AMP weby ne? Přemýšlejme znovu

AMP jako technologii mám rád – jako uživatel. Řeší mi při konzumaci obsahu nejeden problém. Jako SEO konzultant jsem k AMP obsahu byl spíše skeptický. AMP vytvářelo spíše komplikace. Výhody i nevýhody jsme shrnul v první české případovce o nasazení AMP na SEOlogeru naživo:

Nicméně tento týden jsem zaregistroval skvělý podcast o AMP s českým evangelizátorem AMP z Google Pavlem Jaškem (Ten musíte slyšet! Podcast Vzhůru dolů stojí za to sledovat) a musím přiznat, že můj skepticismus byl z velké míry založen na základě nedostatečných informací o tom, co AMP umí a co bude brzy umět. K tomu doporučuji diskusi na Frontendistech

Shrnuji pro vás zásadní poznatky z diskuse a podcastu (a děkuji Martinovi, Robinovi i Pavlovi):

  • Nemusíte mít URL google.com/amp, ale klidně i svojí.
  • Vlastní CDN, kde budou data z AMP si může vytvořit každý, ne jen Google.
  • Do vývoje AMP může vstoupti každý.
  • Věci z AMP by měli přejít do některých W3C standardů.
  • Google bude pravděpodobně předrenderovat i jiné weby než AMP. (zdroj: Inside Google’s plan to make the whole web as fast as AMP)
  • Pro AMP verzi není třeba vytvářet další verzi webu.
  • Zdá se, že zůstalo jediné negativum a to zobrazovat obsah na nějaké předrenderované URL google.com/amp/něco.

A to samozřejmě není konec, AMP se vyvíjí dál. Pro mě je to čím dál tím zajímavější technologie i vzhledem k Speed updatu. A to nemluvíme o AMP pro e-mail. Až to zjistí e-mailingoví specialisté, ti se budou těšit jak mimino na vánoce 🙂

10147 zhlédnutí (celkově) 16 zhlédnutí (dnes)
Rate this post

Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Pavel Ungr
Jsem konzultant online marketingu a specializuji se na SEO a inbound marketing. Od roku 2009 jsem pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Úspěšně publikuji, školím a přednáším o online marketingu, který doopravdy miluju. Jsem důsledný, zodpovědný, kritický, se smyslem pro detail.

Komentáře: 9

  1. Ahoj Pavle, pripájam štatistiky travel webu wellness pobytov, porovnanie AMP/Non AMP. Merané na mobilnom adwords trafficu, pred a po nasadení. Len stránky, ktorým sa menili landing page na AMP. Sezóna je porovnateľná.

    Tie čísla sú sklamaním, AMP verzia vychádza horšie ako responzívny web, dokonca aj bounce rate je vyšší, pričom design/vzhľad je prakticky totožný. AMP sú len landing pages, stránky produktov a objednávkového procesu sú pri oboch verziách rovnaké.

    http://bit.ly/2MmIEO0

  2. Když se tu píše, že “Pro AMP verzi není třeba vytvářet další verzi webu.”, jak je to tedy se SEO pro NE-Goole?
    Když mám řekněme AMP obrázek v (k tomu určeném) elementu amp-img , javascript ho zpracuje, zobrazí ho, Google ho tedy taky nejspíše zaindexuje, ale co třeba Seznam?
    Ten AMP javascripty nezpracovává, ne ? Potom asi nemá šanci se k obrázku dostat, nebo to Seznam už nějak řešil?

  3. Ja len dodám, že čo sa týka WordPressu, tak existuje oficiálny plugin AMP for WordPress (vytvorený skupinou Google, Automattic a kontributormi). No, čo sa týka funkcionalít, tak ma zrovna neohúril. V čase môjho testovania neumožňoval vytvoriť si menu, vyhľadávanie a veľa iného, čo iné AMP pluginy dokázali.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge