New Media Inspiration 2013

New Media Inspiration 2013Loni jsem o konferenci New Media Inspiration napsal, že je to svatý grál internetového marketingu. Letos budu asi umírněnější, i když musím i opět potvrdit, že NMI patří stále mezi špičku českých konferencí.

Proč si to myslím? Protože i když v programu byla slabá místa, stále se organizátorům podařilo “získat” spoustu osobností a tím i velmi kvalitních přednášek. Je skvělé, že se nahrávaly přednášky v hlavním sále, takže se budeme moct podívat i na ty, které jsme nestihli.
Vstupní keynote rozstřelil všechny Josef Šlerka povídáním o datech prošpikovaným filosofií a citacemi z Kanta. Tohle mám hrozně rád. To jeho prolínání poměrně exaktních oborů a ryze humanitních. Jen houšť a více takových přednášek.

Moje doporučení

Myslím, že minimálně 60% přednášek bylo skvělých, a tak nechci doporučovat tak velké množství. Rád bych doporučil ty, které pro mne byly opravdovou inspirací a to je to, co se na New Media Inspiration tak trochu čeká.

Jan Schmid: Interest positioning: analýza fanoušků za hranicí Facebook insights

Jana Schmida už sleduji nějakou dobu a ten člověk mě zajímá a baví. Zajímavé a neotřelé analýzy sociálních sítí. Samozřejmě aktuálně velmi zaměřené na prezidentské volby. Jak obsah i forma prezentace byla na velmi dobré úrovni, a proto musí mít i mé doporučení. A motivoval mě něco podobného vyzkoušet.

Marek Prchal: Prvních deset věcí, které musíte udělat, když máte problém na Facebooku

Marek je stálice na nebi sociálních médií. Bohužel jsem jeho přednášku neviděl, ale prezentace a zkušenost s Markem mě přesvědčila, že vám doporučím i tuto přednášku. A asi zkusím pár věcí u svých Facebook stránek, které spravuji.

Filip Podstavec: Guestblogging

Podle mě skvělé téma, které je nepochopené a zaslouží si mnohem víc prostoru. Filip, byť jako přednášející ještě nezkušený, téma uchopil skvěle a i za tragických 15 minut se mu podařilo objasnit principy guestbloggingu. A co je hlavní – motivoval mě se do toho zase o trošku víc pustit. Takže zajímavá a kvalitní média – chcete můj článek? A co mi za něj nabídnete?

Adam Gebrian: Architekti žijí v 19. století

Bomba. Tenhle člověk byl úplně mimo obor, ale byl skvělý. Měl co říct a říkal to skvěle. Skvělý řečník. Krom jiného nám ukázal, jaký problém má architektura a jak nikdo z nás nedokáže poznat podle fotografie 30 největších měst světa. Doporučuju protože ve mě probudil velké Aha!.

Michal Šrajer: Internet věcí

Michalova přednáška nebyla převratná v tom smyslu, že vás naučil jak něco dělat nebo nedělat. Ale byla sakra inspirativní v tom dobrém i špatném smyslu slova. Michal ukázal, co nás možná čeká a kam tenhle svět půjde. Kytka, která tweetuje? Co?!

Adam Zbiejczuk: Lesk a bída komerčních Facebookových prezentací

Adam ukazoval audity několika Facebook stránek a ukazoval ty dobré i ty špatné. Bylo to inspirativní v tom, jak moc se dá něco pokazit. U malých subjektů bych to chápal, ale třeba u CSFD mě to fascinovalo. Inspirovalo mne to si o tématu ještě více nastudovat a realizovat v praxi u mých Facebook stránek.

A co já?

Měl jsem připravenou prezentaci, kde jsem lidem ukazoval, jak udělat analýzu klíčových slov. Neměl jsem z toho moc dobrý pocit. Prvních 5 minut jsem bojoval s nefunkčním mikrofonem, čímž jsem ztratil drahocenný čas a pak jsem bojoval s časem a pochopitelně jsem díky tomu 15 minut přetáhl.

Nicméně další zpětná vazba byla poměrně pozitivní. Získal jsem i nabídku na přednášku na toto téma na VŠE, takže věřím, že i přes komplikace jsem lidi dokázal zaujmout a oslovit.

Co vytknout?

Oproti loňskému ročníku došlo k zásadnímu zlepšení prostoru na afterparty. Tleskám. Některé věci by ale užily zlepšení:

  • Totálně chyběla šatna nebo místo na odložení zimního oblečení.
  • Čas pro přednášející byl zoufale krátký. Za 15 minut se nedá vážně moc stihnout. Některé přednášky by si zasloužily opravdu víc času. A to jsem zaslechl z mnoha stran. Možná nemít program ve 3 místnostech, ale třeba jen ve dvou.
  • Přednášející by si zasloužili větší ocenění, než jen vstup zdarma (což je ale obecný problém většiny konferencí u nás).

Shrnutí

New Media Inspiration je konference, která má sakra dobře našlápnuto navzdory zmíněným věcem k vylepšení. Nehledejte na ní mezi posluchači klienty nebo lidi z oboru (ti většinou naopak přednáší). V drtivé většině tam najdete studenty, a tak je to ideální konference, kde hledat talenty do firem, stejně jako Webexpo.
A těším se na další ročník. Moc. A probohy – nemohl by se propříště Michal BergInternet Infem dohodnout, aby neudělal ve stejný termín Vsetínský Barcamp?

Články o New Media Inspiration 2013

Prezentace z přednášek:

Všechny prezentace ke stažení najdete na webu akce.
Pavel Hacker: Gamifikace a data
Filip Podstavec: Guestblogging v praxi
Michal Šrajer: Internet věcí je tady
Matěj Vaněček: Vliv pornografie na rozvoj nových technologií
Filip Šašek: Glitch v novomediálním umění: Technologická chyba jako objekt estetického zájmu
Jan Cibulka: Datová žurnalistika na koleně
Marek Prchal: Prvních deset věcí, které dělám, když je problém na Facebooku
Josef Šlerka: Shall we dance?
Karel Minařík: Realtime Analytics With Elasticsearch
Jakub Křenek: Dvě tváře webového obsahu
Máša Dudziaková: QRbodies
Máša Dudziaková: Tělesné modifikace v kyberpunku
Roman Hřebecký: O storytellingu na New Media Inspiration
Adam Zbiejczuk: Lesk a bída komerčních facebookových prezentací
Jiří Materna: Statistické porozumění textům
 Filip Dědic: Tóny, hluky, data
Pavel Hacker: Brandz Friendz
Všechny tweety o New Media Inspiration 2013.
Fotografie Martina Kubelky z New Media Inspiration 2013

9268 zhlédnutí (celkově) 2 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 14

  1. Pavle,
    já bych zas tak nejásal. Rozhodně bych dal na přednášky více času.
    A šel bych více do hloubky. Dobrá konference je taková, kde si my dva budeme ohromeně dělat mraky poznámek a přemýšlet, jak to co nejlépe a nejrychleji implementovat.

  2. Jen zmiňujete v komentáři, že pro vás jsou vhodné už jen konference v zahraniční. 🙂 Tak jsem myslel, že je běžně v H1.cz platí zaměstanancům. To je vše. 🙂
    A jednou mi to bylo zmíněno u vás na pohovoru, že občas vyjedete na zahraniční konferenci. Tak se ptám.

  3. Ano, letos máme v H1.cz naplánovano navštívit několik zahraničních konferencí. Vzhledem k výši nákladů to ale nebude tak masové jako u NMI:-)

  4. podľa článku usudzujem, že to musela byť výborná konferencia, na budúci rok sa pokúsim zúčastniť, pretože ma baví učiť sa nové veci z oblasti internetového marketingu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge