Jak psát správně příspěvek na Facebook

Nejsem sice úplně specialista na sociální sítě jako je třeba Adam Zbiejczuk, ale věnuji se jim už dlouho a myslím, že jsem pochytal dost tipů. Pro jednu neziskovou organizaci jsem sepisoval návod, jak správně psát status pro Facebook stránku a přijde mi, že není zase tak špatný, a proto bych se s vámi o něj rád podělil. Samozřejmě budu rád za komentáře a připomínky, protože netvrdím, že tohle je jediná správná cesta.

  1. Text statusu je třeba psát lákavě, cílem je čtenáře zaujmout. Důležité je,  aby statusy nebyly stejné ani ve stejném stylu. Zkusme, aby cca 30 % statusů měla zakomponovaná otevřenou otázku nebo výzvu k akci (sdílení), která má potenciál rozproudit diskusi, hodně udělených “Líbí se mi” nebo sdílení. Texty nepište příliš dlouhé, aby se ukázaly celé ihned bez kliknutí na text Zobrazit více.
  2. Píšeme česky, gramaticky správně a bez anglicismů.
  3. Největší míru zaujetí mají obrázky, ale nesmíte to zase přehnat – neměl by být každý nebo každý druhý status obrázek. Velkou míru zaujetí vyvolávají také odkazy, nejmenší statusy a videům (YouTube, Vimeo) je míra zobrazení dokonce Facebookem prý snižována (říká Adam Z.). Proto pokud video, mělo by být nahráno přímo na Facebook.
  4. Pokud chceme nějaký odkaz více zpropagovat – typicky naše vlastní články – měly by být propagovány jako obrázek s popiskem a odkaz dát do textu statusu. Bude dobré připravit konzistentně vypadající obrázky pro propagaci článků.  Pokud chcete odkazy měřit pomocí UTM parametrů, vložte odkaz s parametry do zkracovače, typicky bit.ly. Pokud tam nechcete mít bit.ly, můžete mít vlastní zkracovač na vlastní doméně pomocí technologie bit.ly. Každý odkaz zkrácený přes bit.ly má také hezké statistiky.
  5. Pokud píšete za firmu, tak pište vždy množném čísle My Firmy XY a zároveň se podepisujte.
  6. Pečlivě zvažte užívání emotikonů, vykřičníků, otazníků, emoji a jejich opakování.  Pokud to přeženete, tak to působí často neprofesionálně a hystericky.
  7. Pokud vkládáte odkaz, nechte Facebook si načíst titulek, popisek a obrázek (pokud to nejde, použijte na pročištění cache Debuger a zkuste poté nechat načíst znovu). Pokud sdílíte z vlastních stránek, dokopejte vývojáře k implemntaci Open Graph tagů pro Facebook. Pokud není vhodný titulek, použijte nástroj zkrat.it a přepište ho, to samé platí i pro popisek. V případě sdílení odkazu nenechávejte v textu původní status, odkaz ani odřádkování navíc. Některé zdroje říkají, že URL v příspěvku zvyšuje míru prokliku. Nevím to by chtělo otestovat. Ovšem za mne to nevypadá tak hezky a prodlužuje to zbytečně délku příspěvku.
  8. Samozřejmě to nejhorší je publikovat odkazy, videa nebo obrázky bez textu.
8959 zhlédnutí (celkově) 1 zhlédnutí (dnes)
4/5 - (1 vote)

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 9

  1. Dobrý den, můžu jen potvrdit, že videa např. s YoTube mají menší sledovanost, než vlastní příspěvky. Pokud k videu přidám vlastní komentář, tak se částečně zvedne i sledovanost daného příspěvku. Tedy, já mluvím spíše o stránkách, které se založí na Facebooku. Nejlepší je psát všechno vlastním příspěvkem. Špatně jsou i ty příspěvky, které se sdílí z jiných Facebookových stránek.
    Jinak to jsou dobré tipy a některé zkusím. I když, pokud bych osobně dával na Facebook vlastní www stránky, tak bych je asi nezkracoval, ale nechal v plném znění. Ovšem, pokud by to Facebook neblokoval a neupozorňoval na nebezpečný obsah. Až tehdy bych svoje stránky zkrátil.

  2. jednou z hlavných vecí, ktorú by ste mali dodržať, ked chcete publikovať na FB je aj čas, kedy publikujete príspevok, najlepšie je to večer

  3. Lubo, promiň, že to říkám, ale to je nesmysl. U každé Facebook stránky je to úplně jiné. Záleží jak se chová daná cílová skupina. Takhle obecný závěr bez kontextu není možné přijmout.

  4. Souhlasím. Některá cílová skupina sleduje novinky s danou tématikou například nejvíce v práci dopoledne a poté návštěvnost ochabá.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge