Rozšíření na získání (not provided) frází a vstupních stránek od Semoru

Včera Vít Michálek, zakladatel Semoru uveřejnil zajímavé SEO rozšíření pro Chrome, které vám dokáže získat další informace o (not provided) frází z Google Webmaster Tools.

Návod k použití

  1. Nainstalujte z Chromestoru
  2. Přihlaste se do Google Webmaster Tools
  3. Vyberte jeden z webů a zobrazte si report Vyhledávací dotazy https://www.google.com/webmasters/tools/top-search-queries
  4. Vyberte si co největší časové období (3 měsíce je maximum) a nastavte si takové stránkování, aby se vám tam vešly všechny fráze (pokud to nejde, budete muset spouštět proces vícekrát pro všechny stránky stránkování)
  5. Klikněte na ikonku rozšíření, která se vám po instalaci objevila v pruhu vedle řádku pro URL. Tím se spustí zjišťování frází, URL,
  6. Nezavírejte stránku a nechte rozšíření pracovat
  7. Až rozšíření dokončí práci, nabídne vám stažení do CSV nebo JSONu

K čemu to je?

  • Víte, jaké fráze jsou ukryté pod (not provided) a s jakými vstupními stránkami jsou spojeny
  • Můžete si je zpětně naimportovat do Universal Analytics
  • Tyto data využijete jako jeden z mnoha zdrojů pro Analýzu klíčových slov
  • Pomocí OpenRefinu můžete tyto informace použít ke spráování některých frází s vstupními stránkami

Jinými slovy, super pomůcka, kterou zařazuji do svého repertoáru SEO nástrojů a kterou budu doporučovat na workshopu klíčovky.

3830 zhlédnutí (celkově) 1 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 10

  1. Zdravím Pavle, tak jsem to hned vyzkoušel, ale ejhle, já tam vše vidím u všech svých klientů. Tedy vidím při nalogování do GWT přesně to, co s etady popisuje a jak ten chrome doplněk funguje, ale vidím to i bez něj. Tedy myslím ta klíčová slova v GWT. A po rozkliku i detail stránky, kam klik směřoval.

    Joo, to v Google analytics, tam mám “not provided”.

  2. Iljo:Ano pokud ti stačí klikat jedno slovo po druhém tak to rozšíření nepotřebuješ. Ono ti to stahné do CSV třeba 100 slov a jejich cílové URL do 10 minut. Myslím, že je to velká úspora času, pokud bys to měl dělat ručně a kopirovat do excelu.

  3. Zdravím,
    vyzkoušel jsem a měl bych dva dotazy:

    1) Mám na notebooku Excel starter a když jsem csv otevřel v něm, výsledek byl na jednom řádku bez oddelovačů a v dotazech byly problémy s diakritikou – pro mě nepoužitelné
    2) V openOffice zmizel problém s oddělovači, ale problém s diakritikou zůstal (Výchozí znaková sada Windows-1250)

    Tip na řešení?

    VM

  4. Je skutečně jisté, že to jsou data i z not provided? Úplně se mi tomu nechce věřit.

    Webmasters Tools totiž sám ukazuje podivuhodně nízká čísla. Hodnoty u počtů kliků mají pak velmi blízko k návštěvám, které jsou vidět v GA u provozu z neplaceného vyhledávání.

    V GA nad tím ale ještě sedí obrovské množství návštěv z not provided. Ty ale ve Webmasters Tools podle mě také chybí.

    Nebo vám součet kliků zhruba odpovídá návštěvám z neplaceného vyhledávání v GA?

  5. Ještě jsem zkusil jeden test. Vedle sebe postavit:

    1. Webmasters Tools, kombinace klíčové slovo a URL. Počty kliků.

    2. GA, kombinace stejné klíčové slovo a stejná vstupní stránka. Počty návštěv.

    Je to na jednom obsahovém webu, kde dělá neplacené vyhledávání ve sledovaném tříměsíčním období 650 tisíc návštěv.

    U 160 kombinací, které se mi při tomto rychlém testu spárovaly, ukazuje Webmasters Tools o 29 % kliků víc než návštěvy GA. Not provided má ale na tomto webu 59 %.

    Jsou to pořád moc velké rozdíly. I s přihlédnutím k nepřesným Webmasters Tools.

  6. Marku, skvělý dotaz. Nevíme to jistě. Google tvrdil, že se fráze z not provided dají získat v Google Webmaster Tools. Jestli a jak je tam dává to nevíme. ale důležité je myslím zmínit, že tam jsou namixovaná not provided a normální data a není možné jinak než podle vstupní stránky posoudit, která jsou která.

  7. Je pravda že google analytics s tým not provided urobil pekný škrt cez rozpočet seo odborníkom a webmaster tools ukazuje dozadu iba par mesiacov viac nie. Ale to som nevedel že tieto údaje nie sú na 100% presné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge