Dnešní aktualizace na Seznam.cz zahýbala pozicemi

Podle informací na Twitteru, potvrzená i přímo ze Seznamu, došlo dnes k aktualizaci u Seznamu a výsledky této aktualizace odpovídají tomu, že k ní došlo v pátek 13. SEO konzultanti napříč komunitou (včetně agentur) potvrzují propady pozic. Podle výsledků se zdá, že došlo k propadům autoritativních webů:

Smutným výsledkem je, že často došlo k zlepšení pozic MFA webů.

Seznam.cz zatím oficiální stanovisko nevydal a nevíme o jakou aktualizaci šlo. Nicméně dle výsledků se zdá, že cesta kvalitní optimalizace pro vyhledávače nefunguje a PraSEO Black Hat techniky fungují stále velmi dobře. Smutná zpráva pro všechny, kdo to chtějí dělat dobře. Zdá se, že už není možné dělat jedno SEO pro oba vyhledávače, ale budeme muset dělat SEO pro Seznam.cz a pro Google odděleně. Což je bohužel přesně to, co nedává vůbec žádný smysl.

Vyjádření ze Seznamu:

7654 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 24

  1. Když se podívám na svoje portfolio webů a nákupy a expirace odkazů, tak vidím weby kde se nakoupilo (ty šly nahoru) a weby kde odkazy expirovaly nebo se prodadly PR články z homepage dovnitř (ty šly dolu). Akorát tam je cca 2 měsíční zpoždění tzn. pozoruju změny na nákupy linků který byly provedený v první půlce dubna…

  2. Aby byly informace úplné, je třeba říct, že některých webů se aktualizace nedotkla a nebo šly nahoru. Ale jak jsem psal, zdá se že to nějak souvisí s autoritativními weby, které šly často dolů.

  3. Wladass: Snařím se dělt jen to co mi dává smysl. To co popisuješ mi smysl nedává. Samozřejmě to jde, ale pokud se chceš starat o web a dlouhodobě ho zlepšovat tak tahle cesta je nesmyslná. Protože pak se musíš zaměřit jen na jeden vyhledávač. A to moc smysl nedává.

  4. Pavel Ungr: Asi jsem to špatně formuloval, ale jen mi přijde, že pár hodin není dostatečný časový vzorek na to hodnotít výsledky aktualizace algoritmu. Očekávám, že výsledky se budou ještě měnit v horizontu dnů / týdne (pokud ne, teprve potom to bude problém)

  5. VM: Souhlasím a pevně v to doufám:-) Oslovil jsem i Seznam s žádostí o nějaké oficiální vyjádření. Tak uvidíme. Ale myslím, že je fajn to mít zmapované od začátku.

  6. Pavel: Nevím, co je podle tebe dlouhodobě, ale přes pět let to stále funguje. Nedělám věci, které jsou správně, ale které fungují.

  7. Wladass: Jinak to co popisuješ jsem chtěl pro jednoho klienta udělat jako experiment. Protože to co fungovalo skvěle na Seznamu si vysloužilo penalizaci na Google. Takže racionálním krátkodobým až střednědobým řešením bylo mít 2 weby – jeden 100% optimalizovaný na Google a druhý na Seznam, kde jsme dokonce zvažovali zákaz GoogleBota nebo Disavow celého odkazového profilu.
    Nicméně z pohledu principu SEO ta metoda, jakkoliv funkční, prostě nedává smysl.

  8. Wladass: Krátkodobé je pro cca rok, střednědobé je pro mě v řádu jednotek let, třeba těch 5. Dlouhodobé je takové, že ať děláš cokoliv nikdy to nemůže web ohrozit tzn. cca 8-10 let až ∞.
    Formulace “funguje” je asi hodně subjektivní. Může to znamenat 5 let konvertující návštěvnosti a pak penalizaci. Nebo taky 10 let se solidní návštěvností penalizace. asi nelze říct obecně, záleží na podmínkách a cíli.

  9. Pavel: A to je přesně váš problém. Vás konzultantů a lidí ze SEO agentur. Děláte věci tak, jak by se mělo a ne tak, jak to funguje aktuálně. Vše se vyvíjí to víme oba, takže i metody SEO by se měly obměňovat a vyvíjet. Ale na druhou stranu je fajn, že si to lidé uvědomují a dají raději přednost expertům, před konzultanty.

  10. Wladass: Nevnímám to jako problém. Naopak to vnímám jako benefit. Každý si vybírá koho chce – levnější, rychlejší, krátkodobé řešení s  rizikem penalizace. V pořádku. Někod už narazil a chce raději Long Term Value a postupuje raději pomaleji a bezpečně, protože ví že se hraje o hodně.
    Myslím, že je v pořádku, že trh nabízí obě alternativy a každý ať se rozhodne dle svého svědomí.
    My to děláme správně, tak jak by se mělo a dle aktuálních trendů. Řešíme základní princip SEO a ne aktuální krátkodobý zisk s rizikem penalizace – to je totiž Black Hat. Před pár lety jsme to dělali podobně, pak se ale ukázalo, že to nefunguje (2011 Panda, 2012 Penguin) a žádný konzultant nesmí svého klienta poškodit. Vždyť na tom byly dříve postavené business modely lidí co měli tisíce domén, free PR serverů atp. Už nefungují.
    Mimochodem SEO konzultanti jsou právě temi experty na SEO. Takže tam žádné rozlišení nevidím a podle toho kolik zakázek přibývá si to lidé uvědomují taky. Tedy ti, co chtěli rychlý zisk a doplatili na to penalizací. Nebo ti co by riskovali příliš a vůbec tou cestou jít nechtějí.

  11. ad “rychle s rizikem možné penalizace za 1-3 roky, nebo pomalu a pořádně bez rizika”
    => 1) bez patiček a bez zjevných nesmylů blackhat seo,
    2) jinak ale to, co funguje

    – většinou jsou konzultace u klientů na několik týdnů a měsíců. Málo kdy na 10 let u jednoho konzultanta/experta na 1 web. Většinou se to prostřídává, už jen pro oživení. Ne náhodou se čas od času Dobrý web, H1.cz, RobertNemec, Acomware … vyměnují nebo spolupracují na jednom webu.

    Co bude za 5 let NIKDO neví a kdo tvrdí že ano, tak mate sebe, neznalejší okolí a je to “dělání ze sebe Boha”.

    Ono se ty články pěkně čtou, umístují se a dělají z člověka experta. Jsem přesvědčen, že dobrý expert si nemusí dokazovat, že to expert je. Nemá na to čas. Je zavalen zakázkami (pokud pracuje jako samostatný IČ). Stejně jako reklamy podvědomě ovlivňují vnímání lidí a to je směr, kterým mi má čest nedovolí jít.

    Kameny na mě! 🙂

    PS: Netvrdím, že tomu tady na blogu nikdo nerozumí. Nechci se nikoho jmenovitě dotknout.

    PS2: Snad se na mě Pavel nebude zlobit – po pár hodinách psát článek o propadu pozic s cílem hozeného kamene do vody se mi také nezdá. Na to stačí dle mého twitter s informací a ne využívat situaci k sebepropagaci.

    Pardon. Jsem upřímný a plachý člověk mírně se schovávají v davu konzultantů, pač expert je dnes považován (dle viděné komunikace mezi klientem a jedním študentem) i typek z webtrhu – když to udělá dle požadavků s kýženým efektem

  12. Podle odpovědi na Pavlův tweet

    “Pavle, šlo o něčekané vlivy technologické změny, které za nás nejsou OK. Makáme na tom, aby opět bylo.”

    se asi jedná jenom o dočasné odchylky. Jinak v mém portfoliu žádné zásadní skoky nepozoruji.

    Pátek 13. je ale příznačné datum pro zavedení aktualizace 🙂

  13. Karle, samozřejmě máte pravdu, cílem toho bylo stabilně dohledatelné informace o tom co se stalo, jak se to projevuje a kam to bude směřovat. Tedy být aktuální.

  14. Jsem rád, že jste mi dal za pravdu.
    Věděl jsem, že jste kádr a beru to (aniž by na tom nějak záleželo).

  15. Už se Vám pozice alespoň někde vrátily? Já jsem z toho dost vystrašený, protože mi aktualizace téměř zneviditelnila jeden web, který, díky svému zaměření, cílí především na návštěvníky Seznamu. Tak přemejšlim, jestli nebudou potřeba nějaký brutální zásahy, nebo jestli mam ještě počkat. (Moc se mi do změny nechce, pře Google má stránky rád, jen Seznam najdenou přestal)

  16. Mohu se zeptat jak myslíte dělat SEO odděleně pro oba vyhledávače? Přece, když něco na webu udělám, tak to bude mít vliv na oba vyhledávače. Většinou tedy co mi pomůže na seznamu, tak to mě na googlu pošli dolu(samozřejmě ne vždy). Jak to tedy mohu dělat odděleně? 🙂

  17. Wladass má pravdu, je to otázka specifické strategie, která se pro každý web bude budovat jinak. Ale jde to, jen je to nepříjemné a drahé.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge