Recenze: Sitechecker

Recenze Sitechecker.pro

Sitechecker website SEO checker o sobě píše, že je to univerzální SEO platforma, která vám umožní sledovat výsledky SEO rychleji a jednodušeji. Jako člověk co má zkušenosti s velkým množstvím SEO nástrojů (a několik jich i aktivně používá pro svoji práci) myslím, že vám dokážu ukázat, v čem je ten nástroj dobrý a v čem a naopak trochu pokulhává. Pojďme se na něj podívat.

Struktura platformy

Nástroj je rozdělený do několika části. Kontinuální měření pro vás řeší:

  • Site audit
  • Site monitoring
  • Rank Tracker
  • Backlink Tracker
  • + všudepřítomné shrnutí na “Dashboardu“, kde najdete všechny důležité informace z ostatních sekcí.

On-page checker je taková obdoba českého SEO servisu, jedná se o jednorázový nástroj, který vám odhalí všechny možné chyby.

Vytváření a nastavení projektu

Vytváření projektu je jednoduché a intuitivní. Krom URL ještě volíte zda má být robots.txt respektovaný a zdá se má měřit denně.

Co je ale nešikovné, je připojení Google Analytics a Google Search Console. Připojení jako takové je běžná a důležitá věc. Ale pokud máte účty plné klientských účtů a načítají se vám desítky účtů, tak se vám celý prohlížeč sekne a výběr jako takový je docela utrpení. Co by situaci pomohlo by bylo vyhledávání a ne skrolování a obecně tento výběr řešit jinak.

Nepřehledné vyhledávání profilů
Příliš dlouhé načítání

Pokud se tím ale “prokoušete” (můžete to trvat i několik minut), už vás čeká jen nastavení lokality a jazyka (čeština není problém) a přidání klíčových slov. Pokusil jsem se ale vložit 1 077 klíčových slov a nástroj mi napsal, že jsem přesáhl limit.

Detail nastavení projektu

Poté jsem to samé zkusil z 500 slovy, stejný výsledek. Až když jsem zkusil 100 slov, posunul jsem se do použitelné fáze. Myslím, že placený nástroj, kdy v projektu mohu sledovat jen 100 frází v nejvyšším tarifu není bohužel v současnosti příliš použitelný.

Nastavení tarifu Growing Monthly za 69 USD měsíčně

Site audit

Data ze Site auditu jsou v zásadě ta samá data jako v jednorázovém on-page checkeru. Jejich výhoda je, že zde jsou uložena a můžete s chybami dále pracovat a kontrolovat jejich opravu. Bohužel bez hlubšího kontextu a vysvětlení příliš nepomáhají.

Výsledek Site Auditu

Například zde – dozvím se, že mám více než jeden nadpis H1 a že je důležité mít jeden, ale nevím proč a jak to ovlivňuje SEO.

Detail SEO problému

Když kliknete How to fix, dostanete obecnou informaci, která bohužel problém příliš nevysvětluje a nebo vás odkáže na 10 let staré video, které tvrdí spíše opak.

Nicméně skvělé řešení je, že report konkrétního problémů můžete elegantně nasdílet, stáhnout do PDF nebo CSV. A hlavně můžete nechat znovu zkontrolovat, abyste zjistili zda chyba trvá. Toto se mi opravdu hodně líbí.

Skvělá je i klasifikace podle priority problémů i filtrace dle URL.

Třídění problémů na webu

Bohužel opět nefunguje identifikace kritických problémů. Více nadpisů H1 ani chybějící meta Description opravdu není kritický SEO problém.

Site monitoring

Site monitoring je v zásadě takový log všech změn na webu u sledovaných stránek. Šikovná pomůcka, která vám pomůže sledovat, co se na webu stalo.

Bohužel neumožňuje sledovat změny přes e-mail nebo přes nějaký RSS feed či jiné notifikace. A pokud se na webu moc věcí neděje, vypadá to zase trochu smutně.

Rank Tracker

Rank Tracker je dle mého názoru nejsilnější část tohoto nástroje. Posuďte sami, vypadá úžasně.

Detail sledovaného klíčového slova

Ale bohužel mi chybí informace o měření z mobilního SERPU, rozšířeních vyhledávání, strukturovaných datech nebo Featured Snippetech jak jsme zvyklí z konkurenčních nástrojů.

Také nefunguje informace o hledanosti v lokálním prostředí. Například o těchto frázích nástroj tvrdí, že mají nulovou hledanost:

Informace o nulové hledanosti

Prostý pohled do Google Ads ale ukazuje, že tomu tak není:

Hledanost dotazu “rum don papa” v Plánovači klíčových slov Google Ads

Backlink checker

Zde, pokud si tam samy odkazy nevložíte, nemůžete s nimi vůbec pracovat nástroj je sám nedokáže třeba z Ahrefs nebo Majestic SEO stáhnout.

Backlink Checker

Když si je sami zjistíte, naimportujete si je tam, získáte jednoduchou tabulku s přehlednou filtrací.

Tabulka s importovanými odkazy

On-page checker

On-page checker je jednorázový nástroj, který pomůže odhalit takové ty jednoduše odhalitelné chyby. V rukách odborníka nástroj, který pomůže rychle odhalit většinu chyb, ale bez znalostí a kontextu může vést k nerozumnému závěru.

Screenshot výsledku z On-page checkeru

Osobně podobné nástroje používám na odhady nacenění, na rychlou kontrolu stavu webu a na to je určitě dobrý. Ale pozor na unáhlené názory laiků jen na základě těchto dat.

Shrnutí

Testovaný SEO nástroj je designově velice povedený a má rozhodně hezky našlápnuto. Našel jsme i několik funkcionalit, které mě potěšily a určitě bych je ocenil. Bohužel nástroj ale hodně věcí nedotahuje nebo nefungují ideálně. Myslím, že když na tom autoři budou ještě makat, tak mají velkou šanci udělat z toho MVP šikovného pomocníka pro SEO konzultanty.

Bohužel trh se SEO nástroji je velmi konkurenční a tak “nedodělky” ve srovnání s konkurencí docela vyčnívají a v tento moment neexistuje moc důvodů, proč si nástroj platit.

19658 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

1 komentář

  1. Akurat ho testujem a je to celkom zaujímavý toolik, graficky veľmi pekne spracovaný. Ale ovládanie a interpretovanie výsledkov sa mi zdá byť trošku chaotické a aj mierne pomalé načítavanie všetkého a práca s nim. V každom prípade im fandím a pokiaľ to budú vyvíjať ešte ďalej tak to môže byť veľmi dobrý tool. A vôbec nevadí, že existuje X podobných nástrojov na trhu. Nejaká ďalšia konkurencia nikdy neuškodí a aspoň to núti každého byť lepší.
    Andrej recently posted…Ako sušiť slivky?My Profile

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge