Apple má vlastního crawlera

Po množství různých spekulací Apple 7.5.2015 týden potvrdil, že používá vlastního crawlera pod názvem Applebot, který má tento user-agent Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_10_1) AppleWebKit/600.2.5 (KHTML, like Gecko) Version/8.0.2 Safari/600.2.5 (Applebot/0.1).

Zdroj: This bot or crawler, which identifies itself as AppleBot, will offer users complete web search capabilities
Zdroj: This bot or crawler, which identifies itself as AppleBot, will offer users complete web search capabilities

Tento crawler má, zatím, sloužit jako podpora pro produkty Apple Siri a Spotlight. Crawler má respektovat robots.txt i meta robots. S výjimkou toho, pokud nebude explicitně zmíněn. Pak bude respektovat doporučení pro  Googlebota, což je typická Apple arogance “pojďme věci dělat jinak!” se kterou se chce svézt na Googlebotovi bez ohledu na specifikaci robots.txt. Toto chování se, ale moc nelíbí Dušanovi Janovskému:

Sprostá facka standardu robots.txt. To je jedna věta v oznámení Applu o novém crawlovacím robotovi. Když si ji přečtete…

Posted by Dušan Janovský on 11. květen 2015

Co Apple chystá samozřejmě nevíme, ale zajímavé je, že výrazně posiluje svůj interní tým zaměřující se na vyhledávání včetně akvizice Topsy.

Po 7 letech došlo k aktualizaci, kdy Apple potvrdil, že vlastní vyheldávač bude mít do 4 let, tedy zhruba v roce 2006: Apple Four Years Away From Building Its Own Search Engine (seroundtable.com)

8143 zhlédnutí (celkově) 18 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 3

  1. Pavle, v snippetu pro sdílení máš ” .. začátek vlastního webového vyhledávání?”. Ty spekulace už tu jsou dlouho, já osobně si to nemyslím – tedy ne ve smyslu toho, že by Apple směřoval k tomu konkurovat Googlu v klasickém fulltextovém vyhledávání. Už proto, že klasické fulltextové vyhledávání je vlastně už dnes z části překonané a je to mnohem víc o různých metadatech. Myslím, že by pro Apple bylo mimořádně těžké se prosadit a na rozdíl od Google tam úplně moc nevidím ani extra synergie s dalšími službami (Siri je výsměch! a co dál?), které by vyvážili nutné investice.

    Přirovnal bych to trochu k Seznamáckému prohlížeči. Asi to zkoušej, k čemu všemu to půjde po drobkách použít, ale cítím to spíš na slepou uličku 😀

  2. Já naopak nechápu, proč Apple už dávno vlastní vyhledávání nemá. Obě nutné podmínky splňuje: 1) má spoustu peněz na hardware a 2) má spoustu uživatelů, které může od zítřka na vyhledávání poslat. Plus má inzerenty. Pak už je vyhledávání stroj na peníze. Jasně, už teď si za přeposílaná hledání nechává platit, ale věřte mi, že je velký rozdíl mezi 30 % zisku nebo 100 % zisku. Navíc nyní musí nyní Apple přeposíláním vyhledávání nahrávat své konkurenci a nemá z toho skoro žádná data. Pro výrobu umělé inteligence je vlastní vyhledávání se zpětnou vazbou od uživatelů a vlastním indexem nutná podmínka (naopak to neplatí).

  3. Najskôr mi behala hlavou otázka, že načo im ten vlastný crawler je ale. Ak chcú spustiť apple vyhľadávanie, ktoré by bolo konkurenciou pre google tak to bude extrémne zložité. Ale apple je jedna z mála firiem, ktorá nato aj má k dispozícií prostriedky aby sa pobila s google.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge