Co se o SEO naučíš, při psaní jako když najdeš

O školení SEO pro copywritery mluvil Pavel už dlouho. Když se pak objevil zářijový termín, neváhala jsem. A ukázalo se, že to byl velmi chytrý krok. Už za dva dny bylo vyprodáno.

SEO pro copywritery je určené pro úplné SEO začátečníky. Pokud je tohle pole pro vás zcela neorané, nemusíte se bát, zoráte ho důkladně. Pokud už o SEO něco víte (a chcete vědět víc), doporučuji zvolit spíše Pavlovy pokročilejší kurzy, třeba Chytré SEO.
A co se dozvíte tady?

SEO texty jsou zlo a k ničemu

“Napište mi text s 10% hustotou klíčových slov. Chci se dostat na první pozici v Google.” Tududumtum. Google personalizuje výsledky vyhledávání na základě individuální historie. U vás a u mě budou tedy pozice s nejvyšší pravděpodobností vypadat úplně jinak. Poručíme větru, dešti, ale tohle nezvládne ani král copywriterů.

O hustotě klíčových slov dneska ještě někdo uvažuje? Ano, z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že ano. Ale, jak říká Pavel: Nikdy nedělejte nic, co byste neudělali, kdyby neexistovaly vyhledávače. Pište pro lidi. Klíčová slova ano, ale tak, aby výsledný text byl čtivý, unikátní a relevantní. Ne desetiprocentní. Nemluvě o tom, že Google hodnotí bambilion dalších věcí a jen klíčová slova vás nezachrání. Hodnocení stránky ovlivňují jen z mrzkých 8 %.

Jsou vaše slova opravdu klíčová?

Sedáte si doma k filmu na gauč, pohovku, sofa, divan, lenošku nebo sedací soupravu? A na co myslíte, že si sedají vaši zákazníci? Přesně to potřebuje copywriter vědět, než začne psát texty. Když totiž nepíše jazykem kmene cílové skupiny, při vyhledávání jeho texty nevypátrá ani velký Manitou.

Pokud pracujete s Pavlem nebo podobně důkladným SEO konzultantem, taková poctivá analýza klíčových slov vás už nevyděsí. Pokud ne, připravte se na epickou tabulku, ze které vám budou oči přecházet a najdete v ní úplně všechno, o čem se copywriterovi může zdát. Ale nebojte, na školení se dozvíte i o několika rychlořešeních, se kterými se dá velmi dobře pracovat, když na velkou “klíčovku” není čas nebo peníze.

SEO a web copywriting

Webcopy je moje parketa, takže jsem se bála, že tady se moc nového nedozvím. Chyba lávky. Kromě základních pravidel pro textaci titulku, meta description a nadpisů, shrnutí prodejních argumentů a tonality na webu, se totiž dostalo i na automatizaci textu.

Připravit texty tak, aby se do nich později z databáze mohla doplňovat libovolná klíčová slova a výsledný text pořád dával smysl, to je pořádná copy výzva! Díky Pavlovi teď lépe vidím do toho, jak to celé funguje a vyloženě se těším, až si automatizaci vyzkouším naostro.

Copywriter se bez základů SEO neobejde

Aspoň pokud chce využít potenciál svých textů naplno. Pavel Ungr připravil super školení, které copywritery nezahlcuje nepodstatnými detaily. Dá vám nezbytné základy SEO pro psaní funkčního copy.

Historie se opakuje a listopadový termín už je beznadějně vyprodaný. Tak pilně hlídejte Fejsbůky a Pavlův web. V přístím roce se totiž bude určitě opakovat.

7656 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Komentáře: 3

  1. Copywriting a SEO sú v podstate dve neoddeliteľné zložky, ktoré by pri vebovej problematike mali byť vždy spolu. Akurát jediná vec v článku o tej hustote kľúčových slov sa mi nepozdáva a že v podstate to je len zo 7% dôležitý faktor – to je trošku zavádzajúca interpretácia, pretože skúste napísať článok s 5-10% hustotou kľúčového slova a nebude sa na dané kľúčové slovo v miernej konkurencii rankovať dobre ani keby meteority padali.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge