19. ledna 2012 proběhla odborná konference zaměřená na sociální sítě a jejich využití pro firemní účely a podnikání pod názvem Konference 23. Konferenci organizovala Olga Biernatová (@nofreeusernames) a Web Interactive s podporou TIC Zlín. Na to jak nepříjemné počasí bylo a jakými budovami bylo místo konference obklopené, místo samotné bylo velmi příjemné. Stejně mě příjemně překvapila svižná a příjemná komunikace Honzy Vlka z Web Interactive ještě před samotnou konferencí.
David Šmehlík (Fleveo)
David mluvil hodně o Facebooku a krom známých doporučení (kvalitní obsah, trpělivě a slušně komunikovat, fanoušky spíše nekupovat) zmínil i jak je důležité znát tzv. promotions guidelines. Jinak se opět potvrdilo, že zásady internetového marketingu pro jakoukoliv platformu jsou vlastně zhruba stejné. Sice má Facebook některá specifika, ale pokud budete mít strategii, odborníka kdo ji bude realizovat, nebudete lhát, budete generovat zajímavý a unikátní obsah a k fanouškům se budete chovat slušně, rozhodně byste neměli šlápnout vedle.
Jan Vlk (Web Interactive)
Honza Vlk představil propojení zajímavých videí s Facebookem, ale bohužel neukázal ani jednu práci své firmy. Škoda. Přiznám se, že mě místy přišla tahle forma marketingu trochu mimo, protože málokdy šlo poznat na co samotná videa cílí. Nicméně bylo to opravdu interaktivní a zaujalo. Posuďte sami například na http://www.takethislollipop.com/ nebo http://www.notruf-deutschland.com/groupa/.
Radek Sakáč (PPClik)
Radkova přednáška rozhodně upoutala pozornost. Radek neříkal nějaké zásadní novinky, ale rozhodně velmi často šlápl vedl vedle se svými tvrzeními což se často odrazilo na tweetech účastníků.
Dnes jsem na #konference23 pochopil, kde se berou klienti, kteří poptávají po nekoncepčních řešeních. Odcházejí od svých “social agentur”.
— David Šmehlík (@davidsmehlik) January 19, 2012
Jinak ten Radek Sakáč co si tak “vylepšil” odborné renomé na #konference23 je společníkem v Okamurově cestovce pro plyšáky. To sedí.
— Michal Berg (@MichalBerg) January 19, 2012
#konference23 – tady je zadelano na pruser ;( twitter.com/altre/status/1…
— Alex Trejtnar (@altre) January 19, 2012
A klienti PPClick vědí, že vidíme jejich interní statistiky a souhlasí s tím? To je zajímavá otázka. #nonprofessional #konference23
— Pavel Cody Ungr (@necodymiconer) January 19, 2012
Podle Radka Sakáče byly soutěže na Facebooku zakázány. #konference23 #uff #totoboli #socialmarketkiller
— David Šmehlík (@davidsmehlik) January 19, 2012
Ou, ta zmínka o Centrum Holdings bude nejspíš ještě bolet:-/ #konference23
— Pavel Cody Ungr (@necodymiconer) January 19, 2012
Tak pojdme! #tedbudoujatka #konference23
— Olga Biernátová (@Nofreeusernames) January 19, 2012
Takže jak asi sami vidíte, emoce vzbuzoval silné. Naštěstí, pro něj, nebyl prostor na diskusi, tak dav neměl možnost ho rozcupovat na kousky. Ano, Radkova přednáška nebyla dobrá. Byla plná nepřesností, vyložených přehmatů a věcí velmi, velmi diskutabilních. Pokud máte zájem mrkněte si se tweety z konference.
Marie Grafová (Fleveo)
Sibiřanka byla po přestávce milým osvěžením a s její svižnou, graficky zajímavou a obsahově poutavou přednáškou vylepšila status celé konference. Hovořila hodně o tom jak bychom se měli a mohli chovat na sociální sítích, kde jsou rizika, co už nikdy nesmažete a co je naopak vhodné dělat. Moc se mi to líbilo, i když říkala, že byla nervózní, nebyl k tomu vůbec důvod. Skvěle.
Adam Reinberger (Booster Prague)
Adamova přednáška byla skvělá. Jeho projev byl příjemný, milý, bezprostřední a přitom o virálním marketingů mluvil velmi zasvěcené a se zážitky z praxe. Každým slovem přesvědčoval, že opravdu ví o čem mluví a doplňování vhodnými videoukázkami byla jeho přednáška určitě nejlepší.
Celá konference ukázala, že cokoliv připravuje Olga Biernatová je akce, na které stojí za to být. Bylo to příjemné setkání a závěrečná afterparty byla opravdu skvělá. Takže díky a doufám, že za rok zase.
PS: Prý budou brzy k dispozici video nahrávky i prezentace
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.