10 tipů pro copywritery od SEO konzultanta z Copycampu

Pavel Ungr a Honza Kvasnička pro Copycamp 2016

Pro letošní Copycamp jsme si s Honzou Kvasničkou připravili speciální SEOUX přednášku pro copywritery z našeho bloku SEOUX.cz. 10 SEO tipů z přednášky jsem připravil i pro čtenáře mého blogu.

  1. Text na úvodní stránce musí dávat smysl a sdělovat něco důležitého + obsahovat témata, na která cílíme úvodní stránku. Je ale naprosto v pořádku, když tam žádný text není, pokud nemáte co říct. lepší než tapetování nesmyslného textu klíčovými slovy.
  2. Pokud máte 2 a více klíčových slova, která jsou synonymická – patří všechny na jednu stránku, nevytvářejte pro každou frázi jednu stránku.
  3. Nezapomínejte na architekturu obsahu – kategorie nesmí obsahovat to co štítky a ty nesmí obsahovat to co filtry, je to úplně jiný typ klasifikace obsahu.
  4. Nebojte se používat klíčová slova vyskloňovaná, přesná shoda být nemusí. Cílem je pomocí textů prodávat a zaujmout, ne jen tupě vložit klíčová slova.
  5. Pokud u textů kategorií nedokážete říct něco zajímavého, unikátního a přínosného, raději nepište nic.
  6. U kategorií stačí krátký text – 2-3 věty jsou dostačující.
  7. Tučný text je kotva, která přitáhne pozornost, ale z pohledu SEO nebylo jednoznačně prokázáno, že by byla vnímána jako hodnotící signál.
  8. Google prohlásil, že bude indexovat jen to co uvidí uživatel na první pohled, Vyhněte se skrývání textu JavaScriptem či jinak.
  9. Pište dlouhé, obsahové bohaté produktové texty. Nebojte se vkládat obrázky, videa, tabulky, odkazy či soubory ke stažení. Záložky u produktů musí mít vlastní URL.
  10. Nezapomínejte správně otextovat všechny odkazy na stránce. A nejsou to jen odkazy v textu. Je i drobečková navigace, menu a jiné navigace, kontextové odkazy a mnohé další.

Další UX tipy z bloku SEOUX najdete na na blogu Honzy Kvasničky.

Celou prezentaci si můžete prohlédnout na Slideshare:

nebo si přečtěte co o nás píšou v MarketingSalesMedia:

Screenshot z Marketing Sales Media

A samozřejmě celou přednášku můžete vidět na YouTube:

11886 zhlédnutí (celkově) 16 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge