Dnešní den je ze strany vyhledávačů plný překvapení. Jak český Seznam tak americký Google ukazují, že se něco děje a pozice frází létají nahoru i dolů.
V případě Google víme, že to může mít souvislost s novým Penguinem, který má být spuštěn na začátku roku 2016. Ačkoliv by se zdálo, že to může být Penguin, Google nic takového nepotvrdil a Barry Schwartz informoval o tom, že by se mělo jednat jen o “divoký” test algoritmu naživo. Jak vidíme na všech měřících nástrojích, jedná se o fluktuace opravdu veliké.
Mozcast
AccuRanker
Rank Risk Index
Algoroo
Zatím vše pečlivě sleduji, ale o Penguina by se zatím nemělo jednat.
Seznam.cz
Na Seznamu se také dějí velké věci. Pozice lítají nahoru a dolů a Collabim detekuje poměrně velké změny:
Zda se, že u některých webů dochází k velkému nárůstu a u jiných k velkému poklesu. Stejně tak se zdá, že se na přední pozice dostávají weby, který by tam být neměly. Působí to zatím na mne tak, že Seznam něco testuje a vrací se mu tam výsledky se kterými bojoval už před měsíci. Pohyb pozic může vypadat třeba takto:
Výsledky Collabimu potvrzuje i jeho mladší konkurent Semor:
Semor navíc doplňuje informací o rapidním nárůstu HTTPS výsledků u Seznamu:
Stejně jako v případě Google ani u Seznamu nevíme zatím nic konkrétního. Twittery účtu Seznamu mlčí a na můj přímý dotaz e-mailem do fulltextu jsme zatím nedostal žádnou odpověď.
Aktualizace – stav k 10. lednu
Na Google situace stále graduje, fluktuace stále rostou a to na opravdu dlouhodobé maximum. Celý SEO svět to sleduje a čeká co z toho bude:
Seznam
Na Seznamu se situace vrací pomalu do normálu, podle informaci z fulltextového oddělení šlo o drobný výkyv, který by dnes již měl být v pořádku a pozice se vrací na původní místa. Žádně větší aktualizace vypuštěna nebyla, vliv ale mohou mít změny související s https, které jsou s ohledem na vánoční sezónu vypuštěny až nyní. To potvrzují i grafy z Collabimu a Semoru:
Oficiální vyjádření:
Robot dal do hledání dobré HP s blbými ranky, takže zmizely.
V SO pohotovost na @hledani_seznam. Robot dal do hledání dobré HP s blbými ranky, takže zmizely. Naštěstí brzy opraveno. Sorry a dík za fix.
— Martin Kirschner (@svXaverius) January 11, 2016
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Divné, já jsem v google žádné propady ani nárůsty nezaznamelan u žádného klienta. U seznamu to lítá (ale kdo by si z toho dělal hlavu, kor první den, že), ale v google si klienti vedou stabilně pořád dobře 🙂
Něco na Seznamu se asi trochu zbláznilo. Aktuálně nevidím nikde ve výsledcích vyhledávání homepage části mých webů, ani přes site: Přitom minimálně v jednom případě 1) s tím nikdy nebyl problém 2) měření pozic z rána ještě jako vstupní stránku homepage obsahuje. Jinak v pozicích na S nějaké změny registruju, na G skoro nic… ale vzorek mám malý.
Jsem zvědav na vyjádření odpovědi Fulltextového teamu… na cca 20 sledovaných projektech je Google relativně stabilní, ale Seznam má výkyvy u cca 20% KW některá vysoce konkurenční, něco longtail.
Martine (M), vysvětluju si to tak, že ty čísla se týkají primárně US trhu, kde Google testuje primárně.
Mám v podstatě stejné zkušenosti jako vy ostatní se stabilitou pozic na Google.
Pavle, je cas uvazovat o prechodu na https?
Diky za nazor
Tomáši, obecně rozhodně ano, zda u Seznamu budu vědět cca do měsíce.
Seznam v sobotu hodně pobavil. Např. na frázi “Alza” se jako první zobrazovala nějaká mikrovlnná trouba na Alze. 🙂
Pavle, jaké používáte nástroje pro měření pozic ve vyhledávačích? Jak přesné je měření na Googlu, kde je v podstatě u každého uživatele SERP jiný – customizovaný?
Používám kombo RankTrackeru a Collabimu, personalizace se zbavit nemůžeme, je to něco s čím je prostě třeba se srovnat:-(