Google zostří podmínky pro penalizaci tzv. doorway pages

rp_178821720_785635d5cb.jpgGoogle 16. března oznámil, že dlouhodobě sleduje existenci tzv. “doorway pages” pouze pro SEO a že takové stránky snižují kvalitu vyhledávání. Jako příklad dokládá vytapetování stránky vyhledávání výsledky z jedné domény. Takové stránky stejně jen odvádějí uživatel jinam a nemají žádnou přidanou hodnotu, tedy jedná se o kritizované SEO pro SEO. Proto v nejbližší době spustí algoritmus, které takové vstupní stránky, microsites a jim podobné silně zasáhne (doslova “broad impact“). Proto už nyní aktualizoval stránku ve Webmaster Guidelines, aby se majitelé webu mohli připravit a chyby opravit. Ano, podle Google se jedná o zakázanou techniku black hat SEO.

Podle Google jsou doorway stránky:

Doorway weby nebo stránky jsou weby nebo stránky vytvořené s cílem získat vysoké hodnocení pro konkrétní vyhledávací dotazy. Pro uživatele jsou špatné, protože mohou vést k tomu, že se ve výsledcích vyhledávání zobrazí několik podobných stránek, které uživatele přesměrují v podstatě do stejného cíle. Také uživatele mohou přesměrovat na mezistránky, které nejsou tak užitečné jako konečný cíl.

Stejně tak udává příklady doorway stránek:

  • několik názvů domén nebo stránek, které jsou zacíleny na konkrétní oblasti či města a přesměrovávají uživatele na jednu stránku,
  • stránky vygenerované za účelem přesměrování návštěvníků na samotnou využitelnou nebo relevantní část webu,
  • značně podobné stránky, které se podobají výsledkům vyhledávání a nemají jasně definovanou hierarchii, kterou lze procházet.

Podle Google je dobré si klást tyto otázky, které vám umožní nemít na webu doorway stránky:

  • Jsou vaše stránky užitečné pro uživatele?
  • Jsou tyto stránky relevantní k obsahu vašeho webu?
  • Jsou konzistentní částí struktury vašeho webu?
  • Nejsou kopií existujího obsahu na vašem webu?
  • Nejsou to stránky zaměřené jen na affiliate bez přidané hodnoty pro uživatele?
  • Jsou v rámci informační architektury webu propojení se zbytkem webu a nejsou to osamocené URL (Google používá termín Island – ostrov/y)

Na závěr bych vám doporučil k prostudování skvělý newsletter Marie Haynes, který se tématikou zabývá.

406 zhlédnutí (celkově) 3 zhlédnutí (dnes)
Sdílením buduješ SEO!Share on Facebook
Facebook
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

komentářů 5

  1. Bacha na chybný překlad slova funnel. Google do češtiny ve své nápovědě chybně překládá jako přesměrování, ale jedná se o směrování uživatelů, jejich vedení někam. Nikoli o redirect, což je běžný význam českého slova přesměrování.

  2. Je to tak, nejedná se o přesměrování, ale spíše odvádění. V tomhle případě jsem citoval Google nápovědu, ale určitě je správné, že tot ut zaznělo. Díky Yuhů.

  3. Toto celkom zostrelí dosť webov, ktoré funguju na tom, že SEO šamani vytvoria zopar desiatok web 2.0 s nízkou kvalitou na rôzne longtails a potom odkážu z každého webu na hlavný web. Moc sa mi to nepáči, ale niektoré doorway pages sú fakt otravné.

  4. A teď otázka – co třeba tahle mikrostránka: http://www.zdenekpohlreich.cz/ . Má „jen“ kvalitní obsah na hlavní stránce, který by se ale dal přece dát na e-shop. Web neobsahuje obsah navíc – fotogalerii, rozhovor, recepty…, jen odvádí do e-shopu. Splňuje „kritéria“ kvality, nebo si zaslouží penalizaci?

  5. Je fajn, že na strýčkovi Gůglovi se snaží dělat změny k lepšímu jako jsou z poslední doby Hummingbird nebo doorway pages. Ačkoliv mi přijde, že to druhé je správná cesta. A u prvního zmíněného mám v některých ohledech dosud jisté pochybnosti.
    Předpokládejme, že se chceme přiblížit dnešnímu teenagerovi. Chtít ho zaujmout neutrální spisovnou češtinou je tak trochu naivní. Ale… Neměli bychom přece užívat slangu, obecné češtiny nebo třeba nářečí, a to už problém je, že ano… Na druhou stranu chápu v tomhle i Google, jen to bude díky Hummingbird prostě ještě větší challenge! 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge