Brighton SEO – největší konference o SEO v Evropě

Brighton SEO můžeme označit hned několika superlativy. Určitě je to největší konference zaměřená primárně na SEO. Letošní ročník se mohl pochlubit více než 3 500 účastníky. Program paralelně fungoval ve více než 9 samostatných liniích. Zároveň je to konference jednoznačně nejlevnější. Dá se sehnat jak lístek zcela zdarma, tak základní placené vstupné na jeden den vycházelo na cca £100 (3 200 Kč) a pokud jste chtěl i den před konferencí workshopy tak £475 (15 000 Kč).

Zajímavým tahákem byla jak témata optimalizace crawl budgetu, strojové učení a automatizace nebo pohled do 5 let aktualizace Penguin či obecně penalizací nebo řečníci jako Aleyda Solis, Greg Gifford, Christoph Cemper, Jennifer Slegg. Marcus Tobber, Tom Capper nebo Kaspar Szymanski. Pokud jste neznali konkrétní jména mohly vás lákat značky jako Distilled, Search Brothers, Screaming Frog, BuiltVisible, Saatchi & Saatchi, Searchmetrics, Link Research Tools a Microsoft, Ogilvy aj.

Jinými slovy, tohle vypadá jako sakra akce s ideálním poměrem cena výkon. Proto se tam naše česká výprava (lidé z Marketing Mineru, Seznam.cz, Heureka.cz a H1.cz – na místě i holky z Onia a Exiterie) vydala a tento článek vám popíše zda to stálo za to.

To co bylo největším benefitem, se ukázalo jako největším problémem. 9 programových linií současně byla obrovská rozhodovací paralýza a byly chvíle v programu, kdy jsem chtěl být i na 3 místech zároveň. Naštěstí jsme se dozvěděli, že 1. sál auditorium 1 se bude nahrávat, takže pak už člověk chtěl být jen na 2 místech najednou. A samozřejmě v Auditoriu 1 jsme samozřejmě díky tomu vůbec nebyli :-).

Další problém byl programových blocích. Každý blok byl složen ze 3 přednášek a a nebylo možné přebíhat z jedné přednášky na druhou, ale museli jste si vybírat celé bloky. Takže pokud jste chtěli strašně moc slyšet jednu přednášku a 2 ne, museli jste “přetrpět” 2 co vás nebavili a nebo si tuhle přednášku prostě odpustit.

Mimochodem nahrávka Brighton SEOAuditoria 1 je už na YouTube. Ale pojďme k tomu jaké přednášky jsme navštívili.

Tom Capper: Links & Rankings

Tom byl z Distilled a bylo to vidět. velmi zajímavá přednáška o tom, proč jsou odkazy devalvovaná metrika a čím se nahrazuje – umělá inteligence a strojové učení = RankBrain.A taky o tom, že SEO je mnohem víc SERP brandbuilding, než výkonový kanál online marketingu.

Malcolm Slade: Brand: The Only Future Ranking Factor

Malcolm velice přesně hovořil o tom, co první v ČR říkal Honza Tichý – SEO není nic jiného než brandbuilding ve vyhledávačích. Žádný výkon, žádné exaktní metriky, jen snaha o tom mít v očích vyhledávačů a uživatelů nejlepší pověst.

 

Charlie Whitworth – How To Combat Crawl Bloat & Prune Your Content Effectively

Pokud je pro vás optimalizace crawl budgetu novinka, tahle přednáška sympaticky shrnula základy a logiku crawl budgetu. Takže techniky parametru noindex, robots.txt nebo meta robots a noindex, nofollow. Třeba i to, že byste měli vědět, že stránky z odkazového profilu existují a jsou zaindexované. Na druhou stranu, neindexujete prázdné, duplicitní nebo obsahově nekvalitní stránky. Shrnutí starého známého, jakože noindex v krátkodobém horizontu crawl budget neovlivní aj. bylo fajn.

Sean Butcher: So You Think You Know Canonical Tags?

Velmi podobně byla nastavena přednáška o použití canonicalu. Shrnula obecně  známé věci jako, že canonical se dá používat jen pro kompletně duplicitní obsah z hlavního obsahového bloku, že můžete použít canonical i pro obrázky a PDF soubory, a že krom značky v hlavičce lze použít i http hlavičku nebo zápis v .htaccessu.

Kaspar Szymanski: Google Penalties – Understanding and Dealing with all Google Manual Spam Actions

Kaspar Szymanski je bývalý zaměstnanec Google, právě na úrovní hodnocení kvality stránek. A i díky tomu dokázala velmi zasvěceně hovořit o manuálních penalizacích od Google a jak se jim vyhnout a jak je řešit. Základní rozdělení manuálních penalizací je:

  • Velký problém se spamem – musíte výrazně změnit obsah
  • Problém se spamem – obecně nekvalitní obsah
  • UGC spam – může zasáhnout i celou doménu
  • Hacknutý web
  • Nesprávné užívání strukturovaných dat – uzdravení z penalizace trvá velmi dlouho.
  • Prodávání odkazů
  • Nákup odkazů

Postřehy z užívání disavow tool a reconsideration request:

  • Důležité je při nápravě nedělat chyby a být přesný.
  • Zásadní je přidat přidanou hodnotu, oprava do původního stavu nestačí.
  • Disavow soubor – 800 000 řádků je moc, 12 000 celkem málo.
  • Vysvětlete Googlu, že už chyby nebudete opakovat.
  • Na uzdravení po aplikaci disawov toolu stačí cca měsíc. Pokud je to více – asi se něco nepovedlo.

 

Jennifer Slegg: SEO Insights from Google’s Search Quality Rater Guidelines for High Ranking Sites

Další přednáškou s přidanou hodnotou byla skvělá přednáška od Jennifer o postřezích příručky pro hodnotitele obsahu. Dozvěděli jsme se, že samotní hodnotitelé nemohou za hodnocení webu a jak důležité jsou externí recenze a jejich vyznění.

Neslibujte co nemůžete splnit a nedělejte clickbatové nadpisy. Jsou známkou spamu. Bylo tam hodně skvělých postřehů, takže jsem si skoro každý slide fotil:

Vše co jste chtěli vědět o penalizaci nekvalitního obsahu najdete na Understanding Google Panda: Definitive Algo Guide for SEOs.

Základem dobře hodnoceného obsahu je jeho odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost (EAT). Stejně tak dobře fungují YMYL (Your Money Your Life) weby zaměřené na právo, zdravotnictví nebo finance.


Tohle jsou krátké postřehy z přednášek, které jsem navštívil. Vynechal jsem úmyslně ty, které byly vyloženě špatné nebo mne nezaujaly. S týmem z Česka jsme se ale občas rozdělili a tak vám mohu poskytnout postřehy kolegů i z dalších přednášek:

  • Lokální informace  a recenze jsou základ  budoucnosti. Mimo jiné mohou být i zbraní proti fake news. Lokální zprávy a informace se špatně falšují – každý si je může ověřit. Vytvářejte specifické lokální stránky skyscrapper metodou – doporučoval Ronell Smith.
  • V každém jazyce je určitý poměr anglických frází, třeba v němčině jich je opravdu hodně. Čínské SEO – Baidu má místo AMP MIP a hreflang tam patří jen do sitemapy. Některé vyhledávače nepodporují href lang. Berte v potaz i významné rozdíly mezi US, UK a jinými angličtinami – Emily Mace k mezinárodnímu SEO.

Greg Gifford: Advanced local SEO tips to help you murder your competitors

Skvělá byla přednáška od Grega Gifforda o lokálním SEO. Recenze z jiných externích zdrojů než Google jsou důležité – fungují už i v ČR, ale vůbec to zde neřešíme – nastudujte si algoritmy jako Pigeon, PossumLocal packs. Méně kategorií v zápisu Google map je lepší pro relevanci. Lokální SEO je řešení problému personalizace.

Hodnotící signály v lokálním SEO:

  • Odkazy ze stejného odvětví
  • Blízkost od hledajícího
  • Fyzická adresa v městě
  • Město v on-page prvcích
  • Nebojte se no-follow odkazů a citací

Další postřehy najdete v jeho prezentaci.

  • Jak na optimalizaci obrázků vysvětloval Bastian Grimm a můžete si prohlédnout jeho prezentaci. Krom jiného říkal, že pomalé načítání je hlavním důvodem k opuštění webu 3 musíme to dát do 2 sekund – což potvrzuje i Google. Nepoužívejte nestandardní fonty a používejte nové formáty obrázků. Https je nutné pro AMP.
  • Sam Charles mluvila o linkbuildingové technice “Napsali o nás” se kterou před lety přišel “náš” Zdeněk Dvořák 🙂
  • Camera is the new search box, keywordless searches – Purna Virji:
    Foťák na mobilu je nové vyhledávací poličko – “No keyword, no problem.” – rozhodujeme se v drtivé většině vizuálně. Nástroje:

    • Captionbot.ai – rozpozná vlastnosti obrázků jako člověk (např. jaké vyvolává emoce)
    • Google photo translator – přeloží nápis na obrázku
    • Realeyesit.com – sleduje pomocí webkamery reakce/emoce lidí na videoreklamu.
  • AI and structured data: how voice search raises the stakes for businesses – RajNijjer. V roce 2016 byl 140% narůst “no screen” zařízení (voice assistants) v domácnostech. V roce 2020 bude 50 % hledání hlasových. Být k knowledge graphu nebo v jiné strojově čitelné databázi je kriticky důležité.

Pojďme se nyní podívat na shrnutí konference z mnoha dalších pohledů:

  • Catering – odpovídal ceně, měli jste štěstí když jste naši kávu, čaj a kávu, jinak to byla catering free akce. Co byste taky za tu cenu chtěli?
  • WiFi – nevím jak to udělali, ale WiFi pro 3 500 lidí fungovala bezchybně.
  • Mobilní aplikace byla naprosto bombastická
  • Spousta dobrých přednášek měla pekelné slidy.
  • Odbornost – na to, že to má být konference pro SEO specialisty, jsem čekal mnohem víc. Některé postřehy byla zajímavé a přínosné, ale sakra, čekal jsem víc. Takže wow efekt se nedostavil. A to, že spousta lidí říkala jak skvělé Brighton SEO znamená, že jsem byl asi na špatné akci 🙂

Shrnutí

Brighton SEO je bezpochyby velký zážitek. Co je super, že to zaměření je čistě na SEO, tak se mohou řešit témata na které na běžné marketingové konferenci nemá šanci dojít. Potkat spoustu zahraničních značek a lidí od nich je také super. Nicméně kdyby se mě někdo ptal, čekal jsme víc a nevím zda příští rok pojedu znovu. Žádný zásadní důvod nevidím a přečíst si shrnutí na blozích nebo sledovat hashtag #brightonseo by mohlo být dostačující.

Pokud se chcete v tématech Brighton SEO hrabat více, doporučuji následující zdroje:

Přednášky, shrnutí a odkazy na slidy

PS: Moc díky skvělé partě z Česka že naši expedici do Brightonu udělalo tak skvělou a poskytlo mi i svoje zápisky, díky kterým jsme tento článek mohl udělat tak komplexní. Jmenovitě Jardovi Hlavinkovi, Filipovi Podstavcovi, Martinovi Vaskovi, Ondrovi Walterovi, pavlovi Pajkrtovi a Tereze Novákové a Lucce.

PPS: Vzkaz pro organizátory konferencí (čau Jindro!) – do Česka pozvěte Grega Ginforda, Jennifer Slegg, Kaspara Szymanského, Seana Butchera, Charlie Whitwortha nebo Toma Cappera.

7841 zhlédnutí (celkově) 3 zhlédnutí (dnes)
Rate this post
+ posts

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 6

  1. Thanks for sharing this post. I am very interested in this topic. I would like to share my opinion on this.  The vet’s charges are an essential challenge that’s finest mentioned throughout the first assembly.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge