16. září Google informoval o tom, že omezuje zobrazování hodnocení (staré známé hvězdičky). Mnohem více se začíná dívat na správné dodržování jeho pravidel a vyřazuje například hodnocení dodávané widgetem 3. strany nebo hodnocení dodávané subjektem samotným bez možnosti kontroly. Google to vysvětluje, že hodnocení webu A, zobrazovaná na webu A prostě zobrazovat také nebude. Zcela zakázané je hodnocení pro Local Business nebo Organization.
Povolené jsou například tyto:
- schema.org/Book
- schema.org/Course
- schema.org/CreativeWorkSeason
- schema.org/CreativeWorkSeries
- schema.org/Episode
- schema.org/Event
- schema.org/Game
- schema.org/HowTo
- schema.org/LocalBusiness
- schema.org/MediaObject
- schema.org/Movie
- schema.org/MusicPlaylist
- schema.org/MusicRecording
- schema.org/Organization
- schema.org/Product
- schema.org/Recipe
- schema.org/SoftwareApplication
Nezbytný je také atribut name
. Bez něj se hodnocení také nezobrazí.
Což v důsledku znamená, že mnoho webů o hodnocení přijde (přišlo). A ano, znamená to, že v takovém případě mohou přijít o nižší desítky procent návštěvnosti z vyhledávačů (dle Mozu může jít o cca 14 %).


Co s tím? Nic moc. Žně plynoucí z CTR pomocí hvězdiček zadarmo jsou pryč a weby se musí více snažit a to zejména smysluplným označováním a samostatné strategie pro získávání hodnocení.
Google tedy přitvrdil a dochází k dalším omezením, přesto s řešení pro falešné recenze nepřichází.
Další zdroje k tématu
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Uplne o hvezdicky neprijdeme:) viz https://support.google.com/google-ads/answer/2375474?hl=en
I kdyz tu jde hlavne o reklamy
Z osobnej skúsenosti vidím, že tie hviezdičky v serpe google už možno cca rok ignoruje a nezobrazuje ich, pokiaľ nie sú relevantné a tak ako majú byť a použité nato načo majú byť určené.
Super článek díky za info https://www.pavelungr.cz
Som zvedavý kedy ich prestane zobrazovať pre recenzie aj v SK serpe. Tipujem, že najskôr to implementuje v eng a iných používanejších jazykov a do SK sa to dostane neskôr (ako zvyčajne).
Jdík za článek, já si říkal proč me u jednoho eshopu zmizely ale nějak jsem to neřešil (vedlejší projekt)