Brzy nahraji také audio nahrávku z části o implementaci a také vyjde článek na Lupa.cz
HTTPS u vyhledávačů je velké téma. Jak po technické stránce, tak zda a kdy na weby klientů implementovat a co to bude znamenat pro návštěvnost.
Všechny informace najdete na Michalově webu (slidy, videa, odkazy).
Přijďte si nechat ukázat nástroj, který změní způsob, jakým reportujete výkonnost obsahu, analyzujete zpětné odkazy, hledáte odkazové příležitosti, kontakty nebo inspiraci u konkurence. Nástroj, který i největším amatérům umožní scrapovat obsah z webů a dávat data dohromady na několik kliknutí bez nutnosti průběžné obsluhy. Ukážu vám třeba konkrétně, jak získat data pro obsahový audit na autopilota. Pro účastníky workshopu mám navíc k dispozici kupón na 50% slevu na první měsíc předplatného URL profileru. Přijdete? A už teď se můžete podívat na vznikající český web o URL Profileru. BUDETE POTŘEBOVAT NOTEBOOK (Windows/Mac OS).
Vše o URL profileru na jeho českém webu.
Linkbaiting je zcela určitě nejefektivnější nástroj linkbuildera. Budeme si povídat jak něj, uslyšíme od hostů zajímavé nápady a názory.
Zde jsou slíbené odkazy:
https://www.mautic.org/community/ … fórum
https://www.mautic.org/slack … jak se přihlásit do chatu
https://github.com/mautic/mautic/issues … přidejte nový feature request. Skvělých nápadů jsem včera slyšel hodně smile emoticon
https://mautic.com/ … založte si Mautic demo do 2 minut zdarma
https://www.mautic.org/download … nebo stáhněte a nainstalujte Mautic na svůj server
http://johnlinhart.com/…/mautic-marketing-automation-campai…
Proč SEO konzultant musí znát a pracovat s personami.
Kde jsou hranice užití JavaScriptu, aby vyhledávačům nevadil? Jak udělat průchozí stránky pro vyhledávače? Co vyhledávače a Ajax? Jaký je rozdíl mezi Googlem a Seznamem v procházení a spouštění JavaScriptu? Je infinite scroll zlo? Přijďte si o tom popovídat s Honzou Tichým z Media Interactive.
S Romanem si budeme povídat o tom jak by SEO konzultanti měli textovat vstupní stránky. Akce bude probíhat formou workshopu, takže si vezměte tablety nebo notebooky.
Na první setkání jsem si pozval českou hvězdu Marketing Festivalu linkbuildera Filipa Podstavce. S Filipem jsme si povídali o tom jak najít vhodné odkazy a jak je získat. Těšte se na #failstory a #bestpractices.
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing.
Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz.
Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju.
Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Jako profesionál dělám pro své klienty to nejlepší, co umím. Budeme spolupracovat?
Před odesláním si přečtěte, jak zpracovávám osobní údaje.