Před pár měsíci Google obnovil smlouvu s Twitterem o přístupu k Firehose, tedy do API Twitteru se všemi tweety. Bylo logické, že to Google využije k lepšímu zobrazování tweetů v SERPu. První experimenty už jsou tu. Výsledky jsou zatím vidět pouze v mobilním vyhledávání.
Díval jsem se, jak vypadají výsledky na vyhledávání nejhledanějších českých i zahraničních hashtagů na českém Google.
V zahraničí jsou výsledky zajímavější:
Google oficiálně potvrdil, že se zobrazením Twitteru experimentuje:
As mentioned in Twitter’s earnings call back in January, we’ve partnered to bring their real-time content to Google Search. We’ve started some small experiments in mobile search, but we don’t have more to announce at this point.
Co to znamená pro SEO?
- Další typ obsahu se bude v SERPu vyskytovat více a lepe zobrazovat,
- pokud máte problém s kvalitou vašich služeb a produktů, je to další komplikace v online reputation managementu – ano hejtovací tweety se můžou zobrazovat ve výsledcích.
I Facebook se umisťuje celkem vysoko ve výsledcích vyhledávání, stejně jako Twitter. Další sociální síť, díky které se dá objevit celkem vysoko je i Pinterest a hlavně LinkedIn, naopak Slideshare nic moc. S trochou štěstí se dá na G+ vydolovat follow odkaz, který je poměrně cenný. Musí se ovšem pravidelně postovat, nevím podle čeho si G+ vybírá, co bude follow a nofollow. Ví někdo?