Matt Cutts na Pubconu potvrdil, že sníží míru zobrazení rich snippetů v SERPu o 15%. Tato změna se má dotknout zejména nekvalitních webů, které rich snippety používají. Pokud se podíváme na výsledky nástroje Google SERP Feature Graph ( o kterém jsem tweetoval 20. prosince) opravdu dochází k výraznému poklesu.
Cílem této akce je vyčistit Augiáš chlív Google tak, aby se webům, které tupě nasazují authorship bez smysluplné autority se v SERPu authorship nezobrazoval. Mimo jiné to ukazuje na jednu chybu, kterou majitelé webu a agentury dělají. Vezmou jednu metodu a masivně ji bez rozmyslu nasazují. Je jedno zda je to authorship, placené odkazy nebo zápisy v katalozích. Ani jedna z těchto metod není špatná a neměli bychom se ji zbavovat zcela. Mohli bychom pak totiž vylít příslovečnou vaničku i s dítětem. Ale masivní užívání jedné metody je vždycky špatně.
Další články, které vás budou zajímat
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.
Nedávno jsem si všiml, že obrázek autorství, který jsem do výsledků vyhledávání pracně dostal mi zmizel.
Myslel jsem si, že je to čistka. A konečně to mám potvrzeno.
Jak to tedy udělat, abych pro Google byl kvalitním autorem? A tím nemyslím obejití toho filtru.
Dobrý dotaz a odpověď bude asi příliš nasnadě. Jakl se stát kvalitním autorem v očích veřejnosti? Velmi podobně to bude u Google.
Myslím, že změna se nedotkla jen „špatných webů“, ale všech. Pozoruji pokles (tím nechci proklamovat, že mám dobrý web :D).
Předpokládám, že tak udělal proto, aby podpořil G+. Jinak si neumím vysvětlit následující CJ výsledky na dotaz „Lazy Oaf“ :).
http://i.imgur.com/NcHtJ0J.png
Ondro, myslím si to také, Google nikdy neodkáže udělat změnu, která poškodí jen ty špatné weby, vždycky zasáhne, více či méně, i ty dobré. Jen nevím zda je to úmysl nebo chyba.
Porad je to jen algoritmus kluci 🙂
Algoritmus sa mení neustále, niekedy bohužiaľ aj k zlému, ale toto nie je až taká radikálna zmena aby postihla všetky weby