Obsah
25.6.2014 John Mueller, Webmaster Trends Analyst v Google oznámil, že Google z důvodů čistšího SERPu Google odstraní obrázky u authorshipu. Ano ty obrázky, které jsme vnímali jako bonus u likvidačních aktualizací Penguin.
Proč to Google udělal?
Google tvrdí:
- že, kvůli pročištění vzhledu SERPu,
- že, to nebude mít vliv na snížení CTR,
- že, to neznamená konec authorshipu
Podle mne, je to trochu jinak:
- Google potřebuje prostor na jiné informace v SERPu,
- obrázky authorshipu zvyšovaly nečekaně CTR a odváděly pozornost od placených výsledků do organického hledání,
- odstranění obrázků povede k snížení CTR nasazeného authorshipu,
- také povede k poklesu zájmu o authorship, pokud Google neudělá něco co bude autory motivovat k jeho používání. Tímto něčím může být širší implementace author ranku,
- ano, neznamená to konec authorshipu, jen jeho vykleštění.
Je to jedna z další věcí, se kterými nemůžeme nic dělat a zůstane nám jen hořká pachuť v ústech. Je to další krok, stejně jako nasazení (not provided), který SEO konzultantům a lidem řešící návštěvnost z přirozeného hledání hází další klacky pod nohy a Google tak vytváří ještě větší tlak a prostor pro akvizici do AdWords.
Co s tím?
V případě, že vnímáme obrázek authorshipu jako signál posilující CTR, důvěryhodnost a brand, máme ještě další možnosti jak toto v SERPu Google posilovat:
- Aplikujte strukturovaná data. Ty Google podporuje a nezdá se, že by je chtěl rušit. Jejich správná implementace vylepší váš snippet a můžete tak mít větší CTR.
- Budujte tváře vaší značky a propagujte ji online i off-line. Nepodpisujte články jen jako “admin” nebo jako “Firma XY”, ale například jako Martin Šimko.
- Kvalitní produkty a služby stejně jako aktivní komunikace se zákazníky vám pomohou zlepšit důvěryhodnost značky.
Další zdroje k tématu:
- Google Removes Author Photos From Search: Why And What Does It Mean?
- The Real Reason Google Plus Authorship Photos Are Gone
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Rovněž jsem toho názoru, že autorské obrázky pomáhaly organickým výsledkům užírat z CTR top placených pozic. Otázka je, jestli vůbec a jak moc to mohl být rozhodovací impuls protože přeci jen authorship je IMHO aplikovaný na těch typech stránek (obsahových), po kterých PPCčkaři primárně nejdou (produktových, prodejních).
U uživatelského pohledu mne to mrzí protože pro mně osobně to byla užitečná fíčura, jak se v SERPu snadno a rychle navigovat k autorům, které znám a kterým důvěřuji. Typicky pokud si dělám v nějakém tématu průzkum a někoho už nám jako důvěryhodného autora (jen nevím, že na to téma něco psal) tak mi to usnadňuje práci.
Z pohledu profesního pozoruji u obsahových webů drobný pokles proklikovosti, ale tipnul bych si, že si to sedne. Dlouhodobě by to mohlo mít vliv právě v nižší CTR (která věřím do hodnocení na vysoce konkurenční dotazy vstupuje). Uvidíme.
O této problematice jsem psal nedávno, hned co byla o této změně zmínka.
Přesněji v tomto článku – http://blog.doprofilu.cz/dulezite/google-zmeni-zobrazovani-autorstvi.html
Jediné obrázky co zbyli v SERPU jsou z G+.
Tedy fotka jako u authorshipu, ale jedná se o příspěvek na sítí Google plus a je to jen u personalizovaného SERPu.
Zmýlit se povedlo i Randonovi Fishkinovi https://plus.google.com/111294201325870406922/posts/KNMtkvbMGTm
Vďaka za toho Martina Šimka, aj keď viem, že si nemyslel mňa :))
Inak Google to zrušil jednoznačne preto, že som bol pre SERP príliš pekný:)
Martine, kdo ví, koho z nás dvou Pavel myslel 🙂 Každopádně Pavle děkujeme za zmínku.