Google ve Francii vypne zobrazování úryvků

Znovu se opakuje situace ze Španělskaz Německa s Google News. Google se rozhodl neuzavírat s francouzskými vydavateli smlouvu o tom, kolik jejich obsahu bude smět francouzským uživatelům Google ukazovat. A protože ve Francii od příštího měsíce vstoupí v platnost Směrnice o autorském právu na jednotném digitálním trhu, tak prostě od konce října přestane zobrazovat popisky agregovaných zpráv. Lidé ve Francii tedy uvidí pouze titulky, podle studie Google by toto mohlo vést ke ztrátě 45 % návštěvnosti z přirozeného vyhledávání. Výjimkou by byly weby, které dají Google se zobrazováním popisků výslovný souhlas.

Nikdy neplatíme za weby, které mají být zahrnuty do výsledků vyhledávání. Nejen, že by nám to nepomohlo, ale podkopalo by to důvěru, kterou mají naši uživatelů ve vyhledávání, i samotnou společnost Google,

Richard Gingras, viceprezident pro zpravodajství v Google

Google přímo tvrdí, že jeho nová pravidla slouží zájmům uživatelů internetu. Brání prý tomu, aby výsledky vyhledávání narušovala komerční hlediska. Oproti tomu Francie slovy ministra kultury Francka Riestera tvrdí, že rozhodnutí Googlu jde prý proti „duchu a textu“ nových evropských pravidel.

Je to velmi nezodpovědná válečná pozice… Snaží se nám říct, že jsou silnější než stát.

David Assouline, francouzský socialistický senátor
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10220946062508378&set=gm.2564102060486471&type=3&theater&ifg=1

Co dělat, pokud chcete dát explicitní souhlas se zobrazováním vašich popisků v SERPu

Google pro potřeby této situace ve Francii, potažmo v celé EU, rozšířil meta tag robots (x-robots), který rošiřuje o nové hodnoty:

  • nosnippet – Google nezobrazí žádný popisek,
  • max-snippet: [číslo] – maximální počet znaků (předpokládám), které se z popisku zobrazí. Hodnota -1 znamená “bez omezení”.
  • max-video-preview: [číslo] – maximální délka náhledu animace/videa v sekundách (předpokládám). Hodnota -1 znamená “bez omezení”.
  • max-image-preview: [velikost] – maximální velikost náhledu obrázku ve variantách none, standard a large.

Ukázka může vypadat takto: <meta name = "robots" content = "max-snip: 50, max-image-preview: large">.

Google také zavádí parametr data-nosnippet, který můžete používat u HTML prvků span, div, section. Prvky takto označené se nebudou zobrazovat ve snippetech v SERPu.

Kompletní dokumentaci najdete na stránkách Google. Tyto prvky v HTML začnou platit od října 2019.

Další zdroje k tématu:

17941 zhlédnutí (celkově) 2 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 3

  1. Díky za článek. Docela by mě zajímalo co si o tom myslíte. Podle mě je naprostý amatérismus zákonodárce myslet si, že se Google a podobné firmy mohou zachovat jinak. Z mého pohledu být v SERPU a návazných službách je přece jednoznačně benefit pro vydavatele/majitele webových stránek a regulátor je tímto jednoznačně poškozuje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge