Marketing Festival i v roce 2017 obhájil svou pozici na špičce

Popáté jsem byl účastníkem Marketing Festivalu a po loňském zaškobrtnutí se letos Marketing Festival vrátil na své výsluní v plné síle. Jeden den přednášek, silná sestava přednášejících, jedna přednášková linie a skvělé prostory a catering včetně epických večerních party. To je to, jak Marketing Festival známe a milujeme. A přesně to jsme letos v Praze dostali.

Marketing Festival je primárně festivalem a já ho vnímám jako magické místo pro setkávání, navazování kontaktů a pro inspiraci a zábavu. Nečekám žádné hard core know-how, to patří spíše na první workshopový den se školeními. Od přednášek na Marketing Festivalu čekám inspiraci, pobavení a zaujetí a popostrčení do nových témat. Jak se to Marketing Festivalu 2017 podařilo?

Níže nechci popsat všechny přednášky, jen ty které mě něčím zaujaly. Celý program byl skvělý, takže doporučuju si ho shlédnout i na videu.

Rand Fishkin: The Invisible Giant that Mucks Up Our Marketing

Pro mě asi největší zklamání. Rand je pro jeden z největších vzorů v SEO jako po řečnické i obsahové stránce. To, že přijel s přednáškou, kterou už měl jednou na konferenci Inbound 2017 a který je k dispozici i na YouTube.

Druhá věc, která mi přišla divná, byla tematická nekonzistence. Nejdříve začátek přednášky o tom, že v IT pozicích nejsou ženský. Pak, bez jakéhokoliv oslího můstku začal mluvit o marketingu a SEO. No nevím, na mě to působilo jako velký “Cože”.

Zbytek přednášky mi nepřišlo, že by přinesl něco zásadního. Škálování SERPu, RankBrain, strukturovaná data, fetured snippets. Nic nového pod sluncem, Rande.

Možná to je prostě moje chyba a zrovna od mého vzoru jsem čekal víc. Slidy najdete už od září 2017 na Slideshare.

Avinash Kaushik: AI and Machine Learning: Implications on Business, Marketing & Analytics

Základní sdělení Avinashovy přednášky bylo: používejte strojové učení a umělou inteligenci. Co jsem velmi ocenil byly Avinashovy slidy z českého prostředí, zejména jak ztepal Datart. To není nic proti Datartu, ale proti tomu co tam vidím jak pracují s onlinem. Kéž by i jiní přednášející měli slidy z lokálního prostředí.

Filip Podstavec: Get inside the head of a crawler

Filip strávil na přípravě přednášky více než 250 hodin a bylo to znát. Jak obsahově, vizuálně a angličtina. Filip je původně němčinář a jeho angličtina byla velmi dobrá. Filip nakousl téma, které mě přijde, že je docela zásadní. Hard core technické SEO bude aktuálně jedna z věcí, které musí SEO lidi řešit. Vzhledem k silné personalizaci hodnotícéch faktorů i RankBrainu to bude další BIG SEO THINK. Filip poskytl i spoustu doplňujících informací k přednášce na svém webu.

Oli Gardner: Data-Driven Design

Oliho jsme si zamiloval už před 2 lety v Brně. Jeho nadšení, vtip, humor i odbornost je pořád stejně dobrá. Hezky nastínil “milostný” trojúhelník marketér-designér-copywriter a vznikající problémy. Byť myslím, že řeší jiné problémy než v ČR, protože za mě je UX design hlavně marketing a v ČR jsem se s problémy nesetkal. Tak jako tak i tuhle přednášku doporučuju.

To nebylo nic špatně?

Nu, nějaké připomínky bych měl, ale bylo jich relativně málo a ty jsem soukromě poslal organizátorům. Myslím, že Jindra odvedl po loňském ročníku sakra dobrou práci. A kdybych mohl, lístek na další ročník si koupím už teď.

 

4247 zhlédnutí (celkově) 1 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 8

  1. Osobně musim říct, že ačkoliv FIlipa Podstavce respektuju jako super odborníka, byl jsem z jeho přednášky dost v rozpacích podobně jako z té Randa Fishkina (u ní mám stejné pocity, bylo to prostě zmatečné). Celý jeho přednes na mě působil dost nuceně (ty změny hlasů, rádoby příběh) a přišlo mi, že se zbytečně soustředil na “formu” než obsah. Je to škoda, nemá to podle mě vůbec zapotřebí a bylo vidět, že mu to nesedí, moc jsem si toho tentokrát neodnesl.
    Za highlighty festivalu považuju naopak Kim Goodwin a její věcné poznámky k uživatelskému výzkumu, které je podle mě potřeba neustále připomínat, a potom Boba Hoffmana – jakkoliv byl jeho projev kontroverzní, umí se dívat kriticky a o věcech pochybovat, na což mi marketéři v některých ohledech docela často zapomínáme. A řada z těch věcí byla k zamyšlení. Za tyhle dva speakery zaslouží podle mě Jindra Fáborský největší uznání, protože alespoň pro mě přinesli na festival daleko větší hodnotu než “nedotknutelné modly” jako FIlip, Randkin a trochu i Avinash, které sice uznávám, ale přijde mi že letos svůj potenciál nijak nevyužili. Největší zklamání byl ovšem Joe Wade, který prakticky jen propagoval svou agenturu a ceny, které vyhrály jeho spoty (i když byly dobré, ale co si z toho vzít?). Kde byla v tomhle případě hodnota, to mi uniká téměř úplně.

  2. Ahoj Pavle,

    Diky za tvoj pohlad 🙂

    Tvoje sklamanie z Randa na jednej strane chapem. Hlavne tu nekonzistentnost na zaciatku. Kazdopadne za mna to bol top recnik aj tak 😉

    A musim sa ho zastat v tom zmysle, ze uz tu prednasku raz mal a len ju zopakoval. To iste plati aj u Oliho a napriklad Boba Hoffmana. Ich prednasky boli identicke s tym co si uz mozes pozriet niekolkokrat na Youtube. U Randa to boli “len” slajdy 🙂

  3. Veľmi sa mi páči že takéto konferencie sú aj pomerne blízko v Prahe a netreba za nimi jazdiť niekde ďalej do zahraničia. Ono čo sa týka samotných prednášok tak málo kedy sa človek naučí niečo fakt fakt nové prevratné – viac sa dá dozvedieť s networkingu a počas after party, samozrejme pokiaľ človek nie je nejaký veľký introvert 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge