Proč (český) obsahový marketing nefunguje

Randy Fishkin pustil ven skvělé slidy, které odpovídají na otázku, proč obsahový marketing selhává. Celou prezentaci doporučuju ke shlédnutí, protože jako většina Randyho slidů je skvělá. Krom jiného jsem si uvědomil, že to co Rand popisuje, je velký problém k přístupu k online marketingu se kterým se už léta v Česku setkávám. V čem je tedy problém?

Fail
Photo Credit: hans.gerwitz via Compfight cc

Nediverzifikujeme strategii

Cílíme na jednu metodu a další nás nezajímají. Buď se zaměřujeme jn na SEO nebo jen na PPC, v horším případě jen na obsahový marketing. Doporučuji velmi inspirativní článek Lékárna.cz: Seberte online marketérům PPC reklamy, a donutíte je přemýšlet. Cílem je vytvořit rovnoměrně rozložený mix online marketingových aktivit, kdy nás nemůže zaskočit, že dostaneme BAN od Google nebo v AdWords aj. Pak se při takové penalizaci nemůže stát, že přijdeme o 90% návštěvnosti, ale třeba jen o 10% a ten dokážeme kompenzovat.

Přemýšlíme jako PraSE(O)

Strategie není postavená jako přínos uživatelům, ale aby to SEO jako fungovalo. Exemplární příklad:

  • Děláme katalogy!
  • Katlogy už nejedou, děláme free PR články!
  • Free PR už nejedou jedeme microsity!
  • Microsity nejedou spolupracujeme s bloggery!

Zcestné. Opět SEO strategie je unikátním mixem technik, které jsou specifické pro danou situaci a daného klienta. Nikdy nepoužívejte jednu metodu masově – typicky placené odklazy, spolupráce s bloggery nebo registrace do katalogů. Ani jednu techniku jako takovou neztracuji, ale musí se používat s rozmyslem.

Třífázový model

Neznáte třífázový model? Tak pro obsahovou strategii vypadá to nějak takhle:

  1. Děláme kvalitní obsah!
  2. Fáze 2.
  3. Zisk!

A dívíte se, že zisk nepřichází? Pochopitelně, nepřichází. Opravdu nepočítejte s tím, že stačí dělat kvalitní obsah (ať je to cokoliv). Musíte být vidět, musíte se propagovat, musíte mít dobrý produkt nebo službu. Musíte mít silnou značku. Musíte rozumět tomu, že obsahový marketing je o dlouhodobé komunikaci s vaší cílovou skupinou. A že výsledkem může být nákup a taky nemusí.

Tohle je častá mylná představa českých marketérů:

Jak nefunguje obsahový marketing
Jak nefunguje obsahový marketing

Pokud vás ale zajímá, jak to dělat správně, projděte si Randovu přednášku. Je fakt dobrá.

3802 zhlédnutí (celkově) 5 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 9

  1. Mě content marketing funguje. A dobře.

    Co ale nefunguje, myšlenka napíšu článek – ozve se zákazník, že tento problém řeší. Spíš bych řekl, že to je: jde na konferenci, kde mě potká, přečte pár článků, dostane referenci, ví, že se dostal do problému, který já už jsem několikrát vyřešil. Tak se ozve, já přijdu a problém vyřeším. On doporučí, já mezitím napíšu pár článků… a takhle to jde pořád dál.

  2. Je to pořád stejný…. rychlý prachy prostě na Internetu nefungujou. Kdo chce získat něco trvale udržitelného, musí se taky trvale udržitelně chovat. Makat, makat a učit se. Jinak to prostě nejde.

    Ale prezentace je to hezká a platí globálně.

  3. Souhlasím s Jirkou, mě také obsahovy marketing také funguje.

    Je ale pravdou, že se člověk musí trochu snažit. Navic snaha musi být pravidelná a dlouhodobá, ale pak to nese zasloužené ovoce.

  4. Nesouhlasím s Lukášem. Rychlý prachy se na internetu těžit dají. Například ppc/affil arbitráže, které mi jednou již druhým rokem. Stačí nezaspat dobu a pozorovat nové trendy a kw.

    V obsahovém marketingu jsem zelenáč. Co ovšem stále funguje a dají se na tom dělat peníze jsou i “shit mfa” Jenom ten linkbuilding se již dělá trochu jinak no, to je pravda. Dají se i velice výhodně prodávat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge