Pro letošní Copycamp jsme si s Honzou Kvasničkou připravili speciální SEOUX přednášku pro copywritery z našeho bloku SEOUX.cz. 10 SEO tipů z přednášky jsem připravil i pro čtenáře mého blogu.
- Text na úvodní stránce musí dávat smysl a sdělovat něco důležitého + obsahovat témata, na která cílíme úvodní stránku. Je ale naprosto v pořádku, když tam žádný text není, pokud nemáte co říct. lepší než tapetování nesmyslného textu klíčovými slovy.
- Pokud máte 2 a více klíčových slova, která jsou synonymická – patří všechny na jednu stránku, nevytvářejte pro každou frázi jednu stránku.
- Nezapomínejte na architekturu obsahu – kategorie nesmí obsahovat to co štítky a ty nesmí obsahovat to co filtry, je to úplně jiný typ klasifikace obsahu.
- Nebojte se používat klíčová slova vyskloňovaná, přesná shoda být nemusí. Cílem je pomocí textů prodávat a zaujmout, ne jen tupě vložit klíčová slova.
- Pokud u textů kategorií nedokážete říct něco zajímavého, unikátního a přínosného, raději nepište nic.
- U kategorií stačí krátký text – 2-3 věty jsou dostačující.
- Tučný text je kotva, která přitáhne pozornost, ale z pohledu SEO nebylo jednoznačně prokázáno, že by byla vnímána jako hodnotící signál.
- Google prohlásil, že bude indexovat jen to co uvidí uživatel na první pohled, Vyhněte se skrývání textu JavaScriptem či jinak.
- Pište dlouhé, obsahové bohaté produktové texty. Nebojte se vkládat obrázky, videa, tabulky, odkazy či soubory ke stažení. Záložky u produktů musí mít vlastní URL.
- Nezapomínejte správně otextovat všechny odkazy na stránce. A nejsou to jen odkazy v textu. Je i drobečková navigace, menu a jiné navigace, kontextové odkazy a mnohé další.
Další UX tipy z bloku SEOUX najdete na na blogu Honzy Kvasničky.
Celou prezentaci si můžete prohlédnout na Slideshare:
nebo si přečtěte co o nás píšou v MarketingSalesMedia:
A samozřejmě celou přednášku můžete vidět na YouTube:
10730 zhlédnutí (celkově) 6 zhlédnutí (dnes)
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
1 komentář