Před nějakou dobu Josef Šlerka experimentoval s indexací neznámé stránky pomocí Twitteru. Krom jiných věcí tento experiment dokázal, že lze velmi rychle pomocí sociálních sítí zaindexovat jakoukoliv stránku. Dnes jsem narazil patrně na další věc, kterou patrně sociální sítě mohou ovlivnit. Pořadí stránky v SERPu Google.
Lukáš Churý publikoval 19. srpna 2011 článek o Webexpu. Vzhledem k tomu jak je téma #webexpo živé, byl tento článek velmi často tweetován, retweetován a sdílen na Google+ i Facebooku. Znovu opakuji, že článek vznikl 19. srpna. Před tímto datem neexistoval.
20. srpna se umisťuje již na brandovou frázi “webexpo” na 7. pozici. Proč?
Trocha statistiky:
- GTPR: 0 z 10
- S-Rank: 0 z 10
- Odkazy z Majestic SEO (Fresh index)
- Odkazy z Yahoo! Site Explorer: 3 interní a 1 externí (na tento jeden externí odkaz nevede také žádný externí odkaz (Fresh index)).
Takže se zdá, že z hlediska offpage faktorů není důvod aby se článek vyskytoval tak vysoko, zvlášť když Google informuje o 366 000 výsledcích.
Existují dvě vysvětlení. Buď stránka získala velké množství relevantních a kvalitních odkazů, které Majestic SEO ani Yahoo! Site Explorer nestihly zaznamenat a nebo …
… nebo zde máme důkaz síly sociálních sítí. Nejenže dokážou ovlivnit rychlost indexace, ale ovlivní i pozici v SERPu.
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.