Proč neměnit URL bez přesměrování a u chybové stránky vracet kód 404 – chyba akvila.cz

Na Twitteru se objevila chyba na Seznam.cz, kdy se na frázi “last minute kréta” objevuje na poměrně vysokém místě v SERPu chybová stránka 404.

last minute kréta – Seznam.cz
last minute kréta – Seznam.cz


Jak je to možné? Poměrně snadno. Web akvila.cz má, jak řekl Plaváček, webmastera mamlase, který změnil nebo smazal URL. Což, jak už léta víme, se prostě nedělá, pokud k tomu nemáte fakt dobré důvody. Mamlas nejenže změnil cennou URL, ale ještě má špatně nastavenou chybovou stránku 404, která vrací kód 200 (OK) namísto 404 (stránka nenalezena). Pokud to takto máte na vašem webu, snadno se vám do  výsledků vyhledávání dostanou vaše chybové stránky. Google má detekci těchto – tzv. soft 404 – poměrně slušnou, ale Seznam s tímto zjevně neumí pracovat, jinak nechápu, jak může zobrazovat v SERPu chybovou stránku 404. (všimněte si že v Google se web nevyskytuje vůbec – tedy na prvních 3 stranách).

Příležitost pro konkurenci

Kdybych měl klienta z oboru cestovního ruchu, okamžitě bych toho využil pomocí metody broken linkbuilding a pokusil se získat všechny odkazy cílící na původní URL. V takto konkurenčním oboru je to obrovská příležitost. Bohužel klienta z oboru cestovního ruchu nemám, tak píšu jen článek:-) Samozřejmě musíte najít původní URL a pak pomocí Ahrefs nebo Majestic SEO najít všechny odkazy cílící na tuto URL a pak je oslovit. Je to na vás. Solidní příležitost.

Co si z toho odnést?

  • Neměňte URL. Nikdy.
  • Pokud už je měníte, vždy je přesměrujete přes kód 301.
  • Dbejte na to, aby vaše 404 generovala kód 404.
  • Sledujte konkurenční weby a zkuste aplikovat broken linkbuilding. Obecně, skvělá linkbuildingová metoda – používejte ji ve svých strategiích.

Otázka na závěr, znáte a používáte broken linkbuilding?

35942 zhlédnutí (celkově) 5 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 24

  1. Rozumím tomu, proč si to myslíš:-) A je to dost pravděpodobné. I to jak ten web vypadá, že v Google po něm není památka a 2. pozice na Seznamu v tak konkurenčním segmentu, že:-)

  2. Neměňte URL. Nikdy… A přesto jsem je měnil. Když jsem chtěl začít s webem na příslušné doméně úplně od začátku s čistým štítem. Pak ani není na co odkazovat… 🙂
    Stejně jako teď budu měnit kompletní strukturu jednoho webu. Toto tvrzení mi přijde poměrně krátkozraké, protože je tím webmaster značně omezen. Ať si to klidně kdo chce jak chce mění, když se nad tím zamyslí a provede příslušná opatření. Pořád mi to přijde lepší, než URL neměnit vůbec a mít debilní adresu k úplně jinému obsahu, nebo web vůbec nebudovat. A zachovávat starý obsah? To je cesta do pekel viz spoustu dokumentací…
    Jinak tento problém je poměrně častý. ZČU zase indexovala informaci o tom, že je stránka dočasně mimo provoz při profylaxi… :-))

  3. Martine, lepší debilní adresa než ztráta ve vyhleádvačích, kterou pak budeš měsíce dorovnávat. URL a její tvar je minoritní věc.

  4. Máte vysledovanou úspěšnost této metody? Vyplatí se? Jsem k tomu skeptický podobně jako Linki výše.
    Mně se v nemálo případech i jen prostá analýza odkazových profilů konkurence ukazuje jako ztráta času (protože prostě není k nalezení nic, co by bylo vhodné využít / zopakovat).
    Broken link building jsem si osobně zařadil do kategorie hezké teorie, která se v praxi blíží spíše sci-fi. Čest výjimkám, snad máte lepší zkušenost 🙂

  5. Plaváčku, dobrý postřeh – doplním.
    Honzo, protože nejsem linkbuilder, tak to vysledované nemám. ale rozhodně to klientům doporučuju a myslím si, že funguje celkem dobře. Minimálně v zahraničí je to jedna z těch efektivnějších metod. ale je to dobrý postřeh zkusit na to udělat někdy případovku v českém prostředí.

  6. Google má detekciu soft 404 asi trošku lepšiu, ale moc mu to tiež nejde. Niekoľko krát som sa stretol s rovnakým problémom. Na frázu “last minute kréta” síce chybnú URL nezobrazuje, ale indexuje ju: http://bit.ly/1k2bMAG.
    @Jan Onesork: Mne sa analýza odkazových profilov konkurencie osvedčuje. Avšak väčšinou len u nepriamej konkurencie v SERPe, ku ktorej patrí často napr. Wikipedia či iné weby, na ktoré vedú prirodzené odkazy.

  7. @Ján Januška: S tou wiki a jiným nekomerčním obsahem je to moc dobrá poznámka. U komerčních (ať již jde o travel weby jako výše či “místního instalatéra”) to u mě často dopadá tak, že přínos neodpovídá námaze.

  8. Jan Onesork: úspěšnost broken linkbuildingu se nedá předvídat, ostatně jako u většina metod, co nejsou založeny na nákupu:) Ale máš pravdu v tom, že u velké části profilů u nás je to marná hra.

  9. Nikdy nemenit URl je hodne teoreticka rada. V praci to je trochu slozitejsi.
    Napriklad ja v minulem tydnu presunul eshop zcela na jiny system s jinou strukturou URL. Vytvorit univerzalni pravidlo na presmerovani tisicovek rozdilnych URL je v podstate nemozne.
    Teoretik by rekl: tak nemen system. Praxe ukazuje, ze zatimco predchozi majitelka mela mesicne cca 40-50 objednavek, na novem systemu i s tim, ze rada navstevniku z vyhledavani skoncila na 404ce, mame za 14 dni objednavek jiz lehce pod stovku…

  10. Ještě bych dodal, že je úplná blbost přesměrovávat na stránku s chybou, tj mít stránky chyba-404.asp nebo error500.php. Chybu musí vždy vyhazovat přislušná stránka a ne přesměrovat.

  11. Michale, teoretická? Neřekl bych. Je to ideální stav, ke kterému je třeba aby se lidé dopracovali. A aby tak začali přemýšlet. A přesun na jiný e-shopový systém přece není důvod ke změně URL. A osobně doporučuju se nad strukturou URL zamyslet na začátku tvorby webu. Pak by to, co jsi popsal nemělo vliv. Takže celému problému rozumím, jako špatná analytická a předimplementační fáze.

  12. Pavle, ne vzdy je cas a prostor na predimplementacni analyzy. Opet resis vec od stolu a ne z realne praxe…
    Samozrejme ze idelane by to melo byt nejak. Avsak my nezijeme v idealnim svete. To by byla Utopie.

  13. Zrovna nedávno jsme na našem serveru měnili strukturu stránek, která výrazné změny adres vyžadovala (rozdělení sekcí, změna jejich obsahu). Google to pochopil ihned, Seznam vytváří úsměvné nesmysly – v URL adrese zobrazí text domena.cz/puvodni-slozka/ přitom sám odkazuje na domena.cz/nova-slozka/. Samotná změna adres se ovšem nijak návštěvnosti z vyhledávačů nedotkla. Naopak to zlepšilo přehlednost a dostupnost stránek a návštěvníkům se web lépe prochází. Navigace a struktura stránek je důležitá ale je nutné se na ni dívat především z pohledů návštěvníků, kterým změna při přesměrování nevadí.

  14. Michale, ne od stolu ale na základě praxe s e-shopy pro které jsme pracoval jako konzultant. Dobré ujasnění si toho co chci a jak je důležité v jakémkoliv projektu. Nedostatek času je handicap ne omluva.

  15. Díky za článek, broken linkbuilding aktivně využíváme a již nikdy jinak. Těším se na další článek z obdobné tématiky, zažil jsem situaci, kdy nejmenovaný e-shop změnil url adresy a ani neuvědomil markeťáky či programátory.

  16. Pingback: Homepage

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge