Barcamp 2011 Praha – díky, takhle ne

Včera jsme navštívil svůj první Barcamp. Ano, navštívil jsme ho zejména proto, že zpětné ohlasy na Vsetínský a Brněnský byly opravdu velice motivační. Nicméně po návštěvě pražského jsem byl zklamán. Netvrdím, že to je chyba Barcampu. Třeba je jen Barcamp událost, která není pro mne. Takže v případě, že byste byli podobný typ jako, rád bych své zkušenosti sepsal. A na druhou stranu od tradičních návštěvníků Barcampů bych uvítal zpětnou vazbu, jestli to jak to vnímám je jen můj problém a prostě se na Barcamp nehodím nebo jestli opravdu bylo něco trochu nešťastné.

Předně, vím, že Barcamp není konference, respektive, že je vyloženě nekonference. No spectators, only participants. Pročetl jsem si přípravné texty, abych věděl do čeho jdu:

Co je to Barcamp?

Barcamp je mezinárodní síť otevřených konferencí a workshopů, obyčejně se zaměřuje na nové trendy v internetových aplikacích, webdesignu, nových technologiích, médiích, reklamě, podnikání a dalších souvisejících oborech.

Pro koho je Barcamp?

Pro programátory, kodéry, grafiky, textaře, pracovníky reklamních agentur, IT administrátory, vývojáře, osoby zodpovědné ve firmách a organizacích za komunikaci a PR, lidi zabývající se marketingem a reklamou, živnostníky, podnikatele, novináře a vůbec všechny, kdo mají zájem se dozvědět o nejnovějších trendech v oblasti internetových technologií a služeb a jejich pronikání do všech oblastí běžného života.
Nekonferenci typu barcamp je ale možné uspořádat na jakékoli téma. Brněnský politologický barcamp byl u nás prvním pokusem.
Zdroj: http://barcamp.cz/

Takže jsem věděl, že jdu na konferenci která je složená ze spontánních příspěvků programů ze samotných účastníků přímo na místě. To mi přišlo jako super nápad a až později jsem si pročetl i anglický web, kde jsou pravidla Barcmpu rozvedená detailněji (zdá se že informaci o českých Barcampech už nikdo dlouho neaktualizovalSmutný obličej).

The Rules of BarCamp

  • 1st Rule: You do talk about BarCamp.
  • 2nd Rule: You do blog about BarCamp.
  • 3rd Rule: If you want to present, you must write your topic and name in a presentation slot.
  • 4th Rule: Only three word intros.
  • 5th Rule: As many presentations at a time as facilities allow for.
  • 6th Rule: No pre-scheduled presentations, no tourists.
  • 7th Rule: Presentations will go on as long as they have to or until they run into another presentation slot.
  • 8th Rule: If this is your first time at BarCamp, you HAVE to present. (Ok, you don’t really HAVE to, but try to find someone to present with, or at least ask questions and be an interactive participant.)

No to vypadá zajímavě, co? Takže jsme s určitým očekávaním vyrazil na Barcamp. Má očekávání byla zhruba taková (když už se mě na to Václav Lohr zeptal):

  1. Nenudit se.
  2. Seznámit se novými zajímavými lidmi.
  3. Dozvědět se něco zajímavého.
  4. Bavit se.

Bohužel má očekávání nebyla naplněna.

  • Témata programu a ani jejich realizace mne absolutně nezaujala. Pokud už bylo téma zajímavé tak to přednášející svou prezentací a projevem zabil.
  • Organizace celé akce na místě mi přišla, mírně řečeno, rozpačitá. Myslím, že by celkovému pojetí prospělo méně chaosu a “jakoželegrace”. a to i při zachování ducha Barcampu.
  • Zoufalé NEozvučení vedlo k tomu, že v zadních částech nebylo slyšet skoro vůbec.
  • Spontánní přednášky měly tu nevýhodu, že spontánnost negativně ovlivňovala témata, provedení i zapálení přednášejících.

Ale je třeba říct, že některé věci byly příjemné. Byly to celkem příjemné prostory kde se hezky trávil čas. Našel jsem tam fajn lidi se kterými se skvěle povídalo. Dostali jsme hezké tričko. Občerstvení bylo vynikající. A našlo se tam pár programů (3), které mne zaujaly. Naštěstí dorazil i David GrudlVeselý obličej.

Shrnutí

Barcamp má určitě velký potenciál a rád bych navštívil jiný než ten Pražský. Protože to co mi dal ten Pražský by splnilo i jakékoliv Pivo po práci. Organizační nedostatky, kvalita a provedení příspěvků mi nedalo to co jsme očekával. Ale možná jsem měl přehnaná očekávání.

6006 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 5

  1. Jiří, díky za připomínku, která je určitě správná. Dával jsem společně s dalšími lidmi dohromady data na první příspěvek na Barcampu (Eliška Hutníková, H1.cz). Pak jsme bych řekl aktivně diskutoval v tématu o potřebě vysoké škole. Počítá se to?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge