Co doporučuje Google pro SEO

Google má poměrně dost informací na svém webu pro začínajíci i pokročilé zájemce o SEO, ale pro každého konzultanta je dobré ty informace znát. Vždy, když se na školení ptám, kolik z účastníků četlo nápovědu vyhledávačů o SEO, nezvedne se ani jedna ruka. Což je špatně. Abychom mohli dělat SEO dobře, je třeba rozumět vyhledávačům. Vědět jak fungují a co sami doporučují. Co nám tedy Google radí?

  • Google on-page cheat sheet – jednostránkový PDF dokument s úplnými základy SEO. Hodně jednoduchý, ideální pro úplné začátečníky, ale neřeší moc detaily.
  • Začínáme s optimalizací pro vyhledávače – také pro začátečníky, ale pro ty,  kteří alespoň trochu tuší která bije. Že existuje nějaký title, meta description nebo sitemap.xml. Je mnohem obsáhlejší a praktičtější.
  • Akademie pro Webmastery – jak už název napovídá, už jsme se vymanili ze začátečnického ranku. Přehledný seznam bodů, který by všichni webmasteři a konzultanti měli mít zkontrolovaný. Je rozdělený podle cílové skupiny a kžadý si tam najde své.
  • Optimalizace pro vyhledávače (SEO) – obsáhlá stránka v nápovědě Google, která shrnuje všechny důležité, byť poměrně obecné informace o SEO. Třeba jak vybrat správnou agenturu na SEO což hodně doplňuje články Lukáše Pítry.
  • Pokyny pro webmastery – na závěr jsme si nechal ultimativní seznam všech doporučení, které by měli všichni konzultanti i ty co se starají o web znát nazpaměť.
7378 zhlédnutí (celkově) 2 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 9

  1. Tak zrovna oficialni materialy vydavane googlem nebudou nejsou zdrojem, ktery bychom meli brat moc vazne. Za precteni to stoji, ale stavet na tom SEO je logicky chybny postup.

  2. Petře, asi jsem trochu pomalejší .. proč by se oficiální materiály Google neměly brát vážně? Co je na tom nelogického.
    To je jako kdyby vám Jágr říkal, jak se naučit hrát hokej a vy jste řekl “Nene, od Jágra to teda moc neberu”.
    Možná jste tím myslel, že se v oficiálních doporučeních vyhledávačů nedozvíte, jak vyhledávače snadno a rychle ochcat. Ale pokud dovolíte, prozradím vám malé tajemství – stejně se vám to dlouhodobě nepovede a už vůbec ne u Google 🙂

  3. Podle me se da obsah vsech techto oficialnich prirucek shrnout do vety:”snazte se nam usnadnit indexaci, delejte zajimavy obsah a nikdy nekseftujte s odkazy”.

  4. Google bude samozřejmě všem radit, že mají dělat přátelský obsah, který se jim bude snadno indexovat. Usnadní si tím život. Zároveň ovšem říkají, že budou mít rádi ty, kteří se těmi radami živí.
    A kšeftování s odkazy je něco, co se přece trestá, takže je od Google fér, že říká, že tuhle techniku nemá rád a odhalí ji.

  5. Dobrý den, dobrý článek. Přečetla bych si i tento, který je na podobné téma [spam odkaz]. Prosím vás, vy píšete něco na začátku o školení. Mohla bych poprosit o nějaké stránky, kde je více informací? A kde se školení většinou konají? Přede děkuji za odpověď.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge