Recenze: Yoast SEO plugin včetně placené verze

Yoast SEO Wordpress plugin recenze

Yoast SEO WordPress plugin je pravděpodobně nejznámějšínejstahovanějšívíce než 300 millionů stažení plugin pro SEO na WordPressu, který umožňuje řešit spoustu SEO prvků, které WordPress sám neumí nebo nechce uživatelům umožnit editovat. Třeba i obyčejný titulek (title), což je velká ostuda WordPressu i v roce 2021. Co tedy tento SEO plugin pro WordPress umí?

Čím vylepšuje Yoast SEO WordPress?

Plugin Yoast SEO rozšiřuje možnosti optimalizace pro vyhledávače ve Wordpresu, umožní vám:

  • Editovat titulek.
  • Editovat meta description.
  • Sledovat jak budou snippety vypadat, jak na mobilu i počítači.
  • Nastavovat kanonizaci.
  • Nastavovat indexaci.
  • Nastavit prvky pro sdílení na sociální sítě.
  • Nastavovat strukturovaná data.
  • Sledovat optimalizaci pro klíčová slova a čitelnost textu.

A to u všech obsahových prvků (rubrika, štítek, stránka, článek nebo uživatelský obsah). Pro fanoušky nového editoru Guttenberg přidává skvělé nové bloky:

Nové SEO bloky označené strukturovanými v Guttenbergu od Yoast SEO

Dále v nastavení můžete řešit další SEO prvky:

  • Integrace analytických nástrojů jako Google Search Console a další.
  • Vytvoření sitemap a RSS kanálu.
  • Tvorba drobečkové navigace
  • Integrace Ryte, Zapier, Elementoru a SEMrush.
  • Šablony pro standardní definici typického obsahu na WordPressu (archívy, chybové stránky, kategorie, štítky atp.).
  • Hromadnou editaci.
  • Editaci robots.txt.
  • Editaci .htaccess.
  • Importy a exporty – například z All In SEO Pack nebo importy přesměrování.
  • Nastavení přesměrování.

Funkcí je samozřejmě mnohem více a Yoast má i další SEO pluginy pro WordPress, kterými SEO na WordPressu vylepšuje. Spousta věcí je zdokumentovaná v nápovědě nebo na blogu.

Skryté funkce Yoastu

Některé věci dělá Yoast, ale na pozadí a moc se o nich neví, jsou to schované funkce, které nejsou přiliš zdokumentované a v rozhraní jejich nastavení nenajdete:

Rizika Yoast SEO

Dříve se výjimečně stávalo, že občas Yoast vypustil chybnou aktualizaci, která vám na krátkou dobu rozbila SEO. Naštěstí oprava byla venku vždy rychle, takže to netrvalo více než pár hodin.

Pevné základy Yoast SEO – optimalizace snippetu

V čem Yoast SEO vyniká je 100 % optimalizace snippetu ve vyhledávání, tedy našeho výsledku v SERPu. Každá stránka, článek, rubrika nebo štítek má po instalaci sekci, kde si mohu nastavit skoro vše:

Možnosti Yoast SEO WordPress Plugin pro každou stránku

Z téměř nepodstatných věcí, které v zásadě můžete zanedbávat jsou přehledy, pokročilé (v 99 % případů nebudete muset nikdy editovat), čitelnost a klíčový obsah. Nejsou to nezajímavé sekce, ale zásadně vám v SEO nepomohou.

Automatická kontrola SEO od Yoast SEO

Pokud si ujíždíte na automatické kontrole a trváte na zelených ikonkách, bude se vám líbit kontrola optimalizace pod názvem SEO analýza, která vám bude fungovat pokud zadáte Yoastu hlavní klíčové slovo/slova:

Hodnocení SEO vaší stránky od Yoastu SEO

Zde najdete automatizovaná doporučení. Ty je třeba brát s nadhledem, protože automat nikdy neudělá 100 % správné doporučení, ale mnohé z nich sedí a dokonce po kliknutí na ikonku oka vám zvýrazní problémy v textu:

SEO analýza Yoast SEO
Vizuální doporučení SEO analýzy od Yoast SEO

Podpora češtiny

Dříve byl problém s automatickou kontrolou v tom, že chyběla podpora češtiny, takže automatická kontrola nefungovala, tak jak měla. Od června 2021 ale Yoast implementoval podporu češtiny, takže plugin rozpozná skloňování, časování, volnou shodu i když jsou slova oddělená jinými slovy. To dělá z Premium verze velmi použitelný nástroj.

Návrhy interních odkazů

Jestli je něco opravdu skvělé, tak jsou automatické návrhy interních odkazů. Yoast SEO WordPress Plugin vám projde databázi vašich článků a navrhne vám na jaké nebo z jakých článků by měly vést vaše interní odkazy a můžete si pomocí Yoastu zjednodušit jejich hledání a rovnou vám umožní zkopírovat jejich URL.

Návrhy interních odkazů od Yoast SEO

Samozřejmě platí, že čím více obsahu máte, čím více a lepší klasifikace máte, a čím lépe obsahově optimalizované články máte, tím tato funkce funguje lépe.

Strukturovaná data

V zásadě, zde toho není moc. Můžete si vybrat jak označit váš článek a jak jsme psal dříve, můžete přidat speciální bloky.

Strukturovaná data Yoast SEO – typ příspěvku
Strukturovaná data Yoast SEO – typ článku

Editace titulku a Meta Description

Toto je asi nejpraktičtější a nejpoužívanější část pluginu Yoast SEO. Možnost si editovat titulky (mrkněte na můj článek jak psát titulek) a popisky Meta Description. Mezi další výhody považuji vizuální zobrazení, takže hned víte, jak bude výsledný snippet vypadat a kolik prostoru vám zbývá a to jak na desktopu i na mobilu.

Náhled editace snipetu Yoast SEO

Zde bych upozornil na nepříjemný bug, kdy když si chcete zobrazit náhled na desktopu, tak se vám nezobrazí celý a musíte furt skrolovat 🙁

Chyba v zobrazení Yoast SEO

Další věcí, kterou bych určitě zmínil, je možnost přidání automatických proměnných to textů:

Přidání proměnné

Optimalizace zobrazení na sociálních sítích

Krom title, meta description vám Yoast umožní editovat titulek, popisek a obrázek na sociální sítě (Facebook, Twitter), což sice nesouvisí se SEO ale je to také velmi praktické:

Editace náhledu pro Facebook

Nastavení Yoast SEO

Krom editace samotných článků a stránek nám Yoast pomůže i s nastavením celého webu a na hromadné úpravy. Protože těch možností je obrovské množství, vypíchnu zde to pro mne nejzajímavější:

Pokud vám přijde ověřování v Google Search Console (a jiné služby) opruz, využijte jednoduchou integrací pomocí Yoastu:

Nastavení automatického oddělovače titulku a brandu:

Nastavení strukturovaných dat pro autora:

Nastavená standardních hodnot pro jednotlivé typy stránek:

Přesměrování stránek s příloh přímo na přílohu:

Nastavení drobečkové navigace:

Editace robots.txt a .htaccess

Hromadná editace:

Přesměrování

Tím, že si všechna nastavení pečlivě projdete a správně nastavíte, můžete vašemu webu na WordPressu opravdu pomoci. Pozor ale, některé nastavení, zejména ty týkající se indexace a procházení nebo editace robots.txt a .htaccess, mohou být pro nezkušené lidi dosti nebezpečná a proto, pokud přesně nevíte co děláte, tak do nich nezasahujte.

Placená vs neplacená verze Yoast SEO pro WordPress

Jak jste si všimli, používám placenou verzi pro WordPress. Co tato verze přidává a jaké nové funkce jí získáte? Základní shrnutí najdete přímo na webu Yoastu, ale pojďme se podívat na to detailně:

Co umí placená verze Yoast SEO navíc?

  • Ohlídá vám klíčová slova a jejich přímo v prostředí WordPressu a navrhuje je automaticky,
  • veškeré obsahové funkce jsou k dispozici v mnoha jazycích včetně češtiny,
  • podpora češtiny v jazykové optimalizaci obsahu,
  • integrace s externími nástroji,
  • návrhy interního prolinkování,
  • chrání vás před smazáním obsahu,
  • přidává nové bloky do Guttenbergu,
  • samozřejmě bez reklama 24/7 zákaznická podpora.

Jak vypadá editace v placené a neplacené verzi?

V samotném nastavení premium verze přidává přesměrování.

Vyplatí se Yoast SEO Premium?

Pokud jste zkušení SEO konzultanti a přesně víte, co a jak udělat, tak to zvládnete i s neplacenou verzí a kombinaci úprav šablony nebo jinými pluginy. Stejně tak pro menší web, kde na SEO to nestojí a nepadá – i zde vám základní verze bude stačit.

Pokud je ale pro váš obsahový web SEO kriticky důležité, jste větší web (i vzhledem k ceně) nebo nemáte spoustu dalších SEO nástrojů a chcete editovat efektivně a pracujete s týmem, který nemá pokročilé zkušenosti se SEO, je to rozhodně dobrá volba.

Kolik stojí Yoast SEO Premium?

Za jeden web a jeden rok zaplatíte 89 Euro (cca 2 300 Kč) a pokud vezmete víc licencí, je tam nějaká množstevní sleva:

Ceník Yoast SEO Premium

10003 zhlédnutí (celkově) 4 zhlédnutí (dnes)
3/5 - (2 votes)
Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1stargray
Aggregate Rating
1 based on 1 votes
Software Name
Yoast SEO
Software Category
Marketing
Price
EUR 89
Landing Page
Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge