Google mění podmínky pro zobrazování hodnocení (hvězdiček) ve výsledcích hledání

16. září Google informoval o tom, že omezuje zobrazování hodnocení (staré známé hvězdičky). Mnohem více se začíná dívat na správné dodržování jeho pravidel a vyřazuje například hodnocení dodávané widgetem 3. strany nebo hodnocení dodávané subjektem samotným bez možnosti kontroly. Google to vysvětluje, že hodnocení webu A, zobrazovaná na webu A prostě zobrazovat také nebude. Zcela zakázané je hodnocení pro Local Business nebo Organization.

Povolené jsou například tyto:

Nezbytný je také atribut name. Bez něj se hodnocení také nezobrazí.

Což v důsledku znamená, že mnoho webů o hodnocení přijde (přišlo). A ano, znamená to, že v takovém případě mohou přijít o nižší desítky procent návštěvnosti z vyhledávačů (dle Mozu může jít o cca 14 %).

Co s tím? Nic moc. Žně plynoucí z CTR pomocí hvězdiček zadarmo jsou pryč a weby se musí více snažit a to zejména smysluplným označováním a samostatné strategie pro získávání hodnocení.

Google tedy přitvrdil a dochází k dalším omezením, přesto s řešení pro falešné recenze nepřichází.

Další zdroje k tématu

24256 zhlédnutí (celkově) 8 zhlédnutí (dnes)
3.5/5 - (26 votes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
+ posts

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 6

  1. Děkuji za užitečný článek. Přesně toto jsem teď řešila. google mi smazal dvě recenze. Mám web na překlad a na stránky jsem si dala odkaz na web firmy, jejíž stránky jsem přeložila. Ta samá firma mi napsala recenzi (byť pod svým vlastním jménem, ne jménem firmy), google si to dokázal propojit. Nepřijde mi to zrovna úplně fér v mém případě. Nicméně autor recenze jí prý furt vidí. Nevíte jestli je možné recenzi získat nějak zpátky? Pokud bych např. smazala odkaz z mého webu na ten autora recenze? Popř. jak toto funguje u seznamu, zda dělá seznam něco podobného (předpokládám, že snad ne). Děkuji za radu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge