1. poznámky k Penguin 4

Co nebyl Penguin?

První víkendy v lednu se děly na Google věci. Byly to změna srovnatelná s drtivým zásahem Penguina 2.0 a v tyto dny “SEO počasí” ukazovalo stále sílící “bouři”. První věc, která byla vidět – zatím na vyhledávání v angličtině – je změna snippetu. Vidět to můžete například na hledané frázi “linkbuilding” na americkém Google a prvním výsledku z Mozu – URL https://moz.com/beginners-guide-to-seo/growing-popularity-and-links. Vidíme zde, že Google vypisuje nově text o délce překvapivých 284 znaků.

Meta description s 284 znaky
Meta description s 284 znaky

Od 12. ledna jsme věděli jistě, že tohle byl Penguin, ale aktualizaci hlavního algoritmu. Podle Googlerky Zineb Ait se nejedná o aktualizaci Penguin. Mělo by se jednat o další aktualizaci zaměřenou na kvalitu webů (quality update), který je globální, řeší jak odkazový spam, tak obsah snippetů a lokální výsledky.

Co víme o Penguin 4.0?

Samo číslování je podivné. Opravdové aktualizace proběhly pouze dvě a to v dubnu 2012 a rok později v květnu 2013. Vše ostatní například aktualizace v loni na podzim byla je aktualizace dat (data refresh) takže nadcházející aktualizace Penguina by správně měla být označena jako 3.0. Ale svět jede na jiné vlně, tak ho konzistentně označuji jako verze 4. Co o této verzi 3/4 víme?

  • Od této aktualizace bude Penguin aktualizován průběžně a ne skokově, jako dosud.
  • Byl už několikrát odložen, momentálně (25.1.2016) víme, že by měl přijít v horizontu týdnů – tedy snad do konce února. Google potvrdil, že se bude jednat o pomalé vypouštění aktualizace.
  • Penguin by neměl být zaměřen na historické zpětné odkazy, ale na aktuální a živý odkazový profil.
  • Penguin by se mohl zaměřovat na PBN (Private blog networks)
  • Penguin 4  je od 23. září 2016 online.

Informace jsem čerpal z těchto článků:

20054 zhlédnutí (celkově) 2 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 7

  1. Tak uvidíme, s čím (a jestli) přijde v únoru nový Penguin. Myslím, že lidé se už od prvního updatu (to bylo v době, kdy jsem byl zrovna u Vás na školení) poučili a střídají anchor texty pokud možno přirozeně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge