Matt Cuts vysvětluje, co je placený zpětný odkaz

Podle šéfa antispamového oddělení Google je placený odkaz takový, který získáte tak, že z jeho umístění plyne umisťovateli jakýkoliv benefit, bez kterého by ten odkaz nevznikl. Tzn. když někomu objednám večeři, pozvu ho na pivo nebo když bloggeři dostávají produkty na testování nebo “reading copy” od nakladatelství a není vyžadováno navrácení. Cokoliv takového, včetně oboustranně výhodných partnerství je podle Google placený odkaz a proti takovému mohou zasáhnout.

Podle mého názoru je to příliš paranoidní pohled. Dokonce si myslím, že placené odkazy, užívané v rozumné míře, jsou pro SEO velmi prospěšné. Tzn. pokud najdete prostor, kde se pohybuje vaše cílová skupina a publikujete tam pro ni přínosný obsah, proč si tam tu možnost odkazu nezaplatit. Stejně tak nevidím problém na výhodných partnerstvích nebo nechávání produktů bloggerům. Podle mě to funguje a je to dobrý postup, pokud je užíván s rozmyslem. Jen to nedělejte tak, aby se o tom Google snadno dozvěděl. Třeba ne přes služby jako Kupclanek.cz nebo Placla.cz.

5 zhlédnutí (celkově) 1 zhlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

1 komentář

  1. O webech bez nasazeného GA potřebuje gugl zjistit víc o chování majitelů i uživatelů, taková obrácená strana Měsíce. Občas někdo slabší z podobných zpráv zpanikaří.
    BTW, příští akvizice guglu budou endoskopy, dejte na mě 😉
    Dr.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge