Google redesignoval SERP

Google postupně nasazuje mírně redesignovaný vzhled SERPu. Jako každá změna se lidem nelíbí a přiznávám, že ani já z ní nejsem nadšený. Přijde mi, že výsledky splývají, že se mi v nich špatně orientuje. Posuďte sami.

Jak vypadá výsledek nového na hledání GoogleCo se tedy konkrétně změnilo?

  • Titulky výsledků už nejsou podtržené, což jde přímo proti uživatelské zkušenosti, kterou Matt Cutts tak prosazuje
  • Titulky jsou větší a tučnější
  • Odstín titulků je menší
  • URL jsou výrazně menší
  • AdWords reklamy nejsou podbarvené a jsou jen označené žlutým štítkem “ad”

A co to znamená pro SEO? Lidé budou zase o trochu méně odlišovat placené a neplacené výsledky. Brand ve formě URL je upozaděn a dobrý titulek vládne (tedy nic nového pod sluncem). Napsat dobrý titulek, tedy lákávý, popisný a ještě do 60 znaků bude zase důležitější, protože bude výraznější. Píšete si ho sami nebo dáváte přednost copywriterům?
Krásné srovnání obou verzí SERPu najdete na MOZu.

3866 zhlédnutí (celkově) 8 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 9

  1. Prostě dělat bulvární titulky a ideálně u toho uživatelům podstrčit reklamu. Spíš by se měli bobánkové víc starat o možnost alespoň vynuceného vypnutí personalizace (a to včetně IP a dalších věcí, které nijak zakázat nejde) – hledám něco slovensky, Google promptně přeloží do češtiny a najde česky… Nebo hledám česky a rovnou vyblije půl výsledků anglicky.

  2. Mě to nějak nejde do hlavy a vypadá to jako špatný žert. Google pro mě byl vyhledavač kterej je kromě té relevance přehlednej. Teď to jde kamsi do kytek. Přijde mi, že to nemůžou myslet vážně.

  3. Ja vám neviem, ale tento redizajn sa mi nepáči. Teraz neviem či preto, že sa mi nechce zvykať na zmenu alebo preto, že je to škaredé. Šéfa dizajnérskeho oddelenia google by mali na výstrahu zajtreliť 🙂
    Aj ten minuloročný redizajn youtube bol podla mňa krok do horšieho. Okrem toho, nechápem prečo to nespravili resposibe.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge