RankBrain algoritmus od Google

Pricemania.cz na Seznam.cz

Na konci října jsme se dozvěděli (Bloomberg), že Google používá nový systém strojového učení umělé inteligence s názvem RankBrain. RankBrain pomáhá lépe řadit výsledky vyhledávání a vyhodnocovat relevanci. Neděje se tak online, ale offline – tedy uvnitř serverů Google a algoritmů, a je vypouštěn ve fázích, vždy když se něco naučí. Nesouvisí to s hodnocením webů, ale připravuje data pro proces tohoto hodnocení.

rank-brain-580x350

Hlavní algoritmus Google se jmenuje Hummingbird a jeho součástí je právě RankBrain (stejně jako Panda, Penguin a Pirate). RankBrain nezpracovává všechna hledání ale jen jistou část. Podle Google to co zpracovává RankBrain je 3. nejsilnější signál = relevance. O prvnách dvou Google mlčí, ale Danny Sullivan myslí, že jím jsou odkazy a klíčová slova. RankBrain by měl vyhodnocovat dotazy, na která nemá Google výsledky v přesné shodě. Mohou to být dotazy s chybou nebo velmi specifické a dlouhé long-tailové výrazy.

RankBrain Google začal používat na začátku roku 2015 a nyní už je pár měsíců plně nasazen a aktivní. Měl by dle slov zasahovat Google “very large fraction”, takže opravdu hodně.

Co to znamená pro SEO?

Google umí lépe vyhodnocovat i hodně specifické výrazy, chyby a je to další cesta k ještě více long-long-tailovým frázím.

Zajímavé zdroje k přečtení:

8213 zhlédnutí (celkově) 10 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 2

  1. Ťažko povedať či to je cesta k long long tail výrazom, pretože už skoro každý používa naštepavač v google ale som zvedavý čo sa z toho nakoniec vyvynie ale linkbuilding sa asi bude musieť robiť ešte s väčším dôrazom na relevanciu odkazov.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge