Obsah
V pondělí 3. června Google vypustil velkou aktualizaci hlavního algoritmu o které informoval na Twitteru. Tato aktualizace by měla být zaměřená na obsah, zpravodajské a sportovní weby, E. A. T. A i podle Google by měl dosah být opravdu VELKÝ. I když byl vypuštěn již před týdnem, dopady mohou postupně “najíždět” i několik týdnů.
Jaké jsou změny a novinky?
- Aktualizace pomohla hlavně (ale ne vždy) autoritativním webům.
- V našeptávači se objevují favicony.
- Rychlost by měla být jako hodnotící signál.
- Spekulace: Dopad měla na méně kvalitní zpravodajské weby (Google News, Discovery Feed)
- Obecně šlo o zlepšení kvality vyhledávání (dle Google) a nebylo to zaměřeno na žádnou konkrétní oblast.
- Aktualizace ovliňuje hlavní SERP nikoliv jeho rozšíření jako karuzely, obrázky atp.
Co máme dělat?
Google’s official guidance is that there is nothing to fix.
Google
- Makejte dlouhodobě na autoritě webu.
- Vylaďte si Faviconu.
- Makejte na rychlosti webu.
Ano vím, že to jsou rady dost ku ho***. Bohužel nic lepšího nám Google nedal, a ani komunita či já nic více nevíme.
Kdo na June 2019 Core Update doplatil a kdo vyhrál?
Nejznámějším případem je 50 % denní pokles u britského Daily Mail. Pokles byl napříč všemi zařízeními i amp/non-amp stránky. Překvapivě The Sun, Mirror Online a The I Newspaper zaznamenali naopak růst.
Jsou ale i další weby, které na to doplatili:
Třeba web CCN.com končí po propadu více než 70 % z Google, který přišel po tomto updatu.
Dost bizarně dle toho zní vyjádření Google:
We inform about those because the actionable advice is that there is nothing in particular to “fix,” and we don’t want content owners to mistakenly try to change things that aren’t issues….
Danny Sullivan, Google
Zdroje:
Klasické kanály jako Google Products Forum, WebmasterWorld, Black Hat World, a Twitter. Poté:
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.