Obsah
Surfer je polský nástroj, který pomocí strojového učení vám dokáže pomoct s obsahovou optimalizací. Díky té dokážete zlepšit hodnocení, relevanci, CTR i schopnost uspět v boji s konkurencí. Ačkoliv je to polský nástroj, funguje dobře i v češtině a určitě doporučuju minimálně vyzkoušet. Pojďme se podívat na to, co Surfer umí.
Surfer se skládá ze 3 částí:
- SERP Analyzer
- Content Editor
- Keyword Research
- Content Planner (aktuálně jako beta)
K čemu slouží Surfer SERP Analyzer?
K analýze 1 stránky výsledků a hledání příležitostí pro váš web a srovnání s konkurencí.
Po zadání jednoho nebo více klíčových slov, zadání jazyka a desktopových nebo mobilních výsledků se vám slova dostanou do seznamu, kde si je můžete pro přehlednost oštítkovat. A po kliknutí na slovo začíná ta pravá SEO magie.
Surfer vám ukáže výsledky z první stránky vyhledávačů:
- které weby, se umisťují,
- která slova se nejčastěji používají v kterých obsahových prvcích,
- na jaká další klíčová slova se vypsané URL umísťují,
- z jakých webů vedou odkazy,
- a samozřejmě můžete porovnávat s vaším URL,
- a vidět přehledně základní metriky.



A co je podle mne nejzajímavější, můžete detailně auditovat jednotlivé URL (tyto audity sdílet) a hledat v nich příležitosti:

Content Editor
Všechno toto, můžete využít v Content Editoru. Postup je podobný, zadáte klíčové slovo, počkáte až se dopočítají a stáhnout data voalá – jste v editorů, kde můžete začít psát novou super optimalizovanou stránku na zvolené klíčové slovo.
V sidebaru uvidíte návrhy všech relevantních klíčových slov, které byste měli v článku použít nebo je už používáte. Doporučení vychází právě z auditovaných stránek v top 10.

Vypočítávané skóre vám ukazuje, co byste měli zlepšit a na čem přesně zapracovat.

Chcete výsledek sdílet? Můžete. Chcete na tom pracovat společně v Google dokumentech? Můžete. Za mě je tohle fakt bomba. Ideální pro obsahové týmy a copywritery.
Keyword Research
V zásadě to není nic jiného než nástroj na sběr dat pro analýzu klíčových slov, který vychází z již posbíraných dat v předcházejících 2 nástrojích. Přidáte klíčové slovo, navrhne vám další, z nich si vyberete ty relevantní a kliknutím na Research se vám rozšíří data o návrhy k zakliknutým a proces opakujete, opakujete a opakujete. Dokud nemáte čistá data ke klíčovce.

Content Planner
Klastery, klastery, klastery! Opakujeme triviální postup a zadáme klíčové slovo a všechny související klíčová slova se nám rozdělí do tématických skupin/klasterů. Vybereme si ten, na který chceme psát a pak už jen stačí kliknout na ikonku editoru.

Pak se přeneseme se všemi daty rovnou do Content Editoru.

Slidy z akce:
Můžete se podívat na záznam z našeho SEOlogeru na YouTube:
Nebo si můžete poslechnout audio verzi jako podcast:
Cena
Začínáme na 49 USD (cca 1 050 Kč) až na maximum 165 USD (3 548 Kč). Můžete využít i 7 denní testovací verzi za 1 USD, což je asi 21 Kč.

Pro koho se to vyplatí? Pro lidi co dělají kontinuální a obsahové SEO, pro copywritery co řeší SEO a zejména pro obsahové weby. Vypadá to, že tohle je nástroj co je zaměřený na výsledky a boj s konkurencí. Vyzkoušet si ho můžete ihned.

Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.