Google přestává využívat authorship

Včera John Mueller oznámil, že Google končí se zobrazováním authorshipu. Podle jeho slov v Google zjistili, že výsledky obohacené authorshipem nejsou pro uživatele tak užitečné, jak předpokládali a dokonce prý mohli uživatele odpuzovat. Důležitá informace je, že Publisher to, zatím, nijak neovlivní.


Google nejenže přestává zobrazovat authorship v SERPu a odstraní ho také ze svých algoritmů, ale nebude také sledovat označení odkazů pomocí rel=author. Stejně tak authorship zmizí z nástroje pro testování strukturovaných dat. Zajímavou otázkou ale zůstává, co se bude dít s konceptem author ranku, který počítal nejen authorshipem, ale i s daty z Freebase, Wikipedie a další. Bude využívat jen v Knowledge Graphu jako entita? V březnu totiž Matt Cutts na SMX potvrdil, že něco jako author rank už funguje a používá se při vyhodnocení in-depth articles. Pokud by celý koncept autorství chtěl Google zahodit, Znamenalo by to, že popřel svoji tezi, že pro Google už není tolik důležité odkud se odkazuje, ale od koho se odkazuje, tedy z textů jakéhokoliv autora napříč weby. Moje osobní přání je, aby koncept autorství byl zachován, protože dává veliký smysl.

Je třeba také dodat, že authorship byl jeden z málo pozitivních změn v aktualizacích Penguin a tak se filtr Penguin stává opravdu, už jen kladivem na nepřirozený profil bez jakéhokoliv benefitu pro majitele webů.

Další zdroje k tématu:

4108 zhlédnutí (celkově) 4 zhlédnutí (dnes)
Rate this post
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
+ posts

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 8

  1. Pavle, a dotýká se padnutí authorshipu také předhazování příspěvků přátel z G+ v SERPu, pokud postnou něco na mnou hledané téma?

    Nevím tedy přesně, jestli tam hrálo roli i to, zda je jimi zmiňovaný content na doméně webu propojeného s jejich účtem na G+ či ne – aby se mi to v SERPu příspěvek ukázal nebo ne.

  2. Sakryš, zapomněl jsem zaškrtnou “Informuj mne o nových komentářích mailem.” Tak ještě jednou. Kdy si sem hodíš něco sofistikovanějšího, třeba Disqus? 🙂

  3. Je to velká škoda, že zrovna tento nápad Google ukončil. Dalo se to ovšem očekávat, již z předchozích činů Googlu.

  4. Pavle, člověče, teď jsem to s tím G+ testoval, zdá se, že zařízli i tohle. Už mi to příspěvky známých do SERPu nesype. Tudíž asi úplně R.I.P. authorship.

  5. Mariáne, dohledal jsem reakci Google. Je to tak jak jsme říkal. Tyhle dvě funkce nejsou propojeny: “It’s also worth mentioning that Search users will still see Google+ posts from friends and pages when they’re relevant to the query — both in the main results, and on the right-hand side. Today’s authorship change doesn’t impact these social features.”

  6. Fajn, Pavle, díky za info. Doufejme, že to tak zůstane. Je otázkou, zda má nějaký vliv, jestli jsou ty postované příspěvky na G+ od přátel v kruzích (které mi pak vyběhnou v SERPu) přímo z jejich dílny – v jejich profilu uvedený web – či ne. Vzhledem ke zrušení authorshipu je to asi už fuk.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge