Marketing Festival je nejlepší konference o online marketingu v Česku a na Slovensku. Proběhla už potřetí a já tam potřetí byl a potřetí jsem s velkou dávkou motivace a inspirace odjížděl domů. Není to jen akce roku po odborné, ale i společenské stránce. Myslím, že pokud do něčeho v Česku (z pohledu online marketingu) dává smysl investovat peníze, tak je to právě Marketing Festival. Ti markeťáci co nepřijeli, zcela jistě pochybili:-).
Workshopy
Přiznám se, že workshopy zatím považuji za nejslabší část Marketing Festivalu. Když pohlédnu i k loňskému roku, tak buď to nebyly workshopy, ale přednášky a nebo nebyl časově zvládnuté (po 3. hodinách jsme nebyli ani zdaleka u konce). Pauza na oběd byla jen jedna hodina a pokud řečník přetáhl tam neexistovala šance se vůbec najíst, kvalita WiFi i v místnosti pro 20 lidí byla značně kolísavá. Zde myslím, že je co zlepšovat. Takže po prvním dni jsem nadšením nesršel.
Oli Gardner: Frankenpage: Using A Million Little Pieces of Data to Reverse Engineer the Perfect Landing Page
Pokud jsem byl po čtvrtečních workshopech byl trochu rozladěný, tak mé obavy jako dělová koule rozstřelil Oli Gardner. Původem skot žijící v Kanadě naběhl na nádherné pódium Janáčkova divadla aby zazářil. Rozhodně jedna z nejlepší přednášek na letošním Marketing Festivalu. Jeho audiovizuální slidy, skvělý projev a výsledky vlastních testů shrnul do přednášky optimalizace vstupní stránky z pohledu optimalizace konverzního poměru.
Pro mne obrovská inspirace jak se dá taky přednášet a jak to chci umět a samozřejmě … pojďme trochu vylepšit ty vstupní stránky a začněme testovat:-) Jeho prezentaci si můžete prohlédnout v PDF.
Aleyda Solis: Conquering International Search Markets: The key ingredients for international SEO success in competitive countries
Aleyda měla smůlu, že nastoupila po naspídovaném Olim Gardnerovi. Její přednáška nebyla špatná, ale pokulhávala za svým předchůdcem snad ve všech ohledech. Ale určitě v této přednášce najdete nemálo zajímavostí, například:
- Abyste uspěli v mezinárodním SEO musíte dobře znát cílové trhy i sociálně-kulturní kontext.
- Nedávejte na web pro přepínání jazyků vlaječky, pokud se jazykem mluví ve více zemích, někoho to může urazit.
- Používejte nástroje jako SEMrush, Sistrix nebo SearchMetrics.
- Na další se podívejte na videu nebo na slidech.
Marty Neumeier: The Brand Flip: Why customers now run companies and how to profit from it
Marty Neumeier byl hvězdou letošního ročníku a to oprávněně. kdo jezdí na LIM, tak některé věci už důvěrně znal z úst Viléma Rubeše, ale i tak zazněla spousta zajímavých postřehů z oblasti brandingu. Bylo hodně zajímavé slyšet teorii o kmenech značek (brands tribes), o tom, že brand by měl utvářet zákazník a ne naopak. Zajímavá byla i čísla. Třeba, že pokud máte jen 10% loajálních zákazníků, tak vám mohou vytvořit 50% obratu. Prostě Marty zaujal a byl právem hvězdou Marketing Festivalu. Napsal i novou knihu Brand Flip.
Dan Petrovic: Advanced SEO Process: Data, Strategy, Content and Outreach
Jedna ze dvou přednášek o SEO a tahle je ta, na kterou byste se měli zaměřit. První část Dan zaměřil na strategický výběr cílů v SEO s co největším přínosem. Ačkoliv podobně to dělám také, tohle bylo mnohem detailnější a více do hloubky, rozhodně vám doporučuji si to projít. Je to přesně to co se snažím už roky vkládat právě do analýzy klíčových slov. V druhé části se podíval na poměrně neortodoxní metody linkbuildingu. Dan nepředváděl žádnou mega show, ale prostě ukazoval extrémně praktické a smysluplné postupy. Za mne plný počet bodů.
Jeho prezentaci můžete najít v PDF.
Jason Acidre: The New Age of Brand Building: Creative Link Building
Jason je z Filipín a jak už dle fotky či dle oblečení bylo poznat, že ač zkušený odborník (znáte jeho blog KaiserTheSage?) je jeho přístup trochu punkový:-) Na jeho téma jsme se hodně těšil a bylo to trochu zklamání. Jason nepřišel s ničím novým, známe poučky a metody, které roky už dobře známe. Mrkněte na slidy, jestli s tím budete souhlasit:
Phil Nottingham: Video for SEO, CRO, Social and Beyond!
Phil je studnice informací a to jsme si ověřili už před 2 lety. Letos se stejně jako Cyrus Shephard vrátil a vychrlil na nás spoustu zajímavých tipů pro optimalizaci videí z pohledu SEO a CRO. Pro mě třeba velmi zajímavá informace, jak pomoct indexaci videa v Google.
How to index video? https://t.co/23wNViHcur structured data – JSON-LD in <head> section. @philnottingham #mktfest pic.twitter.com/yNti3Xc2b1
— Pavel Ungr (@PavelUngr_Eng) 28. Listopad 2015
Případovky
Jako loni i letos byly součástí i případovky. Bohužel některé nebyly případovky, ale jen prezentace zajímavých postupů, ale bez konkrétních čísel, takové minipřednášky. Vypíchnul bych tři.
- Kuba Kašpar z Lyntu a jeho PPC skripty – ačkoliv PPC nedělám, Kubova přednáška se mi moc líbila a myslím, že přinesla spoustu ušetřeného času. Skvělé slidy a Kubova prezentace byla na jedničku.
- Neméně se mi líbil i Martin Šimko se svojí případovkou na SEO (konečně) o využití monitoringu webu i sociálních sítí. Byla to pořádná případovka i skvěle připraveno.
- Hvězdou případovek byla Pavlína Louženská (toho času ze Zootu). Její případovka o kampaní na Instagramu byla skvělá a Pavlína mělo svou show do puntíku zvládnutou. Nikoho nepřekvapí, že slidy o kampani na instagramu najdete právě na instagramu🙂
Co se do reportu o Marketing Festivalu 2015 nevešlo
Letošní Marketing Festival byl hodně o PPC reklamě, té moc nerozumím, příliš mě to tedy nezajímalo, ale přednášky byly skvělé, zejména ta od Larryho Kima. Mimochodem na poslední aferparty jsme si s Larrym chvíli pokecali o tom, proč 2. část batmanovské Nolanovy trilogie nejlepší. Moc příjemný člověk. Skvělá byla také přednáška Dana Schutze Data, Customers & the art of applying Psychology, ale tu jsem bohužel nestihl.
Skvělé byly i všechny party, seznámil jsem se spoustou lidí a moc dobře jsem se bavil. Z poslední party na Flédě mám fotografie s některými řečníky na které jsem docela hrdý.
Pokud si chcete udělat komplexní představu, projděte si hashtag #mktfest (pravda pořád je tma dost českých tweetů, ale zlepšuje se to a naši kamrádi ze zahraničí tak rozuměli větší části tweetů). Na Facebook stránce najdete spoustu silných videí.
Díky moc!
PS: Jste PPCčkaři? Nenechte si ujít další akci tohoto týmu v Londýně pod názvem PPC tribe.
PPS: Nebyli jste? Vyplatí se je koupit. Budou k dispozici do 2 týdnů.
Ostatní slidy najdete na oficiálním slideshare Marketing Festivalu nebo na http://www.silesiasem.pl/marketing-festival-2015-presentation-slides.
Slidy a podklady z případovek:
- Kuba Chour, LMC: How to measure content
- Martin Šimko, RobertNemec.com: Manual: media monitoring for SEO from Marketing Festival 2015
- Wojtek Mazur: Competitions for Bloggers
- Jakub Kašparů: Pokročilá automatizace v Skliku
- Pavlína Louženská, ZOOT: How I learned to love Instagram ads
Další články o Marketing Festivalu najdete na:
- CyberFoodPrint, Honza Felt: #MKTFEST15 Day 1: Frankenpages & Brand Flips a #MKTFEST15 Day 2: Larry Kim Emphasises Paid Social
- Petr Podlešák: Co mi dal Marketing Festival 2015
- Radovan Uhliar, eVisions: To nejlepší z Marketing Festivalu 2015
- Josef Řezníček, Včeliště: Marketing Festival 2015 shrnutí
- Radek Hradil, Newsfeed.cz: 4 tipy z Marketing Festivalu pro social media marketéry
- Social Media Maniac, Jenda Perla: Marketing Festival 2015 – potřetí a stále lépe – mé dojmy
- Proficio: Co jsme si odnesli z přednášek na Marketing Festivalu a To nej, co jsme se dozvěděli na workshopech Marketing Festivalu
- Patrik Chalupa: Marketing Festival: konference roku 2015
- Tomáš Kouba, NetMagnet: To nejzajímavější z Marketing Festivalu
- Ondřej Sláma, Inborn: MARKETING FESTIVAL 2015 OČIMA INBORŇÁKŮ
- Vojtěch Lambert, LGC media: Marketing Festival : Krátké shrnutí
- Asymbo: Proč se Marketing Festival nemůže konat nikde jinde než v Brně
- MarketUp: Obrazem: Jaký byl Marketing Festival 2015?
- LoveBrand: Mktfest: Marty Neumeier český internet ani značky nezničil
- Pavel Pajkrt, H1.cz: Marketing Festival 2015
- Ondra Salamon, Sun marketing: #mktfest 2015 aneb jak Brno na 3 dny přetvořit v ohnisko mezinárodního online marketingu
- Jan Penkala, Acomware: 7 nejlepších přednášek z Marketing Festivalu
- Petr Michl, M-Journal: Marty Neumeier na Marketing Festivalu 2015: Nesnažte se urvat kus velkého trhu, vybudujte si vlastní kmen
- Echo24: Marketing Festival v Brně nabídl novinky i přední experty
- MediaGuru: Výběr: Co zaznělo na Marketing Festivalu?
- MarketingSalesMedia: Marketing Festival: Agentury by neměly být otrocké manufaktury
- Česká televize – reportáž: Marketing festival 2015
- Helen Schrader, SEOpt: Marketing Festival 2015 – Recap
- Demmy Oshodi, ElephateSEO: Marketing Festival 2015 Review and Recap
- Sli.do: Interaction report from Marketing Festival 2015
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Musel to byť hotový marketingový sviatok. Planujem si kúpiť videa a som zvedavý čo všetko sa dá naučiť… pre začiatočníkov to je asi úplna biblia. Vďaka za prezentácie a stručné zhrnutie v tomto článku 🙂
Taky bych se na takovou udalost chtěl někdy podívat osobně, snad se mi někdy poštěstí 🙂 Díky za krasnej report
Taky bych se na takovou udalost chtěl někdy podívat osobně, snad se mi někdy poštěstí 🙂 Díky za krasnej report !
Its great post and help me alot. please keep continue posting articles on your great site.
Game Lover- https://games.lol/arcade/
Very thoughtful, relevant and well-rounded article. This article is very amazing. Thank you very much for giving these tips.
Game Lover- https://games.lol/puzzle/
tremendous data and bits of learning you have so given here.
Thanks for the sharing about world marketing festival and waiting for upcoming festival news.