Z výsledků mobilního vyhledávání zmizí domény webů

Zdeněk Dvořák

Jako další krok k vylepšení mobilního vyhledávání přistoupil Google 16.4.2015 k odstranění URL v mobilních výsledcích vyhledávání. Namísto ní se bude zobrazovat název webudrobečkovou navigaci. Obojí implementované pomocí strukturovaných dat. Název webu zatím funguje jen v USA, ale drobečková navigace se vypouští celosvětově. Změna se uvolňuje postupně, takže v ČR zatím můžeme vidět pouze starou verzi.

Screenshot aktuálního mobilního SERPu Google
Screenshot aktuálního mobilního SERPu Google

V USA už mohou vidět novou verzi:

Pokud se chcete na změnu připravit, implementujte na web tyto strukturovaná data schema.org dle oficiální nápovědy Google:

Pokud používáte ve WordPressu SEO plugin WordPress SEO do Yoastu, stačí plugin aktualizovat a strukturovaná už najdete přímo tam.

WordPress SEO – strukturovaná data Site name

Co změna znamená pro SEO?

  1. Lidé si mohu hůře pamatovat vaši doménu, ale více si budou pamatovat váš brand – máte je konzistentně nastavené?
  2. Důležitá bude správná informační architektura webu v drobečkové navigaci, protože se bude/může zobrazovat v SERPu. Tedy žádné sekce jako kategorie, produkty atp. Jen obsahově významné sekce. K tvorbě správné informační architektury vám pomůže analýza klíčových slov.
7051 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 4

  1. Hele člověče mně se to asi moc nelíbí. Ten vzorový dotaz je jednoduchý, ale co nějaké složitější dotazy, kde se mi brand třeba do titulku nevejde / Google ho tam nedá a zároveň mi (částečně) skryje cílový web?

    Já nechci ze strachu kam přijdu neklikat na kvalitní weby jen proto, že zrovna nemají naimplementované Schema.org, které IMHO s kvalitou obsahu na webu zase nijak nesouvisí.

    Nevím no, spíš palec dolů.

  2. no nevím nevím… jakožto uživatel to jméno domény docela chci vidět. mám dojem, že tohle může dost nahrávat např. podvodným obsahům.

    a jakožto webmaster se mi fakt nechce to najednou přidávat na hromadu webů a ještě vysvětlovat klientům proč by najednou měli platit za něco co nechtěli.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge