Velké fluktuace v obou vyhledávačích – co se děje?

thunderstorm-wear-icons-46090Dnešní den je ze strany vyhledávačů plný překvapení. Jak český Seznam tak americký Google ukazují, že se něco děje a pozice frází létají nahoru i dolů.

Google

V případě Google víme, že to může mít souvislost s novým Penguinem, který má být spuštěn na začátku roku 2016. Ačkoliv by se zdálo, že to může být Penguin, Google nic takového nepotvrdil a Barry Schwartz informoval o tom, že by se mělo jednat jen o “divoký” test algoritmu naživo. Jak vidíme na všech měřících nástrojích, jedná se o fluktuace opravdu veliké.

Mozcast

mozcast-2016-01-09

AccuRanker

accuranker-2016-01-09

Rank Risk Index

rankrisk-2016-01-09

Algoroo

algoroo-2016-01-09

Zatím vše pečlivě sleduji, ale o Penguina by se zatím nemělo jednat.

Seznam.cz

Na Seznamu se také dějí velké věci. Pozice lítají nahoru a dolů a Collabim detekuje poměrně velké změny:

collabim-2016-01-09

Zda se, že u některých webů dochází k velkému nárůstu a u jiných k velkému poklesu. Stejně tak se zdá, že se na přední pozice dostávají weby, který by tam být neměly. Působí to zatím na mne tak, že Seznam něco testuje a vrací se mu tam výsledky se kterými bojoval už před měsíci. Pohyb pozic může vypadat třeba takto:

ranktracker-2016-01-09

Výsledky Collabimu potvrzuje i jeho mladší konkurent Semor:

semor-2016-01-09

Semor navíc doplňuje informací o rapidním nárůstu HTTPS výsledků u Seznamu:

semor-https-2016-01-09

Stejně jako v případě Google ani u Seznamu nevíme zatím nic konkrétního. Twittery účtu Seznamu mlčí a na můj přímý dotaz e-mailem do fulltextu jsme zatím nedostal žádnou odpověď.

Aktualizace – stav k 10. lednu

Google

Na Google situace stále graduje, fluktuace stále rostou a to na opravdu dlouhodobé maximum. Celý SEO svět to sleduje a čeká co z toho bude:

algoroo-2016-01-10
Algoroo k 10. 1. 2015

Seznam

Na Seznamu se situace vrací pomalu do normálu, podle informaci z fulltextového oddělení šlo o drobný výkyv, který by dnes již měl být v pořádku a pozice se vrací na původní místa. Žádně větší aktualizace vypuštěna nebyla, vliv ale mohou mít změny související s https, které jsou s ohledem na vánoční sezónu vypuštěny až nyní. To potvrzují i grafy z Collabimu a Semoru:

collabim-2016-01-10
Collabim k 10. 1. 2015
semor-2016-01-10
Semor k 10. 1. 2015

Oficiální vyjádření:

Robot dal do hledání dobré HP s blbými ranky, takže zmizely.

9728 zhlédnutí (celkově) 6 zhlédnutí (dnes)
Rate this post
+ posts

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 8

  1. Divné, já jsem v google žádné propady ani nárůsty nezaznamelan u žádného klienta. U seznamu to lítá (ale kdo by si z toho dělal hlavu, kor první den, že), ale v google si klienti vedou stabilně pořád dobře 🙂

  2. Něco na Seznamu se asi trochu zbláznilo. Aktuálně nevidím nikde ve výsledcích vyhledávání homepage části mých webů, ani přes site: Přitom minimálně v jednom případě 1) s tím nikdy nebyl problém 2) měření pozic z rána ještě jako vstupní stránku homepage obsahuje. Jinak v pozicích na S nějaké změny registruju, na G skoro nic… ale vzorek mám malý.

  3. Jsem zvědav na vyjádření odpovědi Fulltextového teamu… na cca 20 sledovaných projektech je Google relativně stabilní, ale Seznam má výkyvy u cca 20% KW některá vysoce konkurenční, něco longtail.

  4. Martine (M), vysvětluju si to tak, že ty čísla se týkají primárně US trhu, kde Google testuje primárně.
    Mám v podstatě stejné zkušenosti jako vy ostatní se stabilitou pozic na Google.

  5. Seznam v sobotu hodně pobavil. Např. na frázi “Alza” se jako první zobrazovala nějaká mikrovlnná trouba na Alze. 🙂

    Pavle, jaké používáte nástroje pro měření pozic ve vyhledávačích? Jak přesné je měření na Googlu, kde je v podstatě u každého uživatele SERP jiný – customizovaný?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge