WebExpo 2012 a zamýšlení nad konferencemi

Mé letošní Webexpo bylo druhé. Loňské se mi moc líbilo, ale tento rok mám konečně s čím srovnávat. Ať chceme nebo ne, Webexpo je největší tuzemská konference o internetu, a proto je to velká událost. A co byste řekli, líbilo se mi Webexpo?

Líbilo. Moc. Organizace byla, myslím, lepší než loni. Občerstvení mezi ni bohužel nepatřilo (studené nebo ohřívané pizzy), ale obecně mi přijde, že tým organizátorů dělá pokroky. WebExpo se mi líbilo ani ne tak kvůli programu, ale kvůli skvělé atmosféře a bezvadnému networkingu. Networkingová hra byl skvělý nápad, a ačkoliv nejsem vyložené herní typ, kvitoval jsem ho s povděkem.
Rád bych se ale zamyslel nad něčím jiným.

Odborné přednášky o online marketingu

Většinu času jsem na WebExpo trávil v Business Hall, a tak budu hovořit zejména o ní. Přednášky byly fajn, ale neslyšel jsem nic zásadního. Všiml jsem si, že většina odborných konferencí v České republice vlastně není odborných. Nacházím velké množství zajímavých přednášek, které ale nepřinášejí nic nového. Témata se opakují. Často dobře připravené i odprezentované přednášky klouzají po povrchu a opakují již řečené 100 x jinak. Když to je přednáška na odborné konferenci, tak by to mělo být něco vážně zajímavého, inovativního, do hloubky. Něco, co má koule a wow efekt.
Prosím, zamyslete se nad tím. Za rok 2012 jsem navštívil nemálo konferencí, ale přednášek, které něco podobného sdělovaly, bylo vážně pomálu.
A samozřejmě tím střílím do vlastních řad, protože jsem často dělal stejnou chybu. Ale už nebudu. Učím se a chci jít příkladem.

6352 zhlédnutí (celkově) 2 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 8

  1. Ačkoli jsem nebyl ani zdaleka na tolika konferencích jako ty Pavle, tak musím souhlasit. Myslím si, že to je tím, že internetovým marketingem žijeme denně a tak se “wow efekt” často nedostavuje.
    Ale třeba na Mexpo jsem byl velkou částí v Manager hall, kde se probírala pro mne nová témata a tam jsem měl “wow” i několikrát v rámci jedné přednášky.
    Takže si myslím, že se vyplatí navštěvovat i jiné, než markeťácké přednášky/sály.

  2. Pavle, jezdit ven není znouzectnost, ale naprostá nezbytnost. Díky zahraničním konferencím jsem se dostal odborně na úplně jiný level. Knížky a zahraniční akce jsou pro mě absolutně primárním zdrojem informací.

  3. Nikdo nechce sdílet knowhow. To by si na tom někdo musel stavět publicitu a to tu dělá jen H1 na svém blogu a pár jedinců, které ale nikdo nesleduje. Muselo by se za ty přednášky platit více a být pro užší okruh aby tam byl wow efekt.
    Jsem taky proti tomu, ale co chci říct je že to chápu proč to tak je.

  4. Já si nemyslím, že by se u nás někdo bál sdílet know how. V tomhle oboru je lepší jít se vším ven dříve, než to zastará. Spíš narážím na to, že spoustu lidí je dost vytížených a tak nepublikují články, přednášky,.. tak často, jak by sami chtěli.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge