Penguin 3.0 už klepe na dveře – co nás může čekat?

Poslední aktualizace Penguina tu byla téměř před rokem a další aktualizaci netrpělivě očekáváme už od dubna. Google vydává oznámení, že jejich inženýři na další aktualizaci tvrdě pracují, ale konkrétní informace o termínu ani o tom, co bude nově schopna postihovat, neznáme. Přesto se pokusím odhadnout, co nový Penguin bude řešit a na co je dobré se připravit. Podívejme se ale předtím na krátké shrnutí, co různé verze Penguina postihovaly dosud:

Penguin 1.0

  • Nediverzifikované anchor texty
  • Tapetování odkazy ve fórech
  • Odkazy z nekvalitních webů
  • Nerelevantní site-wide odkazy
  • Zaslání zprávy v GWT
  • Zapojení do systému nákupu odkazů
  • Nákup odkazů
  • Přeoptimalizace
  • Duplicitní obsah

Penguin 2.0

Vše co Penguin 1.0 a navíc:

  • Lepší komunikace s webmastery přes GWT
  • Lepší identifikace hacknutých stránek
  • Postižení reklamních článků – advertotials
  • Postižení spamových frází
  • Snížení počtu výsledků z jedné domény na 1. straně SERPu
  • Zlepšení hodnocení na základě autorství (konkrétně authorshipu)

Penguin 3.0

Teď už se dostávám na úroveň spekulací, ale podle posledního vývoje odhaduji (včetně všeho co je uvedeno výše u Penguina 1 a 2) následovně:

  • Postih za tapetování v strukturovaných datech
  • Postih za spam guest blogging
  • Postih za patičkové odkazy v šablonách
  • Penalizace za odkazy ve widgetech a infografikách
  • Zvýšení citlivosti algoritmu proti negativnímu SEO
  • Rozšíření authorshipu na authorank – nepotvrzeno
  • Zvýšení významu entit v Knowledge Graphu

Odhaduji, že nový Penguin přijde během měsíce září.

Co vy? Souhlasíte s mými odhady? Nebo to máte jinak?

Kterým agenturám stálo za to informovat o Penguinovi 3.0?

8922 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 6

  1. Penalizácia za odkazy v infografikách ? Ou to už je trochu silná káva, za chvíľku bude skoro každý odkaz označený ako nebezpečný a bude môcť viesť k penalizácií lol. Niečo sa ale asi fakt deje pred pár dňami som zaznamenal výrazne zvýšenú návštevnosť google bota na jednom mojom webe, pozrel som aj ostatné a google bot sa všade trochu viac zdržal. Možno bude aj nejaký prepočet GPR.

  2. “Penalizace za odkazy ve widgetech a infografikách”… To bych považoval spíše za hoax než realitu. A pokud ne, pak s google již definitivně zbláznili :-))

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge