SEOmator – nástroj na monitoring a odhalování SEO chyb

Před časem se mi ozval Nick Sawinyh ze SEOmatoru, jestli bych se nemohl podívat na jejich nástroj SEOmator. SEO nástroje testuju rád, takže jsem souhlasil a naházel jsem si tam svoje projekty a po pár týdnech testování bych vám rád popsal co nástroj umí.

SEOmator je nástroj, který vám automaticky kontroluje váš web a upozorňuje vás, třeba i pravidelným nebo nárazovým e-mailem, o problému na vašem webu, takže ho nemusíte kontrolovat manuálně. Je alternativou pro Onpage.org, Content King a pokud nepotřebujete e-maily i pro Screaming Frog nebo SiteBulb.

Poté co si na nástěnce aplikace naházíte URL projektů, tak může aplikace vypadat třeba takto:

Informace v každém projektu jsou rozdělené na:

  • On-page,
  • off-page,
  • shrnující crawler report,
  • PDF export.

Jak asi tušíte, všechny sekce vám automatizovaně kontrolují co se dá. Takže třeba existenci a délku titulků délku anchor textů, existenci strukturovaných dat, rychlost stránek, nejčastější slova v textu, atp. Konkrétní ukázky najdete v mojí galerii:

Pro jednorázové analýzy vcelku málo použitelné. Hlavně kvůli tomu, že bez kontextu a znalosti jazyka musíte měřit sofistikovaně a to zatím SEOmator nedělá. Některé reporty jsou vyloženě k ničemu (zpětné odkazy), je tam jen pár informací a přeprodej SEMrushe:

Další funkce

Jak vidíte, tak krom běžných projektů z vašich webů umí SEOmator například:

Porovnání domén

Srovnávat můžete bohužel jen 2 domény mezi sebou a ne více, což je škoda, takže na pokročilejší analýzu konkurence je nepoužitelný. Pokud ho použijeme jen na 2 konkurenty uvidíme srovnané informace z projektů:

Embedded White-label SEO Audit Widget

Jedná se v zásadě o reportovací nástroj, který se můžete embedovat (vložit) kamkoliv potřebujete, třeba do vašich interních nástrojů a umožní vám i odesílat pravidelné reporty. Více SEOmator vysvětluje na tomto videu:

Tahle funkce mě přijde nadějná a zajímavá, ale asi hlavně pro interní týmy a agentury.

Bulk Processing

Jedná o dávkovou kontrolu velkého množství URL, kterou můžete do SEOmatoru nahrát přes schránku nebo přes importní soubor. Důležité asi zase pro agentury, já jsem nevyužil.

Monitoring (beta)

Neřekl bych ani beta, jako spíše alfa. Jedná se o zajímavý monitoring, který srovnává jednotlivé změny, ale je uživatelsky velmi nepřívětivý. Způsob ovládání a reportování není zatím připravený pro koncové uživatele, takže jsem se v něm ani příliš nehrabal.

Další zajímavé funkce

SEOmator nabízí i kolaboraci, takže si můžete pozvat kolegy a integraci s Mailchimpem, Google Analytics a Slackem. Můžete si také personalizovat reporty a máte k dispozici API.

Shrnutí

Musím se přiznat, že mě SEOmator moc nepřesvědčil, omezení na 1 000 URL na projekt je zničující (e-shopy mají běžně desítky až stovky tisíc URL), uživatelská přívětivost je také na nízké úrovni a přidaná hodnota je docela malá. Je tam pár dobrých nápadů, ale nepřesvědčili mne, abych nástroj mohl s čistým svědomím doporučit. Pokud byste ho chtěl vyzkoušet tak ceny začínají u 5 dolarů, ale možnosti jsou vcelku omezené.

3649 zhlédnutí (celkově) 5 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge