Jak k duplicitním URL přistupují vyhledávače

Je obecně známou věcí, že duplicitní obsah snižuje hodnocení vyhledávači. Není také žádným tajemstvím, že Google je v rozpoznáváním povahy stránek a různých URL mnohem dále, než “hloupějšíalgoritmus Seznamu. Nicméně našel jsem jeden velmi transparentní příklad, který to jasně prokazuje.

Máme web, který má 2 (duplicitní) URL, které směřují na domovskou stránku:

  1. http://www.bmwc.org/; GTPR 4, SR 5, počet zpětných odkazů (dle Yahoo!) 1008
  2. http://www.bmwc.org/?hl=cz; GTPR 4, SR 0, počet zpětných odkazů (dle Yahoo!) 13

Zde je jasně vidět, že Google již dokáže poznat, že obě stránky jsou tím samým a přiznává jim stejné hodnocení. Seznam nikoliv a hodnotí je tak, jak si dle zpětných odkazů zaslouží.

Výsledkem krátkého průzkumu tedy je, že pokud optimalizujete pouze a jen pro Google, můžete si dovolit duplicitní URL – hodnocení od Google se nebude tříštit mezi více URL (ověřeno na více případech), ale pro Seznam je to stále problém.

Nechci hodnotit, které řešení těchto dvou vyhledávačů je lepší. Nicméně tato informace může být cenná pro některé projekty.

5259 zhlédnutí (celkově) 2 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge