Tip pro Alzu.cz, jak zlepšit výkon automatických e-mailů

Nakupuju často v Alze, protože nemá ve službách konkurenci. Do 24 hodin po doručení mi přijde automatický e-mail zhruba tohoto znění:

Vážený zákazníku, děkujeme Vám za Váš nákup. Velmi nám záleží na kvalitě poskytovaných služeb a chtěli bychom znát Váš názor – jak jste s Alza.cz spokojen. Prosíme Vás o zodpovězení jednoduché otázky, které nezabere více než pár vteřin.

Své zkušenosti s Alza.cz ohodnoťte kliknutím zde.

Vaše podněty přispívají k neustálému zlepšování našich služeb a proto jsou pro nás velmi důležité.

Děkuji za Váš názor.
Alza.cz
Martin Lakomý – Alza.cz
ředitel oddělení péče o zákazníky

Myslím, že je to skvělý nápad, ale krutě nedotažený, protože vůbec nevyužívají jeho potenciál. V takovém automatickém e-mailu by mne mohli oslovit jménem a vypsat, na základě kterého nákupu hodnotím (v případě, že udělám více než jednu objednávku, nevím, co hodnotím).

Původně jsem myslel, že hodnotím zboží, ale až po rozkliknutí jsem pochopil, že hodnotím, jak se mi na Alze nakupovalo.

Co ale považuji za větší problém, je časové období, za jaké mi po objednání e-mail přijde. 24 hodin. Opravdu za 24 hodin zákazník ví, jak dobře funguje (moje poslední 4 objednávky na ukázku):

  • nabíječka,
  • klávesnice,
  • grafika,
  • hard disk?

Podle mě neví. Takže to většina lidí nevyplní, nebo to vyplní dle pocitu, který není moc relevantní reálné zkušenosti. Proto bych rád Alze poradil, jak by to šlo dělat podle mne lépe:

  1. Oslovujte zákazníka jménem, když už ho víte.
  2. Vypisujte v e-mailu název zboží a datum objednání.
  3. Doporučuju rozsegmentovat tyto maily podle typu zboží a podle typu nastavit časové období, po kterém tento formulář pošlete.
  4. Ideálně, aby si i u takto personalizovaného e-mailu mohli sami uživatelé volit, za jak dlouho se máte ozvat znovu. Třeba formulací „Nemáte zatím odzkoušeno? Nevadí, poraďte nám, kdy se máme ozvat znovu: za pár dnů/za týden/za měsíc/za půl roku/vlastní datum“.
  5. Napište jasněji, co se stane po kliknutí na odkaz a že se hodnotí nákupní proces, nikoliv zboží.

Doufám, že tento článek pomůže nejen Alze, ale i dalším e-shopům, které řeší podobný problém. Proč to píšu jako článek a nenapíšu to Alze? Zkoušel jsem odpovědět přímo panu Lakomému do Alzy na e-mail naminutku@info.alza.cz, ale vrátil se mi bez varování jako nedoručitelný.

Delivery to the following recipient failed permanently:  naminutku@info.alza.cz
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain info.alza.cz by mx31.alza.cz. [195.250.141.61].
The error that the other server returned was:
550 Unknown user

 

Tak to píšu alespoň tady a snad si to někdo zodpovědný přečte. (Kdybych chvíli hledal, asi bych našel nějaký e-mail, kam to můžu poslat, ale nechtělo se mi čas investovat takto. Tenhle článek alespoň pomůže více lidem. Snad.) Budu rád, když k tomu specialisté na e-mailový marketing napíšou svůj názor, přece jenom e-mailový marketing není SEO.

7774 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 4

  1. A zkusil jsi ten dotazník otevřít? Netýká se hodnocení zboží, ale hodnocení služeb Alzy. Já jim ho třeba vyplnil s radostí, protože objednat v Soběslavi v půl osmé večer a další den dopoledne mít sušičku na houby doma – výborně to dělají.

  2. Biedne to vyzera aj s ich klasickymi newslettrami. Obrazky bez textu, nesgmentovane a nerelevantne. Ak si tam kupim vysavac tak ma nazujimaju graficke karty ale napriklad ine spotrebice do domacnosti aelbo prislusenstvo k vysavacom.

  3. Presne tak. mohli by trošk ukategorizovať ten newsletter nakupujem tam produkty ako hdd, monitory atd. a pride mi mail s pračou. uplne zle cielene by som povedal.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge