Nové Firmy.cz a SEO

Nové Firmy.cz1. dubna má Seznam.cz spouštět novou verzi nejdůležitějšího českého katalogu firem Firmy.cz. Zápisy z tohoto katalogu jsou velmi silné i ve vyhledávačích a dlouhodobě se dobře umisťují jak na Googlu tak i Seznamu. Změní se z pohledu redesignu něco? Otestoval jsem proto betu Firmy.cz na základní SEO prvky. Vybral jsem si proto stejný zápis Neoluxoru na stávajících Firmách a srovnával ho s novým. Podívejme se jak to dopadlo:

URL

URL je stejná a možná bych jen odstranil segment /detail/ID-. Jinak bez výhrad.

Titulek

Zde Seznam.cz nesmyslně na betě zobrazuje <title>Katalog firem a institucí – Firmy.cz</title> i když na stávajících vypisuje hezký titulek převzatý z názvu zápisu<title> NEOLUXOR, s.r.o. (Praha-Nové Město) – Firmy.cz </title>. Podle mne velký problém, který pokud nebude do spuštění vyřešen, ukazuje jak moc chce Seznam tlačit Sklik a házet pod nohy klacky přirozenému hledání. Shame on you Seznam.cz!

Meta Description

Stejné zoufalství vidíme u Meta description. U starého zápisu najdeme <meta name=”description” content=”NEOLUXOR, s.r.o.; Provozujeme síť renomovaných pražských knihkupectví v čele s Palácem knih. Všechny pobočky jsou napojeny na předprodejní službu Ticket Pro a vedle kamenných obchodů prodáváme knihy také přes svůj internetový obchod.” /> a nové betě zcela chybí.

Nadpis H1

Nadpis H1 je naštěstí zachovaný, ale v betě jsou, z mě nepochopitelných důvodů, odstraněna strukturovaná data itemprop=”name.

Atribut ALT

V obou verzích je zcela zanedbáno vyplnění atributu alt, který krom nějakých SEO důvodů je důležitý i pro čtečky pro nevidomé a to, že toto Seznam.cz zanedbává mě přijde taky špatně. Zvláště když jeho automatické generování není velký problém. ale nesouvisí to nijak z novou betou.

Prolinkování na pobočky

Na nové betě zcela mizí odkazy na pobočky. Zase špatně.

A když vypnete JavaScript…:-(

Nové Firmy.cz bez Java Scriptu

No, co říci závěrem…

Pokud tohle není pouze neopravený stav Firem.cz, a všechny problémy nebudou vyřešeny, máme se na co těšit. Pokud jste se nyní se svým zápisem ve vyhledávačích dobře umisťovali, tak od 1. dubna se s tím nejspíš můžete rozloučit. A nebo se můžete modlit k svým bohům, aby to označení beta znamenalo – do měsíce opravíme všechny SEO chyby. A další zajímavou otázkou je jestli je to chyba nebo cílená vlastnost. Třeba Seznam zvolil stejnou strategii na posílení svých placených služeb jako Google. Zkomplikovat všechny SEO výhody.
PS: Nad novými Firmami.cz se také zajímavě zamýšlí Romana Velflová z Média.

3985 zhlédnutí (celkově) 1 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Firmy.cz
Author Rating
31star1star1stargraygray
Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 12

  1. Tušil jsem menší problémy už když mi volal obchodní zástupce Seznamu a krkolomně mi radil, jak obejít podmínku fotky provozovny jako hlavního obrázku ve výpisu (“nalepte si třeba logo na auto”)…

  2. Fotka provozovny bude dle mne jedna veliká VÝJIMKA. U e-shopů je defaultně nahrazena za screenshotem webové prezentace, pokud ručně při plném vědomí nenahraje reálně ten oplechovaný sklad v Horních Kotěhulkách. Ale dále tu bude nepřeberná škála dalších možností, jako fotka obrandovaného auta, fotka pobočky zevnitř, hotelová recepce… Asi nepůjde ani tolik o to, jaká fotka bude nejvíce reprezentativní, ale spíš jaká bude jiná oproti konkurenci. Budou-li mít všichni screenshoty webů, logicky tam budu chtít mít domeček v jasu západajícího slunce.

  3. Pěkný článek – Doufám ale, že kromě kritiky jsi také tyto informace zaslal do Firem, aby s tím mohli případně něco udělat. Jestli ne, tak se pak nesmíme divit, že není vše tak jak chceme 🙂

  4. Dobrý den, jsem produktový manažer Firmy.cz. SEO je pro Firmy.cz velmi důležité a my to samozřejmě víme, je to pro nás důležitá priorita. Po spuštění ostré verze 1.4. bude z hlediska crawlerů vše připraveno a všechny zmiňované SEO aspekty vyřešeny. Neměli jsme a nemáme žádný zájem na indexaci beta verze.
    Vzhledem k tomu, že se jedná o single page aplikaci, určitě ne všechny SEO atributy půjdou ověřit otevřením zdrojového kódu stránky v prohlížeči. Vyhledávače však své “krmivo” dostanou. Beta verze byla spuštěna za nějakým účelem, Implementace SEO vlastností probíhá v těchto dnech, máme na to samozřejmě své odborníky (věřte nevěřte :-)).
    Stejně jako kolegové z Skliku komunikujeme velmi otevřeně a příště nás neváhejte kontaktovat, podobně, jako to udělala v článku zmiňovaná Romana Velflová z Medio.
    Pěkný den všem

  5. Jirko Homolo, jako majitel e-shopu možná ne, ale jako člověk, který nemá vlastní web, protože mu jednoduchý zápis na Firmy.cz stačí, by vás to zajímat mohlo. A světe div se, internet není plný jen majitelů e-shopů.
    Honzo, Pinkasi, moc díky za fundovanou reakci. Jsem moc rád, že všechny SEO chyby do spuštění 1. dubna opravíte. O tom, že zobrazení kód není řešení, jsem zjistil už včera a proto jsme testování prováděl pomocí jiných nástrojů – jinak bych třeba titulek nezjistil. To, že máte odborníky věřím, však pro Seznam.cz stále pracuje skvělý Jarda Hlavinka.
    Co se týče kontaktování, do dnešního dne mě nikdo ze Seznamu neodpověděl na dotaz, který jsem posílal v říjnu stran maticového hledání. Takže na základě mé vlastní zkušenosti nejsem moc přesvědčen o tom, že pokud nebudu v kontaktu s konkrétní osobou, že bych se reakce dočkal. Dobré zkušenosti mám v tomto ohledu s Jirkou Chomátem, Dušanem Janovským nebo Jirkou Maternou. V případě , že na něco narazím, se už nyní budu ozývat přímo vám.

  6. Pavel Ungr: Ano, zrovna Jarda H. spolupracuje přímo s vývojáři a produkťáky, aby to z hlediska SEO dopadlo dobře, resp. nedopadlo špatně. Přeci jen, dobře indexovaná SPA je výzva :-). Ten vývoj probíhá neustále, beta rozhodně není kompletní produkt, byly jiné priority, co tam muselo fungovat dříve. V tomto sprintu se řeší právě SEO věci, předpokládám, že cca za 14 dnů se objeví i na betě.
    Budu rád, když se ozvete. Ohledně kontaktování, donedávna byl produkt Firmy.cz odddělený helpdeskem a obchodem od klientů i uživatelů, proto jsme i na Twitteru jako @firmycz, abychom měli lepší a přímou zpětnou vazbu.
    Pěkný den.

  7. Od té doby, co běží nové firmy, tak musim říct, že mi z nich chodí řádově až o 80% míň návštěvníků. Důvod vidim v tom, že nejsem na firmách.cz k dohledání (a to vůbec) na některá klíčová slova, na která jsem dosud vidět byl.

  8. janek: Dobrý den, doporučuji s konkrétním problémem kontaktovat svého obchodníka, pokud nejste platící klient, tak na email firmy AT firma.seznam.cz . Váš dotaz je příliš nekonkrétní a nelze poradit. Pěkný den.

  9. Dobrý den, jako firemní klient mohu po pár týdnech konstatovat, že nové firmy.cz bohužel fungují z pohledu nás firem skutečně mnohem hůře. Jasno není ani v pravidlech, např. zde zmiňovaná fotka firemního profilu je jedním administrátorem v konkrétním kraji schválena (konkrétně jde o fotku interiéru pobočky) a v kraji jiném je jiným administrátorem totéž opakovaně zamítnuto. Mám tedy již neodbytný dojem, že za peníze inzerentů je vesele prováděn vývoj za běhu s tím, že odpovídající přidaná hodnota není poskytována. Logicky mi asi na pobočku nekliká příliš návštěvníků, pokud u firmy není fotka a vypadá tak, že ani neexistuje…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge