Přesná čísla v SEO

Víte co mají společného následující formulace?

  • Frekvence klíčových slov v textu by měla být 5%
  • Správný pro vyhledávače článek má mít 500 slov
  • Stránka musí mít velikost přesně 356 kB
  • Na stránce musí být přesně jednou nadpis H1 a 2x H2
  • Musíte mít z testu na SEO Servisu minimálně 80%
  • Stránka nesmí mít více než 13 externích odkazů


Tipli jste si? Pokud váš tip zněl něco jako “jsou to všechno nesmysly“, pak jste tipli správně. K tomuto krátkému zamyšlení mne inspiroval článek Budoucnost obsahového SEO je „super article“?, kde se rozebírá, kolik slov má mít správný SEO článek nyní, a kolik slov bude mít do budoucna. Stejně jako Ivan Drago si myslím, že je to nesmysl. Stejně jako jsou nesmysly i ty body na začátku mého článku.
Obecně jakákoliv jasná, exaktní a přesná čísla v SEO nefungují. Tzn. například:

  • Pokud získám 12 odkazů a zlepším on-page faktory o 13%, pak se mi zlepší pozice o frází o 6% – jak říká Marek Prokop: SEO je hra s pravděpodoností, což skvěle doplňuje David Špinar: SEO je hackování vyhledávání a já dodávám, SEO je tak trochu magie, protože není vždy a ve všech případech měřitelné (pro toho, kdo opravdu ví co je magie, to není překvapující) a podlého miriádám různých faktorů, které nemáme pod kontrolou.
  • Garantujeme vám 1. pozici – vážně? Z jaké IP adresy? Z jakého Google účtu? Z jakého místa? S vypnutými nebo zaponmutými cookies? V anonymním režimu? Ne nejde to a nedává to smysl.

Takže exaktní čísla v SEO nedávají smysl. Jedinou výjimkou může být počet znaků v titulku a meta description, kde pokud napíšete více než povolený počet znaků, tak se vám prostě v SERPu nezobrazí.
Konec krátkého zamyšlení.

9798 zhlédnutí (celkově) 6 zhlédnutí (dnes)
Rate this post
+ posts

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 9

  1. Z toho o čem povídají lidé co mají eshopy nějkakou delší dobu, tak jediný recepet na návštěvnost (pozice) je stále se aktualizující a rozrůstající obsah. Klidně v blogu napojený na eshop. Zkrátka dělat vše přirozeně, nenasilně.

  2. Ten tlak na přesná čísla bohužel vychází často od klientů, či lépe řečené méně schopných manažerů klientských projektů, kteří by rádi vše exaktně měřili. Taková ta snaha “zapnout SEO” – splnit určitý počet klíčových slov, odkazů, témat a odškrtnout si v to-do listu SEO jako hotové. Nejlepším receptem je nepočítat kolik se toho má udělat, ale kolik má práce přinést výsledků 🙂

  3. Odpovídám na otázku z úvodu článku – na Seznamu se můj web objeví 3 od konce na 2. stránce a na Google dokonce na 9. pozici. To je přece jasné?! 😉

  4. Pavle v zásadě se vším souhlas, opravdu je SEO v zásadě neměřitelné a nedefinovatelné. Lze určit KPI, která lze +/- přesně sledovat, ale nic přesného tam určitě není.
    S jediným, s čímž souhlasit nemůžu je to, co píšeš, že říká David: seo je hackování vyhledávání. Buď je to nesmysl, nebo je to vytržené z kontextu 🙂

  5. Keď niekto povie tie nezmysli v úvode človeku, ktorý je úplný laik a chce optimalizovať tak si ho okamžite získa na svojú stranu, pretože pre laika to vyzerá fakt úžasne a myslí si, že objavil to pravé know kow ako byť top.

  6. Presne tak, tiez mam skusenosti so “SEO expertami”,ktori garantovali prve miesta. Avsak je tam mnoho okolitych faktorov miesta sa menia casto, presne cisla nemoze garantovat nikto

  7. Objednat si SEO Garanci je jako zavolat si k suchému poli “vyvolávače deště”. Po pátém zaklínadle na 13% do týdne zaprší…
    Málo klientů chápe rozdíl mezi “vyvolávačem deště” a “stavitelem zavlažovacích kanálů”.

  8. Přesně ty SEO servisy vysvětlování klientům, že se tím nemají řídit. Nejlepší jsou ty “SEO šamani” na první stránku hned a skoro zadarmo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge