Authorship v SERPu Google přichází o obrázky

25.6.2014 John Mueller, Webmaster Trends Analyst v Google oznámil, že Google z důvodů čistšího SERPu Google odstraní obrázky u authorshipu. Ano ty obrázky, které jsme vnímali jako bonus u likvidačních aktualizací Penguin.

Google odstranil obrázky u authorshipu


Proč to Google udělal?

Google tvrdí:

  • že, kvůli pročištění vzhledu SERPu,
  • že, to nebude mít vliv na snížení CTR,
  • že, to neznamená konec authorshipu

Podle mne, je to trochu jinak:

  • Google potřebuje prostor na jiné informace v SERPu,
  • obrázky authorshipu zvyšovaly nečekaně CTR a odváděly pozornost od placených výsledků do organického hledání,
  • odstranění obrázků povede k snížení CTR nasazeného authorshipu,
  • také povede k poklesu zájmu o authorship, pokud Google neudělá něco co bude autory motivovat k jeho používání. Tímto něčím může být širší implementace author ranku,
  • ano, neznamená to konec authorshipu, jen jeho vykleštění.

Je to jedna z další věcí, se kterými nemůžeme nic dělat a zůstane nám jen hořká pachuť v ústech. Je to další krok, stejně jako nasazení (not provided), který SEO konzultantům a lidem řešící návštěvnost z přirozeného hledání hází další klacky pod nohy a Google tak vytváří ještě větší tlak a prostor pro akvizici do AdWords.

Co s tím?

V případě, že vnímáme obrázek authorshipu jako signál posilující CTR, důvěryhodnost a brand, máme ještě další možnosti jak toto v SERPu Google posilovat:

  1. Aplikujte strukturovaná data. Ty Google podporuje a nezdá se, že by je chtěl rušit. Jejich správná implementace vylepší váš snippet a můžete tak mít větší CTR.
  2. Budujte tváře vaší značky a propagujte ji online i off-line. Nepodpisujte články jen jako “admin” nebo jako “Firma XY”, ale například jako Martin Šimko.
  3. Kvalitní produkty a služby stejně jako aktivní komunikace se zákazníky vám pomohou zlepšit důvěryhodnost značky.

Další zdroje k tématu:

3266 zhlédnutí (celkově) 8 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 6

  1. Rovněž jsem toho názoru, že autorské obrázky pomáhaly organickým výsledkům užírat z CTR top placených pozic. Otázka je, jestli vůbec a jak moc to mohl být rozhodovací impuls protože přeci jen authorship je IMHO aplikovaný na těch typech stránek (obsahových), po kterých PPCčkaři primárně nejdou (produktových, prodejních).

    U uživatelského pohledu mne to mrzí protože pro mně osobně to byla užitečná fíčura, jak se v SERPu snadno a rychle navigovat k autorům, které znám a kterým důvěřuji. Typicky pokud si dělám v nějakém tématu průzkum a někoho už nám jako důvěryhodného autora (jen nevím, že na to téma něco psal) tak mi to usnadňuje práci.

    Z pohledu profesního pozoruji u obsahových webů drobný pokles proklikovosti, ale tipnul bych si, že si to sedne. Dlouhodobě by to mohlo mít vliv právě v nižší CTR (která věřím do hodnocení na vysoce konkurenční dotazy vstupuje). Uvidíme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge